Ga naar inhoud

herinstalleren office 2010 met produktcode


HADEVE2309

Aanbevolen berichten

19 uren geleden, dotchiejack zei:

LibreOffice of Open office , ik weet het niet welke maar één van de twee wordt niet meer ondersteund.

Er is een tijd geweest dat OpenOffice ten dode opgeschreven was. Oracle Corporation, de eigenaar, had er geen zin meer in en deed het project in 2011 over aan de Apache Foundation. OpenOffice heet sindsdien dan ook Apache OpenOffice: https://www.openoffice.org/nl/

Apache Foundation is verder gegaan met de ontwikkeling van OpenOffice. De nieuwste versie (4.1.11) is uitgekomen op 6 oktober 2021. Het project staat dus zeker niet stil.

Maar het is wel zo dat LibreOffice vaker dan OpenOffice met updates komt (nieuwe functies en patches voor bugs).

 

dotchiejack stelt FreeOffice voor als alternatief. Dat lijkt mij een uitstekend alternatief!

FreeOffice is de gratis versie van SoftMaker Office. Van SoftMaker Office heb ik zelf een betaalde versie op een van mijn computers en die vind ik erg prettig werken.

FreeOffice bevat de volgende 3 onderdelen:

  • TextMaker: te vergelijken met Word
  • PlanMaker: te vergelijken met Excel
  • Presentations: te vergelijken met PowerPoint

 

FreeOffice bevat geen database programma dat lijkt op Access van Microsoft. LibreOffice en OpenOffice bevatten wel zo'n programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, dotchiejack zei:

En een andere vraag blijft dan wat betreft Java, die je nodig hebt voor OF en LF.

Zowel in LibreOffice als in OpenOffice is Java nodig voor sommige functies (o.a. voor het programma Base). Als je die functies nooit gebruikt, dan hoef je Java niet te installeren. Je krijgt vanzelf een melding wanneer je voor een bepaalde functie Java nodig hebt.

Die melding kan er zo uitzien (maar dan wel in het Nederlands):

"LibreOffice requires a Java runtime environment (JRE) to perform this task. Please install a JRE (and libreoffice-java-common) and restart LibreOffice."

"OpenOffice requires a Java runtime environment (JRE) to perform this task"

 

Op een van mijn computers staat LibreOffice. Ik heb Java niet geïnstalleerd en bovenstaande meldingen nooit gezien. Ik maak dus geen gebruik van functionaliteiten in LibreOffice die Java nodig hebben.

 

Als Henk geen gebruik maakt van een database programma, dan lijkt mij FreeOffice voor hem een aantrekkelijk alternatief voor Microsoft Office.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.