Ga naar inhoud

Problemen met overzetten van foto's naar PC (desktop) vanaf Iphone SE 20


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,

 

Hetgeen een paar dagen terug kinderspel was, blijkt nu een probleem te zijn !!

 

Bij het overzetten van mijn foto's genomen met mijn Iphone SE 20, naar mijn desktop,

krijg ik de traditionele tegels te zien, en als ik klik op zo'n tegel krijg ik volgend bericht

hieronder.

 

1963484284_KnipselbijopenenvanfotosvanafIphone.thumb.JPG.c196f7c1060d7c3d797431afa5865397.JPG

 

Het bestand is zeker niet beschadigd, gezien de foto's "pico bello" te zien zijn op mijn Iphone.

 

Wat gaat er verkeerd bij het overzetten ??

Graag een seintje a.u.b.

 

Groetjes.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachten,

 

In antwoord op de vraag van Falstring, beschrijf ik hieronder duidelijk hetgeen ik nu ervaar met het overzetten

van foto's vanaf mijn Iphone SE 20 naar mijn PC Desktop - hetgeen vroeger van zelf ging.

 

Ik verbind mijn Iphone met mijn PC - schakel de Iphone aan.

Ik ga naar Iphone DCIM - en er verschijnen enkele foto's op mijn scherm - zie bijlage hieronder:

 

1963577014_KnipselfotosopmijnPcvanafIphoneSE20.thumb.JPG.1127825b6a4b9601ff96724e4927d9c1.JPG

 

Eénmaal ik een foto aanklik om te openen lukt het mij, doch kan de foto niet opslaan naar mijn "Downloads" zoals gebruikelijk.

Ik bekom het nummer van de foto, doch als ik hem open, bekom ik dit venster:

 

797422124_KnipselbijopenenvanfotosvanafIphone.thumb.JPG.2996e4f9f93a7a72b0e87d604e47e771.JPG

 

Als ik terug ga naar mijn DCMI-foto's, bekom ik direct volgend beeld:

 

514399_Knipselmetdetraditioneletegels..thumb.JPG.56f7252b050763c281d775f7081d0118.JPG

 

Van hieruit kan ik deze tegels niet openen, of ik bekom volgende bijlagen:

 

471166439_KnipselbijopenenvanfotosvanafIphone.thumb.JPG.69ef5725e20bffef862c070fd83714a5.JPG

 

411974690_KnipselCodefoutmelding.JPG.854666e63c48b9f26b7a43f5ddab3d8e.JPG

 

Wat loopt er hier verkeerd ??

 

Graag een seintje a.u.b.

Roland.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Ik heb een soortgelijk probleem.

 

 

Wanneer ik mijn Xiamoi Redmi 9 Pro (Android 11) via een USBkabel met mijn PC (Windows 10) verbind, de optie voor bestandsoverdracht aanvink op de smartphone en dan via Verkenner naar DCIM/Camera ga op de GSM, kan ik meestal slechts de 1ste foto openen die ik aanklik (niet steeds dezelfde), bij de volgende foto's die ik aanklik krijg ik de melding: Afbeeldingen kunnen dit bestand niet openen omdat de indeling op dit moment niet wordt ondersteund of omdat het bestand is beschadigd.
Wanneer ik dan via Verkenner via Knippen/Plakken of Kopiëren/Plakken probeer om foto’s te verplaatsen naar de PC, krijg ik volgende melding: Fout bij kopiëren van bestand op map. De opgegeven bron is bezet.

In het verleden is het altijd prima gelukt, nu opeens werkt dit niet meer.

 

Heb dit geprobeerd met 2 verschillende USBkabeltjes, in verschillende poorten, met 3 verschillende GSMs (2 Xiaomi, 1 Oneplus) met Android11 en 1 oudere LG met een ander soort USB kabel, op 2 verschillende PC's met Windows 10, het probleem stelt zich telkens opnieuw.

 

De helpdesk van Xiaomi dacht dat het aan Windows zou kunnen liggen, dat men iets moet downloaden opdat Windows de bestanden zou kunnen lezen.

Misschien komt het door een update? Vroeger kon met met Systeemherstel naar een vorig herstelpunt gaan bij Windows, maar bij 10 kan dat niet meer helaas.

 

Heb contact gehad met de helpdesk die een reset van Windows hebben uitgevoerd, zonder resultaat. Volgens hen kan het een van de beperkingen zijn van het huidige systeem van Windows na de nieuwste updates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag christelrosa,

 

Bedankt voor uw antwoordje !!

 

Sorry, doch ik ben blij dat het niet enkel bij mij ligt.....!!!

Hoogstwaarschijnlijk een gevolg van een Windows Update, vroeger werkte alles perfect

zoals bij u (zoals ik lees).

We zullen het nooit vinden, noch weten.

Misschien passen ze dit probleem aan bij een volgende update, of is het probleem te gering.

 

Groetjes en bedankt voor uw respons.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat veel mensen nog met een USB-kabeltje werken, iedereen werkt met "de cloud".

Ik vermoed ook dat het aan een update ligt, want vroeger werkte het wel. Jammer dat men geen systeemherstel meer kan doen naar een vorig herstelpunt, zoals vroeger met Windows.

