Ga naar inhoud

Mini pc


Aanbevolen berichten

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Intel Atom en Intel Celeron processors zijn allebei zwak.

Je budget (€ 250,-) is erg laag. Heel erg laag. Als je voor dat geld iets nieuws wil kopen, dan krijg je een goedkope, dus zwakke processor.

Als je budget 250 euro blijft, dan zul je een tweedehands pc moeten kopen, wil je een beetje plezier ervan beleven.

 

Ik ben zelf, jaren geleden, ook eens bezweken voor een goedkope aanbieding: een netbook 10 inch met Windows 7 voor € 200,-. Zat een Atom processor in. Windows 7 draaide traag. Na de upgrade naar Windows 10 viel er helemaal niet meer mee te werken. Ik zat alleen maar te wachten. De processor werd te warm en het processorgebruik zat constant boven de 95%. Ik heb er toen Lubuntu (een lichte versie van Ubuntu) op gezet. Dat ging iets beter, maar eigenlijk was het netbook nog te zwak voor die lichte Linux distributie. Ik gebruik hem nu nooit meer. Het is dus eigenlijk weggegooid geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan best een van de beste Celeron processors zijn, maar het blijft een Celeron.

Als ik zelf een nieuwe pc zou kopen en ik zou er een Intel processor in willen hebben, dan ga ik niet voor minder dan een i5.

 

Jij wilt een extra pc om daarmee te gaan programmeren en om er verschillende besturingssystemen op te testen. Om die besturingssystemen een eerlijke kans te geven moet de pc krachtig genoeg zijn. Anders denk je dat het besturingssysteem matig is, terwijl het eigenlijk aan de zwakke hardware van de pc ligt. Zelf heb ik liever een pc die iets krachtiger is dan wat ik nodig heb dan dat hij netaan kan doen wat ik ermee wil.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt dan een tweedehands pc, want je kunt geen nieuwe pc kopen met een i5 processor voor € 300,-. Daarvoor moet je toch gauw het dubbele bedrag op tafel leggen.

En als het tweedehands mag zijn, dan is de HP die Dasle aanraadde geen slechte keus. Daar zit als processor een Intel Core i5-4570 in.

Wanneer je die tweedehands pc koopt, dan zul je na aankoop toch ook nog zelf die pc moeten controleren.

Gebruik dan Speccy om de temperaturen van de onderdelen te controleren.

Gebruik een programma (bijv. CrystalDiskInfo) om de conditie van de harde schijf te controleren, want het blijft natuurlijk een tweedehands pc die al flink wat uren gedraaid zal hebben.

(Hier vind je informatie over het gebruik van CrystalDiskInfo: https://www.pc-helpforum.be/topic/75865-plots-rare-dingen-of-beveiligingsproblemen-bij-openen-website/page/5/?tab=comments#elControls_591616_menu  )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, een harde schijf is niet zomaar dood na een paar jaar. 
Een harde schijf heeft niet het eeuwige leven, dat klopt. Maar een harde schijf kan lang meegaan. De ene harde schijf kapt er al na 5 maanden mee, terwijl andere harde schijven het wel 20 jaar of nog langer uithouden.

 

Mijn twee desktop pc’s zijn resp. 8 en 9 jaar oud. Van de 9 jaar oude pc is de harde schijf niet 100% meer. Daarom gebruik ik in die pc enkel nog de SSD. Maar van de 8 jaar oude pc is de traditionele harde schijf nog prima in orde. 
Ik controleer dat af en toe met CrystalDiskInfo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.