Ga naar inhoud

Scherm bevriest


Yoyo

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen.

De computer werkt met windows 8.1 en is 5 jaar oud.

Na een algemene update werd vastgesteld dat plots op een onaangekondigd ogenblik alles bevriest -niets werkt meer- en er verschijnt dan het volgende:

 

knip.jpg.8d2c4c502e2543e3c2edc52efcd9cce9.jpg

 

 

Als de computer wordt herstart werkt alles weer normaal tot hij weer crasht. Welk type programma op dat ogenblik wordt gebruikt maakt niet uit. 

Ligt de oorzaak aan de update of is er een ernstiger fout?

Ik heb systeemherstel uitgevoerd, maar dit hielp niet. En ik kan echter niet nog verder naar een vroeger herstelpunt omdat er blijkbaar geen andere herstelpunten werden aangemaakt !

Enig idee voor een oplossing?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

afbeelding.png.8fa8a0d65dad38f820b323b4e89f175f.png

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/7/2021 om 13:28, Dasle zei:

Download en installeer Speccy.

 

...Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

Hallo. Sorry voor het wachten maar ik heb niet elke dag toegang tot de computer waar het probleem zich voordoet...

 

Ik heb in de info over de procedure gelezen dat om veiligheidsredenen ik eerst het het serienummer moet verwijderen... In het bijgevoegd bestand is dan dan ook gebeurd.

Hoop dit is o.k.

 

 

tekstfile.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Dasle zei:

Sinds je dit topic startte over het bevriezen van je scherm hoe vaak heb je nog een BSOD gehad?

Gedurende enkele weken gebeurde het zo'n 2 à 3 maal per dag. Sinds de opstart van deze topic is het wat vebeterd, nog ongeveer 4 maal per week, uiteraard afhankelijk hoe lang er mer de computer gewerkt wordt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Francois DB zei:

Eens schijfcontrole plannen via taakbeheer , schijfcontrole uitvoeren bij het opstarten . Ik denk dat er met de schijf iets is daar er geen herstelpunten worden aangemaakt .
https://www.windows-helpdesk.nl/schijfcontrole-uw-harde-schijf-op-fouten-controleren/

Daar zorg ik deze namiddag voor. Tot later voor verslag hierover. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd. Drie dagen geleden had ik hier mijn verslagje getijpt en nu stel ik vast dat dit bericht hier ontbreekt.

Ik vat nog eens samen. 

De schijfcontrole, met mame Windows station,  meldt dat iet niet nodig is om dit station te scannen. Ik heb echter de controle toch uitgevoerd en met als resultaat dat alles O.K. is.

Zijn er andere stations die moeten gecontroleerd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.