Ga naar inhoud

herinstalleren office 2010 met produktcode


HADEVE2309

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik heb gisteren op een nog goed bruikbare laptop Windows 7 vervangen door een "schone" versie van Windows 10.

Het is allemaal goed gegaan, alleen was ik er vanuit gegaan dat ik Office 2010 met de product-code en zonder een installatie CD opnieuw zou kunnen installeren op mijn schone Windows 10 laptop. Op de site van Microsoft zag ik dat de ondersteuning per oktober vervalt en dat installatie vanaf de Microsoft-site geen optie meer is.

Is er iemand die een oplossing heeft/weet ?

Hartelijk dank voor uw ideeën.

Henk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat helaas niet lukken, falstring. Ik heb het zojuist geprobeerd. Ik probeerde met die downloadtool MS Office 2010 Home and Student 2010 Nederlands te downloaden en kreeg onderstaande melding te zien:

61752749f2f86-Ashampoo_Snap_2021.10.24_1

Modernere versies van Office kun je wel makkelijk binnenhalen met die tool. Ik had in no time MS Office 2016 Professional Plus gedownload.

aangepast door porrelaar
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, HADEVE2309 zei:

Op de site van Microsoft zag ik dat de ondersteuning per oktober vervalt

De ondersteuning voor Office 2010 is al een jaar geleden vervallen: met ingang van 13 oktober 2020.

Je kunt een nieuwere versie van MS Office overwegen: 2016 of 2019. Die worden beide ondersteund tot 14 oktober 2025. Nog zo'n 4 jaar dus.

(De allernieuwste versie is MS Office 2021.)

Of je gaat voor een gratis kantoorsuite, bijvoorbeeld OpenOffice of LibreOffice.

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult altijd je productcode moeten ingeven tijdens de installatie. Bovendien zijn er verschillende versies van Office 2010: Thuisgebruik en studenten; Thuisgebruik en zelfstandigen; Professional; Professional Plus.

 

Als je reacties van forumleden wilt krijgen moet je nu eerst aangeven welke versie van Office 2010 jij gebruikte. De productcode die je bewaard hebt is namelijk alleen geldig voor dezelfde versie van Office 2010. 
Peroonlijk vind ik het niet verstandig om een Office 2010 te blijven gebruiken. Er worden nog steeds gaten in de beveiliging van Office gevonden, maar voor Office 2010 zullen die niet meer gedicht worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt voor alle adviezen. Ik ga erover nadenken. Gezien het minimale gebruik van office denk ik om over te stappen op open office. Het nadeel van dat programma is m.i. dat het alleen beschikbaar is in de 32 bits versie voor windows 10.

Als ik binnenkort over ga naar windows 11 loop ik misschien daar weer mee vast.

 

Hartelijk dank tot een volgende keer,

 

m.vr.gr.

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je een beetje in de war bent, Henk. Het is waar dat van Windows 11 alleen een 64-bit editie beschikbaar is. Dus niet meer zowel een 32-bit editie als een 64-bit editie, zoals bij Windows 10.

Maar 32-bit programma’s zullen gewoon blijven werken onder Windows 11. Net zoals je nu ook 32-bit programma’s kunt gebruiken op een computer die draait op de 64-bit versie van Windows 10. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.