Ik heb gezien dat er wel een aantal gratis programma's bestaan waarmee men draadloos foto's kan overbrengen van GSM naar PC. Persoonlijk verkies ik gewoon een kabeltje, maar er zal niks anders opzitten, vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil jullie nog eens even wijzen op dit hiermee kunnen jullie je foto's gemakkelijk overzetten zonder kabeltje. 

 

MyAirBridge

 

 

De meesten onder ons kennen “WeTranfer” om grote bestanden te verzenden.

 

Maar er is een mooi en eenvoudig alternatief nl. “MyAirBridge”.

 

Je kunt met beide hulpprogramma’s via e-mailadressen werken maar ook met een automatisch gegenereerde link.

 

 

Verzenden via een link is zelfs aan te raden, zo moet je geen e-mailadressen online gooien.

 

 

 

 

Hét grote verschil echter tussen beide hulpprogramma’s, zit hem in het volume aan data dat je kan verzenden en let tevens ook eens op de termijn dat de data op de respectievelijke servers blijven staan !

 

  WeTransfer: max 2GB aan Data in één keer – blijven 7 dagen ter beschikking om te downloaden.

 

  MyAirBridge: max 20 GB (neen dit is géén typefout) in één keer – maar blijven slechts 3 dagen ter beschikking om te downloaden.

 

 

Nadat je weet hoeveel data je wenst te verzenden heb je dus de keuze tussen beiden.

 

Is het bijvoorbeeld méér dan 2 GB dan gaan we uiteraard voor MyAirBridge.

 

 

Je krijgt in het openingsscherm van MyAirBridge, nadat je akkoord bent gegaan met hun voorwaarden, de keuze: 

 

  je zend je data via E-mail (wat ik niet aanraad = géén e-mail adressen online te grabbel gooien).           

 

  je verzend je data aan de hand van een gegenereerde link (en dit is aan te raden).

 

 

Hoe ga je te werk:

 

Ga naar deze website of klik op deze link: https://new.myairbridge.com/eng/

 Kies en klik op “Send data using link”.

     (Na het uploaden, in dit voorbeeld, van liedjes zal je een “link” te zien krijgen)

 

ScreenShot001a.jpg.c5a533d24a15b2789c6afded410d7319.jpg

 

  Er opent een scherm >> ga naar daar waar de bestandjes staan die je wil uploaden (hier als voorbeeld “muziek-files") .

  Selecteer de map en klik op “Openen”.

 

ScreenShot002b.jpg.1600418fa082b70359626893a15ada65.jpg

 

 Selecteer de hele map (mét inhoud) om te verzenden, of …

►  Selecteer de bestandjes (muziek, foto’s, …) die je wil uploaden en klik weer op “Openen”.

 

ScreenShot003b.jpg.26fdc245070d4b76acc12fdc6b74b52d.jpg

 

  Ze staan nu klaar om te uploaden naar “MyAirBridge”

      Je kunt nu zien hoeveel volume aan data er al klaar staan van de maximaal toegestane 20 GB.

  Meerdere bestandjes bijvoegen doe je door op het “plusteken” te klikken.

 

ScreenShot005a.jpg.568712efc02d9b9a2427643075ec6564.jpg

 

   De voorgaande procedure herhalen.

►  Open eventueel terug een andere map.

 

ScreenShot006b.jpg.3d265664dd9afb5679bd745aad270cf2.jpg

 

    Selecteer de bestandjes die je nog bijkomend wil uploaden (muziek, foto’s, …) >> klik vervolgens op "Openen".

 

ScreenShot007b.jpg.c9aa6a3115927661586ecdee15b92b12.jpg

 

 Ze worden bij de al  bestaande lijst van uploads bijgevoegd.

 Controleer de grootte van het totale bestand dat je wil doorsturen: maximum 20 GB.

 Heb je voldoende geselecteerd klik dan op “Send” en het uploaden zal beginnen.

 

ScreenShot008a.jpg.6dd6773c3a9b8ddf5fa1d9208900b09c.jpg

 

     De vooruitgang is mooi te volgen.

      Het uploaden duurt een tijdje (hangt van je internetsnelheid af), je ziet ook al een link.

      Is het uploaden voor 100% klaar, kopieer dan die link >> open een nieuwe mail (naar de bestemmeling) en plak gewoon die link in de mail.

 

ScreenShot009a.jpg.9ae3c8e5ef17799c6d8bef07ace3eb5a.jpg

 

  Bij ontvangst van de mail, kan de ontvanger de doorgestuurde bestanden via deze link downloaden.

 

 

 

 Even herhalen: dit moet binnen de 3 dagen gebeuren want na die tijd verdwijnt ook hier alles definitief van de servers van MyAirBridge!

 

 

 Dat was het !

 

 

 

 

 

 

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

Met dank aan calvus die deze handleiding schreef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag ictknechter,

 

Bedankt voor uw zeer gedetailleerde uitleg..!!!

Het is een ganse boterham, doch dient met veel aandacht gelezen te worden,

alvorens actie te ondernemen, vooral voor een leek zoals ik.

 

Zal het zeker in overweging nemen bij een volgende overdracht van foto's mijn Iphone

naar mijn PC Verkenner.

 

Bedankt en groetjes.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.