Ga naar inhoud

Firefox: hoe installeer ik deze add-on: vasco_ccid_flt_2.1.0.1_tcm42-47647


mercury2001

Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Doe vandaag nog eens een test gedaan om je bij Belfius aan te melden met je kaartlezer als je er de tijd en zin voor hebt.

Moest me vandaag aanmelden en het verliep naadloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, nee hoor, terug hetzelfde resultaat,  blijft dezelfde vraag stellen om steeds opnieuw de installatie te doen, heb alles al verwijderd via Revo, pc opnieuw opgestart en geprobeerd om de versie 2.7.4 (laatste?) te installeren, , tovh bedankt voor de opvolging, mvg,

Op 21/1/2022 om 13:48, mercury2001 zei:

oké, bedankt he, mvg, Alain

 

 

driver 1.jpg

driver 2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/1/2022 om 20:06, mercury2001 zei:

Hallo, de add-on Eid is opgenomen in de lijst op FF, deze werkt met een 'gewone ' kaartlezer, deze voor die Belfius kan ik niet in die lijst krijgen,, probleem dus ... mvg, Alain

Er dienen toch een paar misverstanden uit de weg geruimd te worden...

De Digipass software voor de kaartlezer van Belfius is software om die kaartlezer te sturen (doen werken) en heeft niets te maken met software van niet compatibele kaartlezers en is al zeker geen browser extensie zoals eID-België dat wel is.  Deze extensie is nodig om je met je identiteitskaart op diverse diensten te kunnen aanmelden. De kaartlezer van Belfius werkt niet via een extensie. Je kunt deze kaartlezer echter wel gebruiken om je aan de hand van je identiteitskaart op diverse diensten aan te melden en nog veel meer.

 

lomar43 had die misverstanden eerder ook al opgemerkt. Ziehier zijn tussenkomsten hieromtrent...

 

 

Op 19/1/2022 om 16:29, lomar43 zei:

Een vraagje tussendoor: moet men de software van een kaartlezer als add-on installeren ?

Inderdaad NIET. Toch meen ik ook begrepen te hebben dat daartoe een poging werd ondernemen. Ik vraag me af met welke software dat dan zou gebeurd zijn. Dat kan TS ons wel vertellen denk ik?

Op 19/1/2022 om 16:46, lomar43 zei:

Over welke Add-on gaat het, is het de eID België die problemen veroorzaakt

Dat is erg onwaarschijnlijk want die extensie heb je, voor zover ik weet, niet nodig om je bij Belfius met de kaartlezer (via usb) aan te melden.

 

Geef eens een overzicht van de programma's die op je pc geïnstalleerd zijn.
Doe daarom even dit:

Open CCleaner.
Ga naar Gereedschap (icoon met moersteutel) en klik op de knop De-installeren.
De op je pc geïnstalleerde programma’s worden nu getoond.
In dat venster staat onderaan rechts een knop Opslaan als tekstdocument. Klik er op en sla het bestandje install.txt even op je bureaublad op. Voeg het als bijlage toe in je volgende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de juiste versie van DIGIPASS Native Bridge staan. Daarnaast merk ik geen enkel ander programma op dat gerelateerd is aan deze kaartlezer en er dus mee zou kunnen conflicteren.

Zoals je uit mijn vorige bericht hebt kunnen afleiden heb je voor Belfius connect geen Add-on nodig in Firefox.

Gisteren kon ik me via FF ook niet aanmelden bij Belfius. Vandaag lukte het wel na een herkansing. Ik heb van colère hier een medewerker van Belfius over aangesproken. Hij erkende dat het een gekend probleem is onder FF en dat ik, voor mijn verrichtingen, best gebruik maakte van Chrome. Dat is dus een afgezaagd verhaal hé waar FF gebruikers niet mee kunnen gepaaid worden. Hij verwees me met mijn klacht door naar het hoofdkantoor in Brussel (tel: 02/2228270). En je kent dat hé, druk 1 voor… enz. Na het kiezen van het gewenste nummer bleken alle lijnen bezet en onder begeleiding van een heel ambetant melodietje werd ik door aan opgenomen berichtje geadviseerd mijn vraag via de website te stellen. En ja, dat kennen we allemaal al lang hé Mercury. Heb na een kwartiertje neergelegd.

