Ga naar inhoud

Voor de slimmen: een niet-bestaand bestand geeft een bedreigingsmelding... ?


Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Passer zei:

Als ik vandaag van niemand nog iets hoor, gaat de spook-exe vanavond in quarentaine.

 

Windows Defender:
================

Date: 2022-01-08 14:05:57
Description:
N/A

 

Dit word aangegeven in het txt bestand, dat beteken dat het niet meer aanwezig is.

Of Defender het de actie afgebroken waardoor er geen info verder over is.

Als je de mogelijkheid nog heb plaats het in quarantaine.

 

Dan staan er nog genoeg lege bestanden om een fix uit te voeren.

 

 

AfbeeldingDownload fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

fixlist.txt

 

 

Dan een andere vraag wat heeft een Download Manager voor aanvulling?

Ik las ook dat je de tijdelijke map ervan beter op en andere locatie kan zetten dan C, om die kan te ontzien.

 

https://techdows.com/2016/10/delete-idm-temp-folder-files.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat in quarentaine en op het eind vertelde hij dit:

afbeelding.png.7f1f496cb251c6c70f1575cbe5b84c04.png

misschien zegt het je nog iets?

 

IDM (internet download manager): makkelijk om bestanden binnen te halen -

1 hij doet het langs verschillende 'subdownloads' (dus sneller binnen:

 

                            afbeelding.png.42844b9e3e12dfd09feee1a0d8df146a.png

2 indien te onderbreken, kan je hem on hold zetten en later verder doen (zoals deze hierboven)

3 hij houdt bij wat je allemaal binnenhaalde en dan heb je achteraf volgende opties:

                            afbeelding.png.d4a3c8208738b0e571cf592e17bfa1e3.png

4 en nog iets, maar dat mag ik hier niet vertellen :)

 

Fixlog.txt

 

euh.. abbs: toen het logje gemaakt was, kreeg ik dus een venster: het log is opgeslagen op dezelfde plaats enz...

Ik klikte op OK en... heel mijn systeem viel uit: zwart scherm (niks melding) en een automatische reboot...

Logboeken vertellen niks ('t gebeurde ook voor hen te snel) tenzij een 'Informatie' bij de reboot:  "Het opstarttype van de service Background Intelligent Transfer Service is gewijzigd van automatisch starten in starten op aanvraag."

 

'k weet niet of dit je iets zegt?

 

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Passer zei:

Logboeken vertellen niks ('t gebeurde ook voor hen te snel) tenzij een 'Informatie' bij de reboot:  "Het opstarttype van de service Background Intelligent Transfer Service is gewijzigd van automatisch starten in starten op aanvraag."

De automatische reboot komt door een commando in de fixlist.

 

Was deze pc klaar voor Windows 11, of is dat gebeurt na een register aanpassing want dan kan dit: de service Background Intelligent Transfer Service is gewijzigd er iets mee te maken hebben.

Heb je het spook-exe nog in quarantaine geplaatst, de herkomst kan ik niet terug vinden misschien wet je nog wat je rond die tijd aan het downloaden/installeren was.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, abbs zei:

De automatische reboot komt door een commando in de fixlist.

Misschien kan je dat best aan volgende gebruikers vooraf vermelden - als ze bv belangrijke venster open staan hebben kunnen ze er mogelijk niet mee lachen... ?

 

20 minuten geleden, abbs zei:

Was deze pc klaar voor Windows 11, of is dat gebeurt na een register aanpassing

Nee, hij was er niet klaar voor - maar een registereaanpassing is door mij niet gedaan.

 

21 minuten geleden, abbs zei:

misschien wet je nog wat je rond die tijd aan het downloaden/installeren was

daar kan ik niet op antwoorden Abbs, ik download geregeld wel eens dingen (nooit van dubieuze sites),

heb ik rond die tijd iets geïnstalleerd? Mogelijk een klein progje, appje - zeker geen 'echt' programma.

 

Ik vermoed dat het hier afgesloten kan worden en dus: dank voor je hulp en begeleiding !

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Passer zei:

Misschien kan je dat best aan volgende gebruikers vooraf vermelden - als ze bv belangrijke venster open staan hebben kunnen ze er mogelijk niet mee lachen... ?

99,9% hebben alle vensters gesloten als ze een fix uitvoeren ik heb nog nooit mee gemaakt dat hier een probleem mee was of door is ontstaan.

Ook zet ik vaak dit erbij (maar ik dacht dat je na jaren hier aanwezig) het filmpje al had gezien

 

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

En deze melding word nog gegeven waar het in staat:
 
Afbeelding
 
 
 
Dus waarschuwingen genoeg zou ik zeggen.
 
27 minuten geleden, Passer zei:

Ik vermoed dat het hier afgesloten kan worden en dus: dank voor je hulp en begeleiding !

Ja :top:

 
aangepast door abbs
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, abbs zei:

Ook zet ik vaak dit erbij (maar ik dacht dat je na jaren hier aanwezig) het filmpje al had gezien

Niet dus - tja ken je dat: ne mens heeft 'in zijn leven' al zoveel dingen geïnstalleerd dat je al niet meer

naar een tutorial erover gaat kijken.  (da's lijk de Uela's: wiè leest die uiteindelijk helemaal door?)

 

en ja: daar staat het duidelijk in ...

 

Avond nog bij jullie thuis !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.