Ga naar inhoud

Updaten van Windows 8.1 naar Windows 10


Eus18

Aanbevolen berichten

In ben in het bezit van een ACER Aspire E3-112-C5M7 en was bezig hier de Windows 8.1 te upgraden naar Windows 10.

Netjes een licentie gekocht en installeren maar dacht ik.  Helaas blijkt dat niet te gaan heb ik gemerkt.

In de ACER zit maar 2 GB intern geheugen. In het verleden kon dacht ik wel Windows 10 op een machine geïnstalleerd worden met 2Gb intern.

Is er een methode om dit alsnog voor elkaar te krijgen of moet er echt meer intern geheugen in.

 

Gr. Eus

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat er ook bij waarom het mislukte? foutcode genoemd?

omdat het kennelijk tijdens de download gebeurt:

- is er wel voldoende ruimte op de interne schijf?

- is de verbinding stabiel?

er mogen liefst géén andere apparaten verbonden zijn met de pc, behalve dan evt muis en toetsenbord.

gewoon opnieuw proberen als je dit alles checkte.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de eerste keren de installatie procedure via Wifi laten uitvoeren.

Heb nu voor de zekerheid het proces nogmaals gedaan maar dan met een vaste Ethernetkabel aansluiting.

Het resultaat blijft hetzelfde. 

Er is ruimvoldoende ruimte op de schijf.

Zijn geen andere apparaten met de laptop verbonden dan de muis en ik krijg geen foutmelding. Alleen dat de installatie van Windows 10 is mislukt!!!

 

Gr. Eus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en doe dan ook maar eens een schijfcontrole om te zien of je soms slechte sectoren hebt:

 

Hdtune

(schijfcontrole op slechte/beschadigde sectoren)
Download:  http://www.hdtune.com/download.html (download de freewareversie)

Na installatie: laat een error scan uitvoeren: (zie het tabblad Error Scan bovenaan bij nr 1)

Hoe voer je hem uit:  image.png.9e751b8f1e44a7cdc78e09917b2d1076.png

> Klik het tabblad Error scan (1) open en klik daarna dan op 2
 

Dit kan wel even duren: voor een HDD van 1TB kan het 2 uur duren (maar ondertussen kan je andere dingen doen )

Het resultaat zou zo iets moeten zijn:  image.png.7fc67b06868802e60fffc86c5cf86e85.png

echter ZONDER DIE RODE BLOKJES want die wijzen op beschadigde sectoren van je schijf. Als je die zou zien ga je best direct - vooraleer iets anders te doen - al je eigen data van die schijf veilig stellen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.