Ga naar inhoud

Trage Laptop, valt bijna niet mee te werken zonder gestresst te raken


Aanbevolen berichten

Edwin, dit was mijn laatste vraag - en daarop kwam geen antwoord...

 

Op 16/8/2021 om 09:33, Passer zei:

maareuh.. Edwin: hoe zit het hem nu?  (of ben je er al lang?)

 

Als je ons geen update geeft, weten we ook niet hoever je wel of niet zit toch?

 

Laten we de draad dan even terug opnemen: wat deed je tot hiertoe al en waar liep het vast of kon/ging je niet verder?

 

Op 9 aug raadde Maxstar je aan de 8 opnieuw te installeren - de vragen rond je key werden daarna beantwoordt - en toen bleef het dus stil...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Passer zei:

Edwin, dit was mijn laatste vraag - en daarop kwam geen antwoord...

 

 

Als je ons geen update geeft, weten we ook niet hoever je wel of niet zit toch?

 

Laten we de draad dan even terug opnemen: wat deed je tot hiertoe al en waar liep het vast of kon/ging je niet verder?

 

Op 9 aug raadde Maxstar je aan de 8 opnieuw te installeren - de vragen rond je key werden daarna beantwoordt - en toen bleef het dus stil...

 

 

Nee dat klopt, als ik verder geen info geef dan kunnen jullie mij niet verder helpen.
Maar zoals ik al schreef, of niet ben ik op vakantie en was ik ook even druk met andere zaken doen.

Misschien niet geheel netjes van mij, maar ik durfde het niet aan om die windows 8 erop te zetten.

Omdat ik geen licentie had hier dacht ik ik laat het maar zo het nu is.

Maar als jullie zeggen dat ik zonder probleem wel kan doen en ik met de keys die vermeld staan wel kan opstarten kan ik het proberen.

 

Het is geen onwil maar meer me erbij neergelegd want het gaf alleen maar wat frustraties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik even:

Op 8/8/2021 om 10:26, Maxstar zei:

Wat betreft de laptop is er een KMS (hacktool) aanwezig, is hiermee Windows of Office illegaal geactiveerd?

 

 

Het daarop volgende antwoord:

Op 8/8/2021 om 11:51, Edwin de Groot zei:

Dat zou ik echt niet weten, ik heb deze laptop van een kennis gekregen hier op Tenerife om hem te gebruiken.

 

Edwin zegt hier duidelijk ... gekregen om te gebruiken >> geleend ??? >> hieruit begrijp ik  >> het is niet zijn eigendom.

Er wordt gevraagd om even Farbar in te zetten.

 

ScreenShot004.thumb.png.963b7537bd08fed611de6a17fff55f40.png

 

ScreenShot005.thumb.png.bff16e84131b4e654db8bd17d185f487.png

 

Hoe komt de naam "Edwin" op de C in de gebruikers terecht als het maar een laptopje is om te gebruiken? Toch eigenaar? Zelf gemanipuleerd?

Als ik het laptopje van mijn zus/broer even mag lenen om te gebruiken >> dan staat "mijn naam" niet in C:\ gebruikers\ ... , maar wel de naam van mijn zus/broer, dacht ik zo.

 

Of er is in het beste en vooral aan te raden geval, een aangemaakt account  is via "Accounts / Gezin en andere gebruikers".

Als dit het geval is dan is het dus best mogelijk dat de naam, in dit geval Edwin, in de C:/ Gebruikers ... voorkomt.

Maar dit is niet af te leiden uit de antwoorden van TS.

 

Tevens merk ik dat het OS verouderd is (September 2018?) en het een "Enterprice versie" betreft en dan nog een LTSC (Long Term Servicing Channel) is.

Windows 10 versie 1809 is al "end of servicing" sedert 10 november 2020.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

With the LTSC servicing model, customers can delay receiving feature updates and instead only receive monthly quality updates on devices. Features from Windows 10 that could be updated with new functionality, including Cortana, Edge, and all in-box Universal Windows apps, are also not included. Feature updates are offered in new LTSC releases every 2–3 years instead of every 6 months, and organizations can choose to install them as in-place upgrades or even skip releases over a 10-year life cycle. Microsoft is committed to providing bug fixes and security patches for each LTSC release during this 10 year period.

 

 Important

The Long-Term Servicing Channel is not intended for deployment on most or all the PCs in an organization. The LTSC edition of Windows 10 provides customers with access to a deployment option for their special-purpose devices and environments. These devices typically perform a single important task and don’t need feature updates as frequently as other devices in the organization. These devices are also typically not heavily dependent on support from external apps and tools. Since the feature set for LTSC does not change for the lifetime of the release, over time there might be some external tools that do not continue to provide legacy support. See LTSC: What is it, and when it should be used.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Quote: Microsoft.

 

Daarom heb ik ook mijn twijfels en stel ik voor mezelf de vraag:

"Zou ik het überhaupt maar even in overweging nemen om "een in bruikleen" gekregen laptopje terug te zetten naar fabrieksinstelling (hier Windows 8 / 8.1) en dan nog tijdens mijn vakantie, zonder de toestemming van de eigenaar?"

 

Of is "Edwin" dan toch de eigenaar?

 

Indien mijn berichtje niet bijdraagt aan dit topic >> gewoon verwijderen maar.

 

 

 

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Calvus zei:

Indien mijn berichtje niet bijdraagt aan dit topic >> gewoon verwijderen maar.

ik vind het wel zinnig wat je hier eens op een rijtje zet Calvus.

 

Dus Edwin: graag wat meer klaarheid?

(en als je de 10 toch probeert: eerst een systeembackup maken, zo verlies je nooit iets)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Passer zei:

ik vind het wel zinnig wat je hier eens op een rijtje zet Calvus.

 

Dus Edwin: graag wat meer klaarheid?

(en als je de 10 toch probeert: eerst een systeembackup maken, zo verlies je nooit iets)

 

Ik zal even wat meer Klaarheid geven aan deze mooie uitleg van Calvus.
 

Ik denk dat ik alleen maar hoef te zeggen dat er meerdere personen Edwin als naam hebben gekregen.
En laat die kennis nu toevallig ook Edwin genaamd zijn.

 

Zegt dit voldoende?

 

Of willen jullie ook nog een kopie van mijn paspoort en dat van mijn kennis Edwin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.