Ga naar inhoud

Zeer trage PC.


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,

 

Ik kom aanbellen met een "oud zeer" namelijk een zeer trage PC (desktop Dell - 4 GB Ram).

Ik weet het, mirakels bestaan niet, doch, er zitten misschien in jullie lade van "Tips en Trucs" een paar

middeltjes om mijn PC iets vlugger te doen werken.

 

Vooral het opstarten en het switchen tussen de iconen op het bureaublad duren soms een eeuwigheid,

en zelfs het automatisch heropstarten van het bureaublad hoort daarbij.

Zie knipsel van mijn taakbeheer hieronder.

 

Wat staat mij te doen ??

 

Groetjes.

Roland.

 

1913106794_Knipseltaakbeheer_1.JPG.44e1fa5b78a1699a1ab6f2e971b4a1d1.JPG

 

 

 

608116850_Knipseltaakbeheer_2.JPG.5d5b872d1b53dbfb59e055deb8946213.JPG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Rolle Gmail zei:

Ik kom aanbellen met een "oud zeer" namelijk een zeer trage PC (desktop Dell - 4 GB Ram).

 

Mijn eerste  idee: 4Gig Ram is ook niet veel...

Tweede idee (vraag): 'oud zeer': heb je dezelfde vraag over deze PC al eens ooit hier gesteld? ('k ben al eens tot 2019 naar je berichten gaan kijken, maar niet gevonden)

   zo ja: linkje?

Derde idee: als hij 'trager geworden is' (dus over een periode) - denk ik aan controle van malware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen mag je die Web Companion verwijderen.

Die heeft een heeft kwalijke reputatie en dient eigenlijk tot niets.

 

Doe daarna een registeropruiming mer CCleaner en vervolgens de scan zoals hieronder aangegeven.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.


Farbar Recovery Scan Tool Link


Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpg Als administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste passer en droske,

Alvast bedankt voor jullie respons, doch ik moet nu  even verdezr met "kweezie wabbit".

 

Beste kweezie wabbit,

 

Een dikke mercie voor uw zeer uitgebreide uitleg, doch voor mij "zware kost" als leek.

Na het bekijken van het filmpje, zo te zien simpel, doch ik geraak zelfs niet aan het plaatsen van

het icoontje "FRST" op mijn bureaublad.

 

Het is ook een zeer oude PC (2014), en ik vermoed, zoals ik reeds schreef in mijn vraagbericht,

dat hier geen mirakels voor bestaan.

Ik zal risico's nemen, die mijn toestand nog zullen verslechteren, en dat kan ik missen als de pest

Verder mee werken tot het mijn strot uithangt, en dan kiezen voor een nieuwe laptop !!

 

Ik bedankt u nogmaals voor uw moed en inspanning, doch ik hou het hierbij.

 

Met vriendelijke groeten.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kweezie wabbit,

 

Ik vermoed dat mijn laatste bericht van gisteren (+/- 22 uur geleden), m.b.t. het verwijderen van

"Web Companion" niet is toegekomen.

Daarin vroeg ik u, hoe ik dit item kon verwijderen ?

Misschien een kort antwoordje daarop.

 

In antwoord op uw vorig schrijven, m.b.t. het scannen van Malewarebytes, gelieve in bijlagen

de gevonden resultaten (als kopies) te willen vinden.

 

 

 

687822682_KnipselresultaatbedreigingenMalware_18-01-22_1.thumb.JPG.1c83c2c6acfcad1580dcc27103954f62.JPG

 

1471045366_KnipselresultaatbedreigingenMalware_18-01-22_1_1.thumb.JPG.4d2d7dc6faaf7751c11b99350d6d194d.JPG

 

250847982_KnipselresultaatbedreigingenMalware_18-01-22_2.JPG.f30fb260b719e3a3618dd22163acf2ba.JPG

 

121648793_KnipselresultaatbedreigingenMalware_18-01-22_3.thumb.JPG.5b3185e3e14a2332d9f4c49bf23ca446.JPG

 

Groetjes.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Malwarebytes heeft slechts 1 potentieel gevaarlijk bestandgevonden en dat zat in de prullenbak.

Als je de prullenbak leegmaakt, ben je er van af.

 

Om Web Comlpanion (of een ander programma of app) te verwijderen, ga je als volgt te werk.

  1. Ga naar Start en vervolgens Instellingen  > Apps > Apps en onderdelen.

  2. Klik met rechts op de app die u wilt verwijderen en selecteer vervolgens Verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.