Ga naar inhoud

Seagate Expansion Portable Drive 5TB opent niet meer


james48

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb mijn Seagate Expansion Portable Drive 5TB meegenomen en in een computer met windows 7 gestopt. Daar werkte de schijf niet goed, verder is er niets meer mee gedaan.

Toen heb ik hem weer meegenomen en nu thuis werkt hij ook niet meer, eigenlijk loopt mijn computer vast als ik de USB stekker in mijn computer stop.

De schijf is nog niet vaak gebruikt, en er staan nog weinig bestanden op, en hij heeft het altijd goed gedaan?

Verder zie ik nu geen informatie van deze schijf in mijn browser, is er misschien nog een oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In jouw Seagate Expansion Portable Drive 5TB zit een traditionele harde schijf; geen SSD. Met zulke externe harde schijven moet je zeer voorzichtig omgaan. Even voorzichtig als met een doos eieren. Een keer hard stoten of laten vallen en hij is kapot.

 

Jij gebruikt een Engelstalige versie van Windows. In je laatste post laat je afbeeldingen zien van Device Manager (Apparaatbeheer) en Explorer (Verkenner).

Toon in plaats daarvan eens een afbeelding van Disk Management (Schijfbeheer). Rechtsklik op de knop Start > Disk Management.

Rek het venster naar onderen zover uit dat alle schijven zichtbaar zijn. Maak dan een screenshot.

Ik ben benieuwd of daarin je Seagate Expansion Portable Drive 5TB nog getoond wordt. Als dat niet het geval is, zie ik het somber in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, james48 zei:

Ik heb wel een foto van de browser gemaakt.

Dat is geen foto van de browser, maar een foto van de Verkenner. Oftewel (Windows) Explorer, op zijn Engels.

Browsers zijn Edge, Firefox, Chrome, Opera e.d. Althans, zo noemen we dat in Nederland. En ook in België, neem ik aan.

 

Via de Verkenner kun je helaas niet achterhalen wat er mis is met je externe harde schijf. Daarvoor is volgens mij toch echt schijfbeheer nodig. En schijfbeheer opent niet wanneer de externe harde schijf is aangesloten. Lastig!

Hopelijk heeft een van de andere helpers nog een tip voor jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@james48

Klik op de schijf (met rechter muisknop) in de verkenner en dan eigenschappen. Ga dan naar volumes en druk op invullen. Plaats van dat resultaat een screenshot.

 

Ga dan ook nog even naar stuurprogramma's tussen de eigenschappen. Maak daar ook een screenshot van. En stuur de screenshots mee  met je volgende posts.

 

 

@porrelaar

En om even terug te komen op verkenner en browser.

Ja in België is dit inderdaad hetzelfde .

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ictknechter zei:

En om even terug te komen op verkenner en browser.

Ja in België is dit inderdaad hetzelfde .

Vroeger had je Internet Explorer en Windows Explorer  en dat werd wel vaker door elkaar gehaald.

Maar Windows verkenner en een browser zijn 2 heel verschillende dingen ook hier in Belgie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/9/2021 om 16:04, ictknechter zei:

@james48

Klik op de schijf (met rechter muisknop) in de verkenner en dan eigenschappen. Ga dan naar volumes en druk op invullen. Plaats van dat resultaat een screenshot.

 

Ga dan ook nog even naar stuurprogramma's tussen de eigenschappen. Maak daar ook een screenshot van. En stuur de screenshots mee  met je volgende posts.

=============================================================================================

Beste ictknechter, sorry voor mijn late reactie, ik ben een paar dagen weggeweest.

 

Als ik met de rechtermuisknop in I:\ op Eigenschappen klik dan blijft de cursor in een ronde vorm ronddraaien en gebeurde er helaas niets.

 

ECHTER, ik heb zojuist de Explorer gewoon aan laten staan, en toen plotseling op het einde van zijn zoektocht doemde de inhoud van de i:\ schijf op in het bureaublad?

Op een voor mij onverklaarbare manier is de i schijf weer werkend geworden, ik heb vorige week de verkenner ook tot het einde aan laten staan?

Is hier misschien een verklaring voor, alsjeblieft?

==============================================================================================

 

Op 17/9/2021 om 16:04, ictknechter zei:

 

@porrelaar

En om even terug te komen op verkenner en browser.

Ja in België is dit inderdaad hetzelfde .

 

(I) schijf, nu met balk, 20-9-2021.png

Disk Managment 20-9-2021.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste James 48

 

Als ik goed begrijp wat je bedoeld heb je in de verkenner gewoon gezocht naar de i schijf. 

En na een lange zoektocht vond hij alles en was het probleem opgelost. 

Het is in ieder geval goed dat je probleem is opgelost. 

Kan je wel nog even de gevraagde screenshots doorsturen ter zekerheid.

 

Vriendelijke groeten Ictknechter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.