Ga naar inhoud

Linux naast w 10 instaleren


Aanbevolen berichten

Ok, doe de computer uit

steek de opstartbare USB-stick in de computer

start de pc op en nu moet je goed opletten...

onderaan komt er eerst wat tekst

F2 voor Bios
F12 voor opstart keuze (boot)

als F12 nog niet actief is zal je die mogelijkheid niet zien.
Dan druk je snel F2 in om naar het bios te gaan en de F12 boot keuze activeren.

 

Als je snel bent (vóór Windows start) krijg je het bios te zien en kan je de F12 bootkey activeren.
Als de F12 bootkey tevoorschijn komt druk je F12 in en krijg je een boot venstertje waarin alle opstartmogelijkheden zijn opgesomd.
Voorbeeld de harde schijf, de cd-rom en de usb

 

Selecteer met de pijltjes toetsen de USB en druk op enter.

Nu zal Zorin opgestart worden in de live modus en kan je beginnen.

 

Als je vragen hebt stel ze gerust

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi was zorin aan instaleren kwam op beeld vierkant tot aan de taal heb ducht genomen en azerty begian met de pijltjes de muisaanwijzer komt niet en enter gebeurt niks kan niet verder zit vast al 30 min ? joan

aangepast door lijn31
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke versie van Zorin OS heb je geïnstalleerd? Zorin OS 16 Core of Zorin OS 16 Lite?

Ik doe meerdere dagen per week installaties van Zorin OS en nog geen enkele keer was Windows niet meer te zien.
 

Start Zorin OS vanaf de USB-stick op (dus niet het systeem dat je net hebt geïnstalleerd, maar van USB-stick) zodat je in de live modus gaat van Zorin OS

Zoek via start het programma Gparted op en start het programma.
Als het opgestart is maak je een screenshot van het venster en geef het in een volgende bericht mee.
Als je niet voor "Wis schijf" hebt gekozen is er nog kans dat we Windows recupereren.
 

Bij het installeren werd er gevraagd vanaf welke locatie je Zorin wil installeren, welke hoofdstad heb je gekozen?

Dit kan de reden zijn dat je taal en uur niet juist staan.

 

ik wacht achter uw screenshot van uw schijf in Gparted en we zien dan wel verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi heb w 10 gevonden mijn zoon zegt als je opstart direkt op f 12 drukken staat ook op beeld als ik opstart in orde .

De fire fox van zorin os 16 core staat in engels kan ik dat veranderen ?Hij vraagt ook om talen te updaten moet dat?

Zorin zelf is in het nederlands,draadloos netwerk werkt niet alleen de kabel?Kan ik daar een google crome opzetten?

Hier een screenshot van schijbeheer zie nergens zorin staan?

grtjs  johan 

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.