Ga naar inhoud

wifi


Dummy

Aanbevolen berichten

 

Beste forumleden,

Mijn pc (HP pro 3500 Prodnr. C5X65EA) is niet voorzien van wifi.

Mijn printer (HP Officejet 3833 ) is wel van wifi voorzien.

Is er een mogelijkheid dat ik de pc ook geschikt kan maken voor wifi met een kaart of andere zodat ik draadloos kan afdrukken ?

 

De verbinding van mijn pc met modem 24*8 DOC 3 DRAADLOOS (DOCSIS)

van telenet die opgesteld staat in de kelder is met een utp kabel van de modem naar

de pc  .Het wifi signaal van de modem is actief.

Groeten,

Dummy

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

op zich zou het moeten werken als pc bedraad op het modem/router is aangesloten en de printer onbedraad.

twee mogelijkheden:

- de printer staat net te ver van de router, en dan zou een mesh of een homeplug dienst kunnen doen

- is de wifi van de printer wel correct ingesteld op het huiselijke net?

 

zolang we daarover geen zekerheid hebben heeft het geen enkele zin om een wifidongle in de pc te steken.

aangepast door falstring
Link naar reactie
Delen op andere sites

De printer zou ik in een kast ( open ) op een 3 tal meter van de pc willen zetten om plaats te winnen op mijn bureau.

De wifi van de printer is ingesteld  , maar onbruikbaar in combinatie met de printer bij gebrek van wifi signaal van de pc. Daarom nu de vaste verbinding tussen pc en printer

Het wifi signaal word beneden al gebruikt door de kleinkinderen voor hun toestellen.

Ik dacht dat ik in eerste instantie een draadloze netwerkkaart in mijn pc moest moest installeren , of vervult de wifi dongle deze funktie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals al gezegd: de pc heeft geen wifisignaal nodig om te bereiken wat jij wilt.

de pc is immers al bedraad verbonden met het netwerk dat zowel bedraad als onbedraad bedient.

een wifi dongle op de pc lost dus niets op; sterker: die zou gebukt gaan onder hetzelfde lage signaal waar de printer op 3 meter afstand last van heeft.

je probleem is dus het signaal wat de printer nodig heeft.

als het zich beperkt tot printen vanaf je pc: een usbkabel kan makkelijk 3 meter overbruggen, en is in elk geval goedkoper dan mesh of homeplugs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je kan doen is een goedkope wifi router of wifi access point aanschaffen. (bestaan al vanaf enkele 10-tallen Euro)

 

Verbind deze met je bestaande netwerkkabel (ex-telenet router) (die waarschijnlijk ergens in je bureau uitkomt), en de andere kant met je pc. (WAN to LAN of LAN to LAN, als je hier niet echt in thuis bent helpt het forum je wel verder).

 

Persoonlijk zou ik in dit geval wel gaan voor een wifi-usb dongle, dan heb je ook geen netwerkkabel aan je pc meer nodig. Kost: ong. 15 Euro.

 

Het wifi signaal van de router zal nu meer dan voldoende sterk zijn voor de printer én je behoeft geen USB kabel.

 

Toch nog een vraag : staat op de printer WiDi (Wifi Direct) ingeschakeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wifi direct is ingeschakeld, als ik "DETAILS DRAADLOOS " op de printer opvraag krijg ik "Signaal: slecht"

De vaste kabel naar de pc is geen probleem deze is 30 cm en komt uit een kabelgoot met stekker.

Prijs van wifi- usb dongle 15 € heb ik er wel voor over

Maar wat bedoeld falsring dan met: " Een wifi dongle op de pc lost dus niets op; sterker: die zou gebukt gaan onder hetzelfde lage signaal waar de printer op 3 meter afstand last van heeft.je probleem is dus het signaal wat de printer nodig heeft."

Het klopt natuurlijk dat een vaste verbinding goedkoper is maar ik wil juist af van de vaste kabel naar de printer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Falstring (als ik mag) bedoelt hiermee dat een zwak wifi signaal niet kan opgelost worden met een wifi dongle.

Als je je wifi signaal opkrikt (met bv. een extra router of access point in de buurt) dan kan de wifi dongle wel goed werken.

 

Wat gebeurt er als je wifi direct uitschakelt met "signaal slecht" ? Verbetert de situatie dan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.