Ga naar inhoud

Trage Laptop, valt bijna niet mee te werken zonder gestresst te raken


Aanbevolen berichten

Middels de Windows ISO downloader van HeiDoc kan je de juiste ISO voor Windows 8 downloaden.

https://www.heidoc.net/php/Windows-ISO-Downloader.exe

 

Middels de productcode (op de sticker) kan je dan Windows 8 opnieuw installeren en activeren.

 

Hierna kan je dan gratis upgraden naar Windows 10 middels het gebruik van de Media Creation Tool
https://www.gratissoftwaresite.nl/upgraden-naar-windows-10-nog-altijd-gratis-met-mediacreationtool-januari-2017

 

Op deze manier heb je dan in ieder geval een legale versie van Windows 10. Hierdoor zal het probleem met het schijfgebruik ook meteen opgelost zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/8/2021 om 09:04, Maxstar zei:

Middels de Windows ISO downloader van HeiDoc kan je de juiste ISO voor Windows 8 downloaden.

https://www.heidoc.net/php/Windows-ISO-Downloader.exe

 

Middels de productcode (op de sticker) kan je dan Windows 8 opnieuw installeren en activeren.

 

Hierna kan je dan gratis upgraden naar Windows 10 middels het gebruik van de Media Creation Tool
https://www.gratissoftwaresite.nl/upgraden-naar-windows-10-nog-altijd-gratis-met-mediacreationtool-januari-2017

 

Op deze manier heb je dan in ieder geval een legale versie van Windows 10. Hierdoor zal het probleem met het schijfgebruik ook meteen opgelost zijn.

 

Hoi Maxstar,

 

Ik ben even bezig geweest met het downloaden van windows 8 via de link door jou gegeven.
Nu ben ik opzoek naar de productcode van windows 8.
Echter er zit alleen een windows 8 hologram opgeplakt aan de onderkant maar geen productcode.

De cd/dvd zit er ook niet bij. En wanneer ik de batterij eruit verwijder zie ik ook geen sticker zitten met een windows 8 code.

 

Is er nog een andere optie of houd het nu op?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Je zou eens contact op kunnen nemen met die kennis van wie die laptop oorspronkelijk is geweest. Wellicht heeft hij/zij de betreffende productcode nog.

 

Misschien kan je dan ook te weten komen of alleen Office illegaal is, of ook Windows. Want wanneer alleen Office gekraakt is dan kan je direct Windows 10 opnieuw installeren zonder productcode, want met een digitale licentie zal de activatie dan automatisch plaatsvinden na een schone installatie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er heeft al een 10 op je laptop gestaan en dus heb je geen productcode meer nodig bij de installatie. Windows gaat bij de installatie zelf op zoek of er vroeger al een 8 of 10 op stond en gaat Windows die zelf vinden. (Een windowsinstallatie is sinds de 8 gekoppeld aan het id van je systeem)

Kom je dus bij de vraag naar een windows-code dan ga je gewoon - zonder iets in te geven - verder en zal normaal de installatie van Windows ook gewoon verder gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Passer zei:

(Een windowsinstallatie is sinds de 8 gekoppeld aan het id van je systeem)

Indien deze laptop met een digitale licentie is geleverd, is dat wellicht de reden dat er ook geen sticker met een productcode aanwezig is.

In dat geval zou de TS Windows 8 kunnen installeren met de juiste generieke productcode van Microsoft, waarna de digitale licentie weer geactiveerd wordt.

 

Windows 8 (core): FB4WR-32NVD-4RW79-XQFWH-CYQG3
Windows 8 Pro: XKY4K-2NRWR-8F6P2-448RF-CRYQH
Windows 8 Pro with Media Center: RR3BN-3YY9P-9D7FC-7J4YF-QGJXW
Windows 8.1 (core): 334NH-RXG76-64THK-C7CKG-D3VPT
Windows 8.1 (core single language): Y9NXP-XT8MV-PT9TG-97CT3-9D6TC
Windows 8.1 Pro: XHQ8N-C3MCJ-RQXB6-WCHYG-C9WKB
Windows 8.1 Pro with Media Center: GBFNG-2X3TC-8R27F-RMKYB-JK7QT
Windows 8.1 Enterprise: MNDGV-M6PKV-DV4DR-CYY8X-2YRXH OR FHQNR-XYXYC-8PMHT-TV4PH-DRQ3H

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadien nog gedacht ('k weet het: 'k had het beter vroeger al gedacht :( :

als er al een 1 op je systeem stond, hoef je er geen 7 of 8 meer op te zetten: gewoon rechtstreeks terug de 1 installeren

( "Als je laptop al eens win10 heeft gehad, dan is er geen reden om eerst win7pro te installeren. Direct win10pro installeren en vrijwel zeker zal deze direct als valide versie zijn" - met dank aan MichielRB die dit elders postte)

 

maareuh.. Edwin: hoe zit het hem nu?  (of ben je er al lang?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/8/2021 om 08:33, Passer zei:

Nadien nog gedacht ('k weet het: 'k had het beter vroeger al gedacht :( :

als er al een 1 op je systeem stond, hoef je er geen 7 of 8 meer op te zetten: gewoon rechtstreeks terug de 1 installeren

( "Als je laptop al eens win10 heeft gehad, dan is er geen reden om eerst win7pro te installeren. Direct win10pro installeren en vrijwel zeker zal deze direct als valide versie zijn" - met dank aan MichielRB die dit elders postte)

 

maareuh.. Edwin: hoe zit het hem nu?  (of ben je er al lang?)

 

Passer hoe het zit? Ik heb de moed maar even opgegeven. Ik denk dat ik beter maar een nieuwe laptop kan kopen voor mezelf hier. Ik dacht lekker makkelijk zo'n laptop van me kennis, maar ja als hij zo traag is dan is dat een grote brok ergenis.

Het is voor mij lastig te achterhalen wat er allemaal met deze laptop is gebeurd. Voor mezelf kan ik zeggen wat ik met mijn eigen laptop heb gedaan. Maar die kennis kan me dat ook niet vertellen want hij heeft hem ook weer via een veilig gekocht hier op Tenerife 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.