Ga naar inhoud

Verkeerde bestandsextensie


Duelen

Aanbevolen berichten

Beste PC Helpers,

 

Sinds een tijdje slaat mijn computer (Windows 10 Home) PDF-bestanden automatisch op als Chrome HTML Documenten en dit ook met terugwerkende kracht. Erg vervelend en ik weet niet hoe ik dit terug kan aanpassen. Iemand die raad weet?

 

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar staan die pdf's / waar haal je die     (ik bedoel: ontvangen via mail, downloaden van een site, zelf gemaakt met (welk?) programma,.. ??)

 

En een beetje dezelfde vraag: wàt slaat die bestanden dan op: heb je ze open in een of ander programma en wil je ze opslaan? (zo ja: welk programma?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Passer zei:

Waar staan die pdf's / waar haal je die     (ik bedoel: ontvangen via mail, downloaden van een site, zelf gemaakt met (welk?) programma,.. ??)

 

En een beetje dezelfde vraag: wàt slaat die bestanden dan op: heb je ze open in een of ander programma en wil je ze opslaan? (zo ja: welk programma?)

 

Overal. Ik heb dus 'oude' mappen die vol staan met PDF's, maar nu zijn dat allemaal Chrome HTML documenten geworden. Echter kan ik via "openen met" nog steeds voor Adobe Acrobat kiezen, maar dat is vanzelfsprekend een omweg om te openen. Als ik een PDF-bestand via mail ontvang, lijkt hij dit nu ook verkeerdelijk op te slaan als "type: Chrome HTML Document" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het dit zal zijn:

1. rechtsklik op een pdf

2. Ga naar Openen Met

3. Ga daar naar Kies een Andere app

 

afbeelding.png.b54aded07111d8170f176f91be99df2c.png

 

In dit venster vink je eerst onderaan 4 aan en kiest dan voor 5 (gezien je ook Acrobat hebt) en klikt op 6

ps: mij mij staat pdf al verbonden met Acrobat, vandaar dat dit bovenaan staat. Jij zoekt in de lijst onderaan naar acrobat, klikt het aan en klikt dan op OK

 

afbeelding.png.673ceb94a466106fcfa0b031fff50bc6.png

 

 

ps: het kan ook via het startmenu maar dit is één van de wegen die je kan volgen

     (dit zijn plaatjes van Windows 11 - maar in de 10 is het identiek - als ik het me goed herinner)

 

succes  (en als het dit niet was, vertel je het me maar)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook eens gaan controleren of de instelling/app waarmee .pdf-documenten moeten worden geopend en opgeslagen nog juist staat.

 

Typ in het zoekvakje: “Standaard-apps” (zonder aanhalingstekens)

- Open deze instelling

- Kies en klik op de bovenste blauwe link “Standaard-apps per bestandstype kiezen

- Scroll naar beneden naar “.pdf” en klik er met links op

 

afbeelding.png.49b3a46cf8387836a620a54a99774d31.png

 

- Maak hier jouw keuze (veronderstel dat dit “Adobe” moet zijn (eigen keuze)

 

afbeelding.png.5d4478d834d1c75ca2a18a34e66e5183.png

 

- Sluit “Instellingen en probeer dan eens.

 

In de printscreens is het bij mij “Firefox” omdat ik Adobe Acrobat Reader DC niet meer gebruik.

Firefox (mijn standaard browser) doet het even goed.

Ook Edge is er trouwens voor geschikt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Calvus zei:

Je kan ook eens gaan controleren of de instelling/app waarmee .pdf-documenten moeten worden geopend en opgeslagen nog juist staat.

 

 

 

Typ in het zoekvakje: “Standaard-apps” (zonder aanhalingstekens)

 

- Open deze instelling

 

- Kies en klik op de bovenste blauwe link “Standaard-apps per bestandstype kiezen

 

- Scroll naar beneden naar “.pdf” en klik er met links op

 

 

 

afbeelding.png.49b3a46cf8387836a620a54a99774d31.png

 

- Maak hier jouw keuze (veronderstel dat dit “Adobe” moet zijn (eigen keuze)

 

afbeelding.png.5d4478d834d1c75ca2a18a34e66e5183.png

 

- Sluit “Instellingen en probeer dan eens.

 

 

 

In de printscreens is het bij mij “Firefox” omdat ik Adobe Acrobat Reader DC niet meer gebruik.

 

Firefox (mijn standaard browser) doet het even goed.

 

Ook Edge is er trouwens voor geschikt.

 

 

Thanks, heb dit even nagekeken en dit staat juist ingesteld (misschien door de tip van Passer toe te passen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.