Ga naar inhoud

wifi


Dummy

Aanbevolen berichten

Sorry voor de verkeerde info .

Bij apparaat beheer - Netwerkadapters staat geen microsoft wifi direct virtuele adapter.

Dus de wifi direct kon niet ingeschakeld zijn.

Maar word het wifi signaal niet langs de vaste kabel naar boven gestuurd zonder verlies en  kan ik dan niet de oplossing van iomar43 ( tekening) gebruiken maar in de plaats van een duurdere mesh een  wifi router of wifi access point gebruiken ?

Ik krijg hier veel info waarvoor dank , maar ik zie een beetje door het bos de bomen niet meer.

Mijn kennis van het onderwerp is dan ook minimaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem hoor @Dummy.

- Die wifi direct netwerk adapter is een virtuele adapter en niet altijd zichtbaar; normaliter staat die dan in apparaatbeheer -> beeld -> verborgen apparaten weergeven. 

- Maar de vraag was: wifi direct uitschakelen op de printer, en niet op je pc.

Reden : de printer werkt (bij ingeschakelde WiDi) als Access Point op dezelfde wifi frequentie als je netwerk, wat al eens ernstige interferentie kan veroorzaken op je toch al zwakke signaal van je Telenet wifi router. 

- Dus : wifi direct uitschakelen op de printer, wat is nu de kwaliteit ? (details draadloos)

- Afhankelijk van dit antwoord kunnen de helpers verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wifi uitgeschakeld. En dan verschijnt de  volgende tekst op het printerscherm :

Details draadloos:

ip: Draadloos uit

Signaal: niet beschikbaar

Netwerknaam: niet beschikbaar

Bonjournaam: officejet3830

Series(12FCA6

MAC: E8-D8-D1-12-FC-A6

Hostnaam:HP12FCA6

Subnetmasker:

Standaardgateway:

DNS server:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, dan kan een storing van wifi direct uitgesloten worden.

 

5 uren geleden, Dummy zei:

Maar word het wifi signaal niet langs de vaste kabel naar boven gestuurd zonder verlies en  kan ik dan niet de oplossing van iomar43 ( tekening) gebruiken maar in de plaats van een duurdere mesh een  wifi router of wifi access point gebruiken ?

 

Ik denk niet dat de suggestie van @lomar43 kan gebruikt worden; een splitter kan maar in één IP adres voorzien waar jij er 2 benodigt : een voor de pc, en een voor de printer.

 

En nee, er wordt geen wifi signaal langs de vaste kabel naar boven gestuurd, de kabel transporteert enkel ethernet data (een netwerkstandaard waarmee computers in een LAN, dwz. een lokaal netwerk, met elkaar communiceren).

Ethernet kan wel (via een router, access point enz.) "omgezet" worden in wifi, dat wordt dan een Wireless LAN ofwel een draadloos netwerk.

 

Misschien kan ik je een vrij eenvoudige oplossing suggereren.

Maak van je pc een "hotspot", dit is een eigen Access Point, (zie : https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/uw-pc-windows-gebruiken-als-mobiele-hotspot-c89b0fad-72d5-41e8-f7ea-406ad9036b85

Onderaan de pagina vind je een link (blauw) die automatisch de nodige instellingen opent, het kan niet gemakkelijker zijn.... en dan de printer met deze hotspot draadloos verbinden volgens de gebruiksaanwijzing.

 

Hiervoor benodig je wel een dongle of een wifi-kaart in een vrij slot....maar ook niets anders.

 

Eens opgezet hoef je je niets meer aan te trekken van het wifi niveau van je Telenet router, je gebruikt immers het wifi-signaal van je pc.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je uitleg nu begrijp al iets meer van wifi.

Nog een laatste vraag, op internet heb ik gezien dongles en kaarten zijn van 20€ tot enkele honderden euro's . Kan je mij een merk aanraden dat geschikt is voor wat ik nodig heb, namelijk het overbruggen van enkele meters van pc naar printer omdat ik denk dat de prijs gerelateerd is aan de kracht en dus ook de afstand die het signaal kan overbruggen.

Dummy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dongle zou het gemakkelijkste zijn, dan hoef je je pc niet open te maken.

Koop een goed en goedkoop merk, bv. TP-Link, : TP-Link Archer T2U Nano - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

 

De prijs is zeker niet gerelateerd aan het vermogen (in Europa zijn deze toch allemaal begrensd) maar aan andere factoren zoals overdrachtssnelheid; vermeld voorbeeld is meer dan snel genoeg voor jouw applicatie (printer).  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.