Ga naar inhoud

plug-in camerabewaking H.264


mercury2001

Aanbevolen berichten

Hallo, een probleempje: mijn oude camerabewaking werkt perfect onder IE11, nu dat deze browser geen ondersteuning meer zal bieden, zou ik die camerabewaking willen gebruiken op mijn standaard browser Firefox. Dit lukt dus niet, blijkbaar heb ik een andere plug-in nodig om de beelden zichtbaar te maken. In bijlage de opties voor videoweergave in IE11 en FF.  Met Quicktime en VLC lukt het niet om beelden te zien, ik zou blijkbaar nood hebben aan die 'H.264' om dit te kunnen oplossen.

Mvg, Alain

1.jpg

2 .jpg

2021-11-02_5-59-06.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is helemaal mijn terrein niet, dus kan ik maar een heel kleine poging doen,

maar zelf heb ik die plugin ook omdat ik met een videobewerkingsprogramma (af en toe) werk.

(en daar moet ik ook altijd H 264 aangeven - dus die term komt me een heel klein beetje bekend voor)

 

Klik bij beide plugins (laatste plaatje hierboven) eens rechts op die drie bolletjes:

- staat dan bij beide 'altijd activeren' aan?

- en klik daar dan ook eens op Beheren:

   - bij de H 264: staat bij jou ook versie 1.8.1.1, bijgewerkt op 24 juni 2021?

   - bij de Widevine: versie 4.10.2209.1  van 24 juni 2021 ?

(maar daarmee ben ik ook aan het eind van mijn mogelijkheden...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet echt thuis in deze materie, maar ik veronderstel dat de software gebruik maakt van de ActiveX technologie. Deze is ontwikkeld door Microsoft en enkel IE ondersteunt die technologie.

In de oudste versies van FF (ik dacht tot versie 3, héél lang geleden!) kon je de werking simuleren mbv een plugin , maar die ondersteuning heeft FF ook weggelaten.

Zie deze verouderde pagina van FF : https://support.mozilla.org/en-US/kb/ActiveX

 

Ik kan geen plugin van derden meer vinden  (Ik las ergens ff-activex-host-plug-in , maar die bestaat blijkbaar niet meer).

 

Ik vrees dat je dus IE11 zal moeten blijven gebruiken voor die camera.

 

Misschien is er een ander meelezend forumlid dat wel beter op de hoogte is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij geeft het klikken op die sites geen probleem, dus gaat mijn denken in de richting van een belemmering door je firewall of virusprogramma.

Maar goed: ik denk dat je daar ook niet verder zou komen.

 

Nokiaprox heeft blijkbaar wat opzoekingswerk gedaan (dank je wel N.) en in je eerste post schrijf je al dat het een oud programma is,

dus mogelijk krijg je het buiten IE om niet werkend (en gezien IE gaat gestopt worden (al gestopt is?)...)

 

Toch nog een poging waarbij je niets verliest: blijkbaar is die H264 een codec. (zegt je mischien niets, tot daar)

 

Wat je nog kan proberen is de laatste codecs binnen te halen - lukt het, dan ben je waar je moet zijn, lukt het daarmee niet dan verlies je nog niets.

Ga daarom naar deze site: https://ninite.com/

Daar staan een heleboel programmatjes die je kan gaan bijwerken, maar voor jou in dit geval is er maar ééntje dat je moet gaan aanklikken: (*)

Onder de derde rij vind je Media en daar in het midden staat K-lite codecs. Vink dat vakje aan en blader naar beneden,

klik dan bij 2 op 'Get hour Ninite' en er wordt een klein exe-bestandje gedownload.

Voer dat uit en je gaat op die manier de laatste codecs binnenhalen (je merkt er niets van)

Installatie voltooid? Herstart je computer eens (is het een laptop: hélemààl uitzetten met de uitzetknop, nièt in slaapstand alleen zetten)

en probeer dat camerabewagingsprogramma nog eens.

(ik hou ondertussen mijn adem in :) )

 

(*) als je nog andere progjes van die hele lijst hebt, kan je die -op eigen initiatief- gaan aanklikken en worden die ook geüpdate. (Je kan het programmaatje vetrouwen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.