Ga naar inhoud

Windows 10 opnieuw installeren


Elkedage

Aanbevolen berichten

52 minuten geleden, Maxstar zei:

Maar wat gaf de Update Assistent van Microsoft aan, heb je dat programma wel gedownload en geïnstalleerd?
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

 

Ja, het volledig programma doorlopen 😞

En telkens wordt het terug naar de vorige versie gezet als het geinstalleerd word, blijkbaar gaat er iets mis met het installeren maar ik ben absoluut geen kenner dus ik vertrouw wat jullie me zeggen wat ik moet doen, en hiervoor toch al veel dank van mijntwege.

Mvg Elkedage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zit er helaas niets anders op dan een in place upgrade uit te voeren. Vanuit Windows 10 kan je het systeem opnieuw instellen met behoud van gegevens. Kies in deze situatie niet voor een lokale reset maar de optie cloud reset. Windows haalt dan eerst de laatste systeemimage op waarna deze wordt gebruikt voor de herstelinstallatie. Zie de onderstaande link voor meer informatie hoe je de computer opnieuw kan instellen via een cloud reset.

 

https://www.pcwebplus.nl/deze-pc-opnieuw-instellen-windows-10/

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Maxstar zei:

Dan zit er helaas niets anders op dan een in place upgrade uit te voeren. Vanuit Windows 10 kan je het systeem opnieuw instellen met behoud van gegevens. Kies in deze situatie niet voor een lokale reset maar de optie cloud reset. Windows haalt dan eerst de laatste systeemimage op waarna deze wordt gebruikt voor de herstelinstallatie. Zie de onderstaande link voor meer informatie hoe je de computer opnieuw kan instellen via een cloud reset.

 

https://www.pcwebplus.nl/deze-pc-opnieuw-instellen-windows-10/

 Ik ga dat proberen te fixen, dank U

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na welke stap kreeg je deze melding?

 

Download de

Afbeelding

Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie

Afbeelding

Als administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed idee die Farbar Scan!

Als men toch het probleem binnen het bestaande systeem wenst aan te pakken dan is het verwerven van zoveel mogelijk info over dat systeem onmisbaar. Zo niet is het "schieten in het wilde weg" en ben je voor dagen onderweg in volle duisternis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@droske Het is een bijzonder probleem, want de updatelist in het zipje van WUCheck laat zien dat er 17 en 18 juni nog een hele lijst met updates zijn geïnstalleerd. het lijkt er dus op dat iets het updaten (nu) in de weg zit. Dat een herstelinstallatie ook niet lukt is ook apart. Maar wellicht is dat te wijten aan te weinig schijfruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Maxstar zei:

@droske Het is een bijzonder probleem, want de updatelist in het zipje van WUCheck laat zien dat er 17 en 18 juni nog een hele lijst met updates zijn geïnstalleerd. het lijkt er dus op dat iets het updaten (nu) in de weg zit. Dat een herstelinstallatie ook niet lukt is ook apart. Maar wellicht is dat te wijten aan te weinig schijfruimte.

Inderdaad op 17 en 18 juni heb ik nog geprobeert om windows opnieuw te installeren via een stick maar ook dan zette hij na opstarten de oudere versie terug. Nu heb ik geprobeert om de hardewware  te updaten en nu start windows niet meer op. vrees dat er niet veel anders opzit dan een andere pc te kopen :-(.

Toch bedankt voor alles.

Mvg Elkedage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Elkedage zei:

Inderdaad op 17 en 18 juni heb ik nog geprobeert om windows opnieuw te installeren via een stick maar ook dan zette hij na opstarten de oudere versie terug. Nu heb ik geprobeert om de hardewware  te updaten en nu start windows niet meer op. vrees dat er niet veel anders opzit dan een andere pc te kopen :-(.

Toch bedankt voor alles.

Mvg Elkedage.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.