Ga naar inhoud

PC wil niet meer opstarten


vxvk

Aanbevolen berichten

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, ik denk dat de laptop klaar is. Ik heb hem een paar keer opgestart en dat ging steeds goed. Hij is ook redelijk snel. In het begin dacht ik dat de aansluiting van de harde schijf kapot was. Maar toen merkte ik dat de printkant van de schijf op de onderkant lag. Op de oorspronkelijke schijf zat een stuk wat dikker isolatiefolie. Dat heb ik van de andere schijf afgehaald en eronder gelegd en ook iets aan de achterkant van de schijf gepropt om de schijf opgesloten te houden. De andere schijf was wat dikker en er zat een soort van frame omheen om hem op zijn plaats te houden. Maar nu werkt alles. Ik ben heel blij dat het toch gelukt is! En ik heb weer heel veel geleerd! Heel erg bedankt. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de laptop doet het weer maar ik moet nu nog de updates regelen en zorgen dat bij apparaatbeheer alle vraagtekens weg zijn. Dat was ik vergeten. Maar met het serienummer kan ik natuurlijk alle drivers downloaden. Dus ik ben nog even bezig maar de basis is er. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst de updates gaan regelen. Best mogelijk dat ontbrekende drivers dan al via Windows Update worden binnengehaald.

Ik heb al vaker meegemaakt dat ik na een nieuwe installatie van Windows niet zelf op zoek moest naar drivers. Windows 10 heeft veel drivers namelijk aan boord.

 

5 uren geleden, vxvk zei:

Maar met het serienummer kan ik natuurlijk alle drivers downloaden.

Ik heb net even gekeken op de website van Toshiba. Dat is deze website: https://support.dynabook.com/drivers

(Toshiba werd in 2018 overgenomen door Sharp en heet tegenwoordig Dynabook)

Ik heb daar het serienummer van de laptop ingevoerd. Er worden helaas geen drivers aangeboden; enkel en alleen de PC Health Monitor kun je daar downloaden. De support van deze 10 jaar oude laptop is gestopt.

 

Voor de zekerheid ook even controleren of Windows 10 geactiveerd is. Dat doe je zo:

  • Klik op Start
  • Klik op Instellingen
  • Klik op Bijwerken en beveiliging
  • Klik in de linker kolom op Activering

Je hoort dan het volgende te zien:

628cc74e32bf1-Ashampoo_Snap_2022.05.24_1

Niet in paniek raken wanneer je eerst te zien krijgt dan Windows niet geactiveerd is. Op dat moment wordt contact gelegd met de server van Microsoft waar gekeken wordt of deze computer bekend is bij Microsoft. En als er eerder Windows 10 op deze pc heeft gestaan, dan zal na een paar seconden de melding verschijnen dat Windows geactiveerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien is de laptop klaar. Alle updates zijn geïnstalleerd! Ook is Windows geactiveerd met een digitale licentie. Alle apparaten zijn geïnstalleerd. Het enige dat niet werkt, is het zoekvak. Als ik daarop klik om iets in te typen, komt er een soort scherm, alleen een blauw doorschijnend vak en het zoekvak is verdwenen en het is dus niet mogelijk om iets in het zoekvak te typen. Weet je hoe dat nu weer op te lossen is? Zo kom je van het ene in het andere probleem. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik geprobeerd. Maar dat werkte niet. Toen ben ik gaan kijken bij Problemen Oplossen. Daar kon ik iets met Search aanvinken. Na enige tijd werd gezegd dat het probleem opgelost was. En, inderdaad, het probleem was opgelost. Nu is de laptop echt klaar en vrijdag komt de eigenaar hier weer in de buurt en dan kan ik hem meegeven. Het heeft wel wat voeten in de aarde gehad maar uiteindelijk is alles gelukt. Heel erg bedankt. Nu even uitrusten en andere dingen doen en daarna ga ik aan mijn eigen laptop. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.