Ga naar inhoud

SOS pc dood? Start niet meer op


kristof28

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb al een week problemen met de pc maar nu start hij ook niet meer op. 
Bij het opstarten van de Packard bel krijg ik volgende melding

reboot and select proper device or insert boot media in selected boot device and press a key.

 

kan iemand mij helpen? Ik heb geen dvd of cd of gelijk wat. Dank je wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bios vindt blijkbaar niet de schijf waar je windows op staat.

 

ofwel 1. is je schijf nog goed maar staat dit niet meer correct in de Bios aangegeven. Ben je bekend met de bios?  Kijk dan of de schijf waar je windows op staat nog als eerste

  opstartmedium staat aangegeven. Is dit nièt het geval: zet ze op de eerste plaats

   Niet bekend met de bios: zeg het dan even.

 

ofwel 2. (zie Hensyr) heeft je schijf het begeven en bestaat de kans dat jij nog aan al je dingen aankan, maar ook de kans dat dit je niet meer (helemaal) lukt...

 

Enne: 'ik heb al een week problemen met de pc': welke problemen had je dan al?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enne: 'ik heb al een week problemen met de pc': welke problemen had je dan al?

een week van moeilijk de pc op te starten. Zojuist is de pc na 20 keer de electriek uit te zetten of op de knop te drukken op de pc te laten uitvallen eindelijk weer kunnen opstarten. Ik heb de pc voor vanavond dan normaal uitgezet. Ik hoop dat ik hem morgen weer kan opstarten. En nee, ik weet niets van bios af……

aangepast door Passer
het goede antwoord uit de quote gehaald
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kristof,

 

doe toch eens 2 zaken:

a. start > dosshell of powershell (als administrator) aanklikken en typ in het venster dat je dan krijgt eens :  winver   en enter dan

   plaats eens een plaatje van het venster dat je daarna krijgt?

 

b. doe eens een controle van je harde schijf:

(schijfcontrole op slechte/beschadigde sectoren)


Download en installeer:  http://www.hdtune.com/download.html (download de freewareversie)

 

Na installatie: laat een error scan uitvoeren: (zie het tabblad Error Scan bovenaan bij nr 1)

Hoe voer je hem uit:  afbeelding.png.0e3a040c497c42b5ad5b166ce07b0767.png
Klik 1 Error scan open en klik daar dan op 2

 

 

Dit kan wel even duren: voor een HDD van 1TB kan het 2 uur duren (maar ondertussen kan je andere dingen doen )

Het resultaat zou zo iets moeten zijn: afbeelding.png.4dedc7a6c362835e094d46b1dde953ae.png   echter ZONDER DIE RODE BLOKJES want die wijzen op beschadigde sectoren van je schijf. Als je die wèl zou zien ga je best direct - vooraleer iets anders te doen - al je eigen data van die schijf veilig stellen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Passer zei:

Kristof,

 

doe toch eens 2 zaken:

a. start > dosshell of powershell (als administrator) aanklikken en typ in het venster dat je dan krijgt eens :  winver   en enter dan

   plaats eens een plaatje van het venster dat je daarna krijgt?

 

b. doe eens een controle van je harde schijf:

(schijfcontrole op slechte/beschadigde sectoren)


Download en installeer:  http://www.hdtune.com/download.html (download de freewareversie)

 

Na installatie: laat een error scan uitvoeren: (zie het tabblad Error Scan bovenaan bij nr 1)

Hoe voer je hem uit:  afbeelding.png.0e3a040c497c42b5ad5b166ce07b0767.png
Klik 1 Error scan open en klik daar dan op 2

 

 

Dit kan wel even duren: voor een HDD van 1TB kan het 2 uur duren (maar ondertussen kan je andere dingen doen )

Het resultaat zou zo iets moeten zijn: afbeelding.png.4dedc7a6c362835e094d46b1dde953ae.png   echter ZONDER DIE RODE BLOKJES want die wijzen op beschadigde sectoren van je schijf. Als je die wèl zou zien ga je best direct - vooraleer iets anders te doen - al je eigen data van die schijf veilig stellen !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.