Ga naar inhoud

check automatische instellingen!


falstring

Aanbevolen berichten

Spoiler

 

deze week twee nieuwe laptops met w11 moeten installeren.

ofschoon beide systeem w11 home gelijk hadden stuitte ik op opmerkelijke verschillen in instellingen.

- in het ene geval was systeemherstel ingeschakeld, in het andere geval niet....

 

opschonen:

- op een laptop was dit geheel uitgevinkt.

- op de ander: opslaginzicht- gebruikersinhoud automatisch opschonen was 'ja' gevinkt

- en daarbinnen: de downloadmap stond ook op automatisch elke 30 dagen opschonen.

 

het is vooral die instelling ( die ik in w10 ook al eens tegenkwam) die me zorgen baart.

hoe meer pc's ik onder handen krijg, hoe vaker ik constateer dat de downloadmap als 'vaste' opslag wordt gebruikt.

in sommige gevallen staan er 100-en officiële documenten in, en 'ik weet dat ik ze daar kan vinden'....

 

kortom: weer een item dat aandacht verdient als je een pc onder handen krijgt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is ja en neen?

Wat ik wil zeggen: als je een clean install doet op de ene en een upgrade/herinstallatie met-behoud-van-instellingen op de andere,

dan is het logisch dat ze beide andere instellingen hebben, gezien de instellingen van die tweede mogelijk al aangepast geweest zijn

voor de upgrade. (in zo'n geval zou het wat appelen met citroenen vergelijken zijn - of is het met peren :xd: ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.