Ga naar inhoud

Wachtwoord van lokaal account


camel1980

Aanbevolen berichten

Recent Windows 11 geinstalleerd. Op mijn computer heb ik geen microsoft account, maar ik werk alleen met een lokaal account. Nu krijg ik elke dag de melding dat mijn wachtwoord over x dagen gaat verlopen en ik een nieuw wachtwoord moet instellen. Ik heb al de optie dat ik aan kan melden zonder wachtwoord, maar hoe kan ik uitschakelen dat mijn wachtwoord om de zoveel tijd veranderd moet worden? Via uitvoeren: netplwiz heb ik al gebruikt, maar in windows 11 werkt dat niet helemaal en word ik terugverwezen naar het configuratiescherm. Daar kan ik bij accounts geen opties vinden om mijn wachtwoord altijd geldig te laten zijn. Hopelijk is er een andere oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien lukt het met deze aanwijzingen van Menno Schoone: https://www.schoonepc.nl/vragen/nb89-01_uw_wachtwoord_verloopt_over_x_dagen_cq_vandaag.html

 

Voor jou interessant lijkt me de handleiding hoe je met PowerShell (Admin) de wachtwoordduur op onbeperkt (unlimited) kunt zetten.

De handleiding van Schoone gaat over Windows 10. In Windows 11 moet je PowerShell op een andere manier oproepen, meen ik, maar daar zul je waarschijnlijk wel uitkomen.

Zelf gebruik ik Windows 11 nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, porrelaar zei:

In Windows 11 moet je PowerShell op een andere manier oproepen, meen ik,

afbeelding.png.974dbb715d0d274d0205ea36936d1ed7.png  of via Start:  afbeelding.png.0a96cb660e6cc423fb8fccc1fb343ef0.png

 

 

Wat is PowerShell? Een opdrachtregel-'shil' en scripttaal gebouwd op .NET. Helpt systeembeheerders en power-users om snel taken te automatiseren die besturingssystemen (Linux, macOS en Windows) en processen beheren.
Wat is Windows Terminal? Een nieuwe, moderne, veelzijdige, productieve terminaltoepassing voor opdrachtregelgebruikers. Het bevat veel van de functies die het meest worden gevraagd door de Windows-opdrachtregelgemeenschap.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.