Ga naar inhoud

Windows 10 opnieuw installeren


Elkedage

Aanbevolen berichten

Als ik een volledig nieuwe installatie van windows 10 doe heb ik dan ook de nieuwste versie  20H1   IK vraag dit omdat mijn windows 10 versie 1909 de update naar 20H2 niet meer wil uitvoeren. Daarom wil ik een volledig nieuwe installatie doen om dit te omzeilen. Wie kan me hier meer zekerheid over geven.

Alvast dank

Elkedag 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Elkedage zei:

Als ik een volledig nieuwe installatie van windows 10 doe heb ik dan ook de nieuwste versie  20H1 

Als je een opstartbaar installatiemedium (DVD of USB-stick) aanmaakt op basis van deze versie (20H1) dan kan hiermee deze versie geïnstalleerd worden op computers die deze versie ondersteunen. Dat laatste is in uw geval erg twijfelachtig. Het feit dat je er nu niet in slaagt om de upgrade van versie 1909 naar versie 20H1 uit te voeren kan te wijten zijn aan niet meer ondersteunde hardware elementen.

 

1 uur geleden, Elkedage zei:

IK vraag dit omdat mijn windows 10 versie 1909 de update naar 20H2 niet meer wil uitvoeren.

Was tijdens die pogingen alle externe hardware afgekoppeld? Als je bv over een printer beschikt waarmee je draadloos verbonden bent dan zet je die beter tijdelijk uit. Is hij met USB- verbonden, koppel hem dan af.

 

1 uur geleden, Elkedage zei:

Daarom wil ik een volledig nieuwe installatie doen om dit te omzeilen. Wie kan me hier meer zekerheid over geven.

Dat kan men nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Digicafee zei:

Niet willen updaten naar 21H1 ?

 

3 uren geleden, Elkedage zei:

IK vraag dit omdat mijn windows 10 versie 1909 de update naar 20H2 niet meer wil uitvoeren.

 

 

2 minuten geleden, Digicafee zei:

Ach zo ... en wat doet je besluiten dat dit structureel zo is ? 

Ik heb toevallig de persoonlijke ervaring dat oudere pc's die nog goed werkten tot en met versie 1909 nu plots geen nieuwere onderdelen update (20H1 of 21H2) meer geïnstalleerd kregen alhoewel die systemen foutloos werkten met inbegrip dus van Windows update !

Maar ik geef de stok graag aan u door hoor Digicafee. U bent nu dus aan zet. ^_^

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Elkedage zei:

Deze discussie help mij geen meter vooruit ! Spijtig .

 

Helemaal mee eens ! De discussie tussen Droske en Digicafe in jouw topic is verborgen. Je kan nu gewoon verder gaan met het bericht van Digicafe waarin hij naar de foutmelding vroeg ... en dan op een reactie van betrokkene wachten voor een eventuele oplossing. Tweede mogelijkheid is om te wachten op de terugkeer van Droske in dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik beloofd had na een korte pauze hier terug te komen schudt kape twee mogelijkheden uit zijn hoed.

Het lijkt me dan logisch dat de eerste mogelijkheid voorrang heeft en dat ik me afzijdig hou.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het ganse gedoe niet goed meer volgen, maar terug naar het probleem ...

 

@Elkedage Om te bekijken wat de oorzaak zou kunnen zijn werden een aantal vragen gesteld, maar die antwoorden zijn er nog niet gekomen.

  • je PC wil niet updaten naar 20H1 of 20H2 en staat nu op 1909 : wat bedoel je met 'wil niet' ?  Wordt de update niet aangeboden, niet gedownload ?  Zo wel, wat gaat er precies mis ? Start de installatie en geeft die fouten ? Indien dit het geval is kan je even omschrijven wat je te zien krijgt aub ? 
    Het is geen probleem om een feature update over te slaan - de recentere versies zijn vrij goed om alles in te halen : dus meteen 20H2 'in-place' installeren (waar je zelf naar verwijst) zou OK moeten zijn.
    Daarna zou dan snel de update naar 21H1 moeten aangeboden worden via de normale weg.
     
  • lukken andere updates nog wel, maar blijven enkel de feature updates achterwege ?  Dat kan ons vertellen of er een hardware/driver-beperking op een ouder toestel in het spel is.   Want dan zouden enkel de feature updates stuklopen ... heb je met de andere updates ook problemen dan is het eerder de update funktie zelf.  Daar zijn wel wat suggestie over te doen hoe je die kan nakijken, maar niet alles in één keer ... reageer je eerst even aub. zodat ik (en anderen) gerichter kunnen nadenken.

PS : ik heb géén problemen dat anderen aansluiten en suggesties doen vooraleer we alles hebben doorgesproken : dat spaart tijd ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.