Ga naar inhoud

Linux naast w 10 instaleren


Aanbevolen berichten

Momentje,

Het is al een hele poos geleden dat ik nog met Windows heb gewerkt en een beetje achteruitloop met nieuwe programma's.
Ik ga op mijn testlaptop Windows 10 opstarten en Rufus binnenhalen dan kan ik screenshots nemen om u te laten zien.

Ik meld mij hier later terug.

 

Of je kan Rufus opstarten en het iso selecteren en de stick selecteren en schrijven, of je wacht even een kwartiertje.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Bij "Apparaat" selecteer je een lege USB-stick
  • Bij "Opstartselectie" laat je gewoon staan op "schijf of lso-image selecteren"
  • Daarnaast klik je op de knop "Selecteren" en navigeer je naar het ISO-bestand van Zorin OS dat je net hebt gedownload.
  • Controleer even in schijfbeheer of je GPT of MBR schijfindeling hebt
    - Open schijfbeheer en klik op schijf 0 met de rechtermuisknop en in het snelmenu kies je voor eigenschappen.
    - Klik op "Volumes" en lees de partitiestijl, daar staat of het MBR of GPT is.
  • Bij "Partitie indeling" kies je dan de stijl (als het MBR is selecteer je MBR of anders UEFI)
  • Dan klik je op de knop "Starten"

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.