Morgen probeer ik het opnieuw. Ik stel voor dat alle Belfius klanten die dit lezen het hoofdkantoor in Brussel blijven bestoken totdat er een bevredigend antwoord wordt gegeven. Aan de moderatoren zou ik dan ook willen vragen dit topic nog niet te sluiten.

 

Uit dit verhaal kun je dus afleiden dat het probleem niet bij u zit maar bij Belfius. Dat is al jaren zo. Om één of andere reden weigeren ze aan de compatibiliteit van hun website met Firefox te werken.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Droske, ik heb afgelopen woensdag al een mail gestuurd naar Belfius om dit opnieuw te melden,

tot op heden geen oplossing mogen vernemen,

wel dit antwoord ontvangen, heb hen dan laten weten dat dit niet werkt, mvg,

 

Beste meneer ,

U hebt ons laten weten dat u niet meer kunt aanmelden met USB-kabel op Belfius Direct Net. De oorzaak hiervan is een aanpassing aan de kaartlezersoftware die wij hebben uitgevoerd.

Om uw moeilijkheden op te lossen, hebben wij samen met onze partner OneSpan een nieuwe versie van de kaartlezersoftware ontwikkeld. U kunt deze versie 2.7.4 vanaf nu downloaden en installeren. 

 

Hoe moet u de kaartlezersoftware installeren?

1. zorg er eerst voor dat de oude kaartlezersoftware 'DIGIPASS Native Bridge 2.3.2 of Native Bridge 2.7.1' verwijderd is van uw computer.

2. surf naar www.belfius.be, klik op Aanmelden en kies voor de optie Aanmelden met USB-kabel.

3. klik op de knop Nieuwe versie downloaden en voer de installatie uit van de software 'DIGIPASS Native Bridge 2.7.4'.

4. sluit uw webbrowser, open uw browser opnieuw en surf naar belfius.be.

5. als u nu kiest voor de optie aanmelden met USB-kabel, krijgt u de juiste aanmeldprocedure te zien. Volg de stappen met uw kaartlezer om u aan te melden op uw Belfius Direct Net.

 

Belangrijk

Zorg ervoor dat de laatste beschikbare versie van uw webbrowser geïnstalleerd is.

Zo werkt u Google Chrome bij.

Zo werkt u Mozilla Firefox bij.

Ik raad u ook aan om eerst de caches en cookies te verwijderen op uw Firefox vooraleer u de installatie start. Indien u nog problemen ondervindt bij Firefox, raad ik u aan om een andere browser te gebruiken zoals Google Chrome.

 

Met vriendelijke groeten

 

 

Nasira Bouazza
connect2net

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, zulke antwoorden kan men verwachten via e-mail communicatie. Via de telefoon kan men metten repliceren dat dit al jarenlang geen oplossing is binnen Firefox; daar moeten ze dan ook meteen een antwoord op geven dat steek houd.

Dus, blijven proberen via de telefoon.

Ik kan u al vast garanderen dat ik van bank ga veranderen als ze om de hete brei heen blijven draaien en dat zal ik hun ook duidelijk maken. Firefox is weliswaar afgezakt naar de vierde plaats als meest gebruikte browser in België doch is geen klote ding. Chrome dankt zijn gunstige cijfers aan een bijzonder agressieve marktbelegering aan de hand van toegevoegde software bij voornamelijk gratis programma's. Heel wat Chrome gebruiker weten zelfs niet dat ze standaard met Chrome werken. Ik zou ze de kost niet willen geven hoor.😃 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren heb ik vergeefs getracht telefonisch contact te krijgen met de hoofdzetel van Belfius in Brussel. Men stuurt er steeds op aan om dat elektronisch te doen maar dat weiger ik halsstarrig omdat ik weet welk antwoord je via die weg mag verwachten. Je hebt dat zelf mogen ondervinden.

Vandaag kreeg ik een medewerkster aan de lijn. Ze beaamde dat de problemen met aanmelden bij Belfius Directnet (what's in a name :mellow:) via Firefox al jaren aanslepen. In één adem voegde ze er aan toe dat ik best gebruik maak van Chrome. Ja, ... en toen ben ik heel boos geworden en gezegd dat ik naar een andere bank ga uitkijken. Ook heb ik gezegd dat het probleem "op het Internet" de ronde doet en heb ingehaakt.

 

Voilà, zo zit dus de vork in de steel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.