Ga naar inhoud

Zoekvak


Dummy

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Zojuist heb ik ontdekt dat ik niets meer kan intypen in het zoekvak links onderaan. Ik denk dat het probleem is ontstaan na een update van windows 10. Dit zoekvak heb ik enkele dagen niet gebruikt dus wet ik niet juist wanneer het probleem is ontstaan.

In het archief heb ik een gelijkaardig probleem gevonden. stegisoft gaf hier  het advies om een herstelpunt te maken , om zeker te zijn ben ik een maand terug gegaan helaas bleef de pc 

90 minuten draaien en heb ik dit onderbroken.

Dit advies was van 2017 ,misschien zijn er nu andere mogelijkheden om dit op te lossen.

Dank u.

Dummy

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als u onlangs een Windows-update hebt geïnstalleerd, verwijdert u de update om te proberen het probleem op te lossen.

  1. Selecteer de knop Start en selecteer Instellingen>   Beveiligingsupdate &>   Windows   Update> Uw updategeschiedenis weergeven>Updates verwijderen.
    Updategeschiedenisinstellingen weergeven

  2. Klik met de rechtermuisknop op de update die u wilt verwijderen en selecteer vervolgens Verwijderen.

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je de tip van Eddy uitvoert….probeer eerst een herstart van je pc. Dit is niet het afsluiten van de pc en nadien terug op de startknop drukken maar als de pc aan staat op de Windows knop klikken en kiezen voor herstarten in plaats van afsluiten.

 

Je mag dit enkele malen herhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie

Ik heb verschillende malen herstart gedaan zonder resultaat ,daarna enkele updates verwijderd ook  zonder resultaat.

De servricing stack kan ik niet verwijderen.

Zijn er nog mogelijkheden voor dit probleem?

Dummy

 

 

 

update.png.babfe4ff61b09fd72d6f6df66edf5dcf.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

abbs,

Helaas leverde het voorgestelde geen oplossing volgens de probleemoplossing is er geen probleem.

En kan mijn probleem niet worden opgelost met probleem oplosser.

Als ik wil teruggaan naar de vorige versie van win 10 van voor de update is dit niet mogelijk omdat dit langer dan 10 dagen geleden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Lees het volgende door en voer het dan uit.

 

Stap 1.

Ga naar de map Downloads en hernoem ResetWindowsSearchBox (1).ps1 naar ResetWindowsSearchBox.ps1 (zonder (1) dus)

Sleep nu ResetWindowsSearchBox.ps1 daar uit naar je het bureaublad.

 

 

Stap 2.

Klik op (Windows+X) in het Menu wat opent klik op Opdrachtprompt als admin

 

Kopieer en plak daar:

powershell -ExecutionPolicy Bypass -File "%userprofile%\desktop\ResetWindowsSearchBox.ps1"

en druk op de enter-toets.

 

Herstart je pc en kijk of "Zoeken" nu wel werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de hulp abbs .Toen ik je instructies wilde uitvoeren werkte het zoekvak plots weer ,vraag me niet hoe het komt maar het zal wel te maken hebben met de bovenstaande acties.

Wat een zalig forum is dit toch.

Groetjes,

Dummy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.