Ga naar inhoud

SOS pc dood? Start niet meer op


kristof28

Aanbevolen berichten

Klik eens met rechts op de "Startknop" >> kies en klik (links) op "Schijfbeheer".

Plaats dan eens een printscreen van het scherm dat je dan te zien krijgt.

 

Even bijgevoegd:

Die vermelding zal dan hoogstwaarschijnlijk zijn voor de updrade naar Windows 11.

Voor zover ik het hier gevolgd heb en zoals "Passer" al aangaf - loop je een update achter je zou versie 21H2 moeten hebben.

Typ maar eens in het zoekvak (vergrootglas) het woordje -winver- je zal zien dat daar 21H1 zal staan bij jou.

 

De installatie van de versie 21H2 heb jij hoogstwaarschijnlijk "onderbroken" door je computer af te sluiten om te gaan slapen!

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Calvus zei:

Klik eens met rechts op de "Startknop" >> kies en klik (links) op "Schijfbeheer".

Plaats dan eens een printscreen van het scherm dat je dan te zien krijgt.

 

Even bijgevoegd:

Die vermelding zal dan hoogstwaarschijnlijk zijn voor de updrade naar Windows 11.

Voor zover ik het hier gevolgd heb en zoals "Passer" al aangaf - loop je een update achter je zou versie 21H2 moeten hebben.

Typ maar eens in het zoekvak (vergrootglas) het woordje -winver- je zal zien dat daar 21H1 zal staan bij jou.

 

De installatie van de versie 21H2 heb jij hoogstwaarschijnlijk "onderbroken" door je computer af te sluiten om te gaan slapen!

 

Schermopname (8).png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, 'k krijg het stilaan door:  je hebt twee even grote schijven in je systeem zitten:

> een eerste waar je C op staat en daar is ook een paritie (E) van 342 Gig

> een tweede die niet gepartitioneerd (onderverdeeld) is : de D

 

Er zit wel niet veel logica in:

- de partitie van je eerste schijf noem je 'Data' en de tweede schijf geef je de naam 'Data' - ik vermoed dat het verwarrend is.

- op de eerste schijf staat (klassiek, automatisch) de C maar ook een E...  op de andere staat dan de E-partitie.

   normaal zou je twee partities beter niet dezelfde naam geven en normaal zou op de C een D-partitie komen staan en op de volgende schijf dan de E

Deze twee dingen zijn geen probleem voor de werking van je computer èn ze kunnen ook nog veranderd worden (zowel de 'naam' van je partitie/schijf als de letters ervan.

 

Maar goed: we moeten te weten komen welke schijf je testte: was het de eerste met je C op, dan is het OK. Was het de tweede die in orde blijkt, dan zouden we de eerste

moeten gaan testen op fouten - want daar staat je Windows op en van die schijf moeten we weten dat ze OK is.

 

Hoe komen we te weten welke schijf je testte?

HDTune vertelt dat het de afbeelding.png.a3866f2fce392775558ccfa1915ecd84.png was die je testte.

 

Ga nu naar je windowsknop (links onderaan), klik er rechts op en kies voor Apparaatbeheer.

 

Apparaatbeheer opent zich nu en daar klik je Schijfstations open (klik op het > teken

 

Dan krijg je zo iets: afbeelding.png.b453cf2129e9cbfcc469198094b454bb.png   (bij jou staan er maar twee van die eigenaardige nummers)

 

Bij jou staan er dus twee en één ervan is die ST3750... (zie hier even boven het plaatje )

 

Klik rèchts op die ST3750...  en kies voor Eigenschappen

 

In het nieuwe venster staan boven 6 'tabbladen': Algemeen, Beleidsregels, Volumes, ...

 

Klik op het tabblad Volumes en onderaan zie je een leeg venster (kader).

Klik links eronder op Invullen en dan komt in dat lege kadertje te staan wat de 'inhoud' van je ST3750 is.

 

Vraag: staat daar je C en je E in  of staat er alleen je D ?

 

Is het je C, dan heb je de goede schijf getest, staat er alleen maar de D, dan moet je terug HDTune in werking zetten,

bovenaan (zie wat ik hier een post  boven schreef) op dat v-tje klikken en deze keer nièt voor die ST3750 kiezen,

maar je andere schijf aanklikken en die dan laten testen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merk ook even op dat:

- op schijf 0 de Packard Bell "C-partitie" nog maar ± 55,51GB beschikbaar is van de ± 341,95GB en er nog 16% vrije ruimte is.

- op tweede partitie van "C" zijnde "Data E" nog maar ± 4,38GB beschikbaar is van de ± 342,59GB en er nog maar een minuscule 1% vrije ruimte is.

- op schijf 1 zijnde "Data D" nog maar ± 27,09GB beschikbaar is van de ± 698,63GB en er ook nog  maar 4% vrije ruimte is.

 

De schijven en partities zitten toch al vrij vol. Wat zou daar wel niet allemaal kunnen opstaan.

Zeker wat betreft de "C"-partitie = normaal gezien toch enkel het OS gezien er een "Data E" partitie is en dan nog een tweede HDD = "Data D"

Ik hoop dat er géén backups op die schijven/partities staan!

 

Dacht dat te weinig ruimte ook al eens voor moeilijke opstartproblemen kunnen zorgen (alhoewel nog ± 55Gb ter beschikking op die C-partitie???)

Ruimte vrijmaken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, laat binnenkort nog eens iets horen !

Ook een fijne zondag Kristof !

 

11 uren geleden, Calvus zei:

De schijven en partities zitten toch al vrij vol. Wat zou daar wel niet allemaal kunnen opstaan.

Ik zou die schijven ook wel eens gaan 'opkuisen' Kristof ... ?

 

11 uren geleden, Calvus zei:

Zeker wat betreft de "C"-partitie = normaal gezien toch enkel het OS

Zelf heb ik Mijn Documenten ook naar elders verplaatst, maar de meeste mensen doen dit niet - dus daarin kan bij Kristof ook nog een heleboel zitten (die weg kan?)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.