Ga naar inhoud

Windows opstart beheer


lomar43

Aanbevolen berichten

Beste,

Al geruime tijd, bij "opnieuw opstarten" , krijg ik dit scherm.

 

20220604_162833.jpg.569e5059daaca4210b487d731758a67a.jpg

 

Heb ik iets onnodig aangevