Ga naar inhoud

plug-in camerabewaking H.264


mercury2001

Aanbevolen berichten

inderdaad Passer, de vraag werd reeds een 2-tal weken gesteld, maar heden nog geen antwoord. Gisteren heb ik mijn dealer gevraagd om nog eens aan te dringen, afwachten dus ....

Ik weet nog dat las ik de eerste maal gebruik maakte van die website , er een programma moest geinstalleerd worden om de H.264 zichtbaar te maken, stond voordien ook in Mpeg; het programma installeerde zich zelf via een pop-up, moest enkel 'toelating' geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan liggen de zaken anders natuurlijk. En ik veronderstel dat je dat programmaatje niet meer hebt (ik bedoel het installatiebestand ervan?

(zo'n dingen voortaan bijhouden: in het begin raak je er makkelijk aan, nadien soms niet meer. Als je het dan zelf opgeslagen hebt, kan je er nog altijd mee gaan werken)

 

Heb je die codecs nu al binnengehaald? (of riskeer je het liever niet?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Passer zei:

ik houd nog altijd mijn adem in ... 

Blijven ademen Passer 🥵 !

 

 

Als die codec van Passer niet helpt, zie ik ook geen oplossing.


Volgens de specificaties zou het inderdaad mogelijk zijn via Firefox.


In de uitgebreide Engelstalige handleiding  staat op p. 38 dat je de DVR op afstand kan bedienen :

 

You can also control the DVR remotely via the supplied licensed software “Video Viewer”,
Internet Explorer web browser, and Apple’s QuickTime player.

(vandaar mijn vraag over Video Viewer). Je gebruikt dit waarschijnlijk niet.

 

Op p. 51 gaat het over het gebruik van een webbrowser :

 

You can view the images or operate your DVR with a web browser, such as Internet
Explorer, Mozilla Firefox or Google Chrome.

Note:  To use Mozilla Firefox or Google Chrome for remote access, please go to
Apple’s  official  website  (http://www.apple.com/quicktime/win.html)  to  
download and install QuickTime first.

 

 

Daar zit volgens mij het probleem : Firefox ondersteunt geen NPAPI plugins meer (dus ook geen Quicktime) sinds versie 52 (zie chosen solution op https://support.mozilla.org/en-US/questions/1176670#answer-1009486).

Bovendien ondersteunt Apple Quicktime for Windows niet meer (https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/what-is-the-microsoft-equivalent-of-apple/3c87a4fc-324c-4d96-8fb2-22b8150113f2).

 

Bij het zoeken naar een oplossing heb ik gemerkt dat ditzelfde probleem zich voordoet bij veel cameramerken, niet alleen Velleman.

 

O ja, Velleman heeft ook een forum : https://forum.whadda.com/c/general/9 , al komt daar precies niet veel volk op af.

 

Ik hoop dat ze je bij Velleman verder kunnen helpen.

 

{Tussen haakjes: H.264 is een codec die bepaalt in welk formaat de beelden opgeslagen en bekeken worden, een beetje zoals Quicktime. Het heeft weinig of niets te maken met de manier van doorsturen. Natuurlijk moet het protocol aan de zender- en ontvangerkant hetzelfde zijn om  de beelden te kunnen bekijken.}

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad ¨Passer blijven ademen hé! Welke codecs bedoel je eigenlijk? BIj de vroegere installatie op IE11 was er geen mogelijkheid op die codec op te slaan, werd gewoon uitgevoerd....

@nokiaproxik kan perfect de beelden zien via internet op mijn iPhone, op mijn laptop (Windows10) op IE11, maar op de vaste pc en op de laptop NIET onder FF

 

Met de Viewer lukt het bekijken van de beelden, maar er is geen PTZ controle mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, mercury2001 zei:

ik kan perfect de beelden zien via internet op mijn iPhone, op mijn laptop (Windows10) op IE11, maar op de vaste pc en op de laptop NIET onder FF

Zo had ik het ook begrepen.

 

Het is zo dat je DVR om de beelden te coderen gebruik maakt van het besturingselement QuickTime van Apple. Als je die beelden wil bekijken in een browser, moet die dus ook de data van dat besturingselement kunnen weergeven.

 

Vergelijk het met een radio: Als je wil luisteren naar een DAB-zender heb je een DAB-radio nodig, die de datastream kan 'ontcijferen'. Met een gewone FM-radio kan je daar niet naar luisteren : die radio ontvangt wel de signalen, maar begrijpt die niet en kan daar niets mee aanvangen.

 

Net zo met jouw DVR. Hij stuurt de QuickTime-gecodeerde signalen door en die komen toe op je PC. Maar dan heb je een browser nodig die die signalen kan omzetten naar een beeld. Helaas is IE de enige browser die QuickTime ondersteunt. Vroeger kon je dit omzeilen door één of andere plugin te gebruiken in FF, maar sinds versie 52 heeft FF elke ondersteuning voor QuickTime verwijderd uit zijn browser. Je zal dan ook geen plugins daarvoor meer vinden (of ze zullen niet werken).

 

Ik vrees dat dit een eindeloze zoektocht gaat worden, indien de fabrikant niet met een oplossing komt. Maar een firmware-update voor een toestel van 10 jaar oud zie ik ze ook niet vlug uitbrengen. Jammer...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.