Ga naar inhoud

Van Microsoft Edge naar Chrome.


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,

 

Sinds mijn overgang van "Microsoft Edge" naar "Google Chrome" -kan ik ontvangen berichten in Gmail,

niet meer opslaan als een "Gmail PDF" in een door mij aangemaakte map in Verkenner.

 

Wat en hoe moet ik te werk gaan, om dit bericht, degelijk leesbaar op te slaan in die bewuste aangemaakte

map in Verkenner ?

Zie bijlage van een vroeger dergelijk bericht, in een aangemaakte map in Verkenner.

 

1318159336_KnipselGmailberichtinMicrosoftEdge.JPG.761900bbbb45d2e22bb33cd9674ade4d.JPG

 

Graag een seintje a.u.b.

 

Met vriendelijke groeten.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou nog steeds moeten lukken, ook met Google Chrome.

 

Open Gmail in Google Chrome.

Klik daarna op de e-mail die je als pdf bestand op wil slaan.

Die e-mail wordt dan geopend.

Klik op het printersymbool. Zie daarvoor de rode pijl in onderstaande afbeelding:

61ee98b908779-Ashampoo_Snap_2022.01.24_1

Het afdrukvenster zal dan geopend worden.

Aan de linker kant zie je dan hoe de print eruit zal zien. Aan de rechter kant zie je het instelvenster. Ik laat hieronder alleen dat instelvenster zien:

Je hoeft alleen maar iets te kiezen achter Bestemming. Bij mij stond daar: Microsoft Print to PDF. Die kun jij ook gebruiken.

Daarna klik je onderaan op Afdrukken:

61ee9a564d59e-Ashampoo_Snap_2022.01.24_1

Nu wordt er een klein venster van de Verkenner geopend. Daarin kun je zelf kiezen welke naam je het bestand wil geven en ook waar het pdf bestand moet worden opgeslagen:

61ee9aec0c470-Ashampoo_Snap_2022.01.24_1

Jij hebt misschien nog meer mogelijkheden om van je e-mail een PDF bestand te maken.

In het instellingenvenster dat ik je eerder liet zien, kun je klikken op het pijltje achter Microsoft Print to PDF. Staat daar bij jou ook de optie Opslaan als pdf? Dan kun je die gebruiken.

En anders kun je ook nog klikken op Meer bekijken...: (als jij die optie hebt)

61ee9c75b9703-Ashampoo_Snap_2022.01.24_1

Ik zie het volgende als ik klik op Meer bekijken:

61ee9d2795506-Ashampoo_Snap_2022.01.24_1

Jij zult dan niet hetzelfde zien als ik. Wat jij te zien krijgt is afhankelijk van welke programma's jij op je pc hebt staan waarmee je tekst kunt afdrukken of er een pdf bestand van kunt maken. Ik heb zelf een aantal programma's geïnstalleerd waarmee ik pdf's kan maken van allerlei soorten bestanden.

Als ik kies voor Ashampoo PDF, dan wordt de naam van het pdf bestand automatisch overgenomen uit de e-mail en komt er Gmail voor te staan, dus net zoals bij jou:

61ee9eb793ac5-Ashampoo_Snap_2022.01.24_1

 

Microsoft Print to PDF staat in ieder geval op iedere pc die draait op Windows 10.

Kijk zelf welke mogelijkheden jij nog meer hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Porrelaar,

 

Bedankt voor uw vlugge respons !!

 

Inderdaad, hetgeen u schrijft paste ik altijd toe in mijn "Microsoft Edge" - en nu zie ik pas, dat in

"Google Chrome" deze optie nog steeds te zien is via het "printericoontje"   

 

429504186_KnipselafdrukkeninGmail.JPG.d5b0770cfda8e9b4297ba20353cb910e.JPG

 

Wat ik toevallig voor had, is een bericht, die ik opende, en waar dit "printericoontje" NIET te zien was !!

 

1511253488_KnipselGmail-berichtzonderPDF-aanduiding.thumb.JPG.f07c2b3cf324c9486034d2b47a1fae90.JPG

 

Dat was toen mijn paniektoestand, doch nu opgelost na nader nazicht.

 

Sorry voor dit voorval en uw zeer uitgebreide uitleg, waarvoor dank.

 

Dit bericht in kwestie (zonder afrukicoontje), sloeg ik op als: 

 

761091886_Knipselkopie.JPG.90e6bde76c7ca6df2602e6c09707a426.JPG

 

en kan ik nu openen met mijn "MAIL" van Windows 10.

 

Met vriendelijke groeten.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.