Ga naar inhoud

Programma om bladwijzers te sorteren


badnew

Aanbevolen berichten

Weet iemand een goed programma om bladwijzers  in chrome te sorteren?

Iets dat lijkt op de structuur van 'mijn documenten' in windows. Zodat je gewoon op een map klikt en de bladwijzers ziet. De bladwijzerbeheerders vind ik niet handig omdat ik telkens weer moet scrollen door verschillende submappen voor ik een bladwijzer kan aanklikken. Dus iets waardoor ik makkelijker in mappen kan klikken zonder dat gescrol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gebruik ik Chrome niet, ik surf met Firefox,

maar het zou me niet verwonderen dat het in Chrome (ongeveer) is als in Firefox:

afbeelding.png.22325aa283122ba6fef995bff7267ecc.png4  Dit zijn twee van mijn 'mappen' in mijn bladwijzers.

 

Op het grijze balkje met de tekst Firefox merk je rechts een (stuk van) een pijltje waarmee ik die 'map' kan openklikken en zo krijg ik rechts

dan de bladwijzers die erin staan

Klik ik rèchts op die grijze balk dan krijg ik het kadertje in het midden met als één van de opties: sorteren op naam.

Op die manier komen ze alfabetisch te staan.

 

Nogmaals: 'k heb zo het idee dat het op zo een manier ook in Chrome wel zal gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Chrome werkt het sorteren toch iets anders.

 

Open het bladwijzerbeheer.

Aan de linkerkant krijg je dan de lijst met mappen.

Selecteer de eerste en klik dan in de rechterbovenhoek op de 3 puntjes in de blauwe balk.

Je krijgt dan een keuzemenu en de eerste optie is sorteren op naam.

Daarmee sorteer je de geselecteerde map.

Doe dit voor alle mappen en submappen.

Telkens je een bladwijzer (bookmark) toevoegt aan een map, kan je dit herhalen voor die map.

 

14 uren geleden, badnew zei:

Iets dat lijkt op de structuur van 'mijn documenten' in windows.

 

Die (boom)structuur zit ook in de bladwijzers en werkt op dezelfde manier.

Van de ene map doorklikken naar de volgende tot je het gewenste bestand (bladwijzer) hebt.

Om niet altijd via het bladwijzerbeheer te moeten gaan, kan je ook de bladwijzerbalk gebruiken.

Die moet je misschien eerst zichtbaar maken.

Klik in de rechterbovenhoek van chrome op de 3 puntjes en kies in het menu voor bladwijzers.

Klik dan op bookmarkbalk tonen.

Je ziet nu een extra balk met bladwijzers.

Achteraan op die balk zie je een mapsymbool met andere bookmarks.

Als je daar op klikt, krijg je de mappenstructuur van je bladwijzers te zien.

Om verder te navigeren in de submappen, hoef je niet meer te klikken; gewoon met de muis op de map gaan staan.

Op de bladwijzer zelf moet je wel nog klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die extra bookmarkbalk staat al geactiveerd. Maar dat systeem vind ik net niet handig. Als ik een site aanklik en vervolgens een andere site in dezelfde map wil aanklikken dan moet ik weer door die bladwijzerbalk...submappen scrollen. Ik had iets in gedachten waarbij je scrolt door bladwijzers en mappen en submappen, vervolgens open ik de site die ik wil maar de specifieke submap blijft openstaan zodat ik makkelijk een andere link in die map kan aanklikken. Groot verschil toch vind ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, badnew zei:

Ik had iets in gedachten waarbij je scrolt door bladwijzers en mappen en submappen, vervolgens open ik de site die ik wil maar de specifieke submap blijft openstaan zodat ik makkelijk een andere link in die map kan aanklikken.

Dan kan je het bladwijzerbeheer gebruiken.

Open het bladwijzerbeheer in een tabblad, ga naar de gewenste map en dubbelklik op de gewenste bladwijzer.

Normaal opent de site dan in een nieuw tabblad terwijl het tabblad met bladwijzerbeheer ook open blijft.

Wil je een nieuwe site openen, ga je gewoon terug naar het tabblad met bladwijzerbeheer en kies een volgende bladwijzer.

Je kan zelfs instellen dat een tabblad met het bladwijzerbeheer opent bij het opstarten van chrome.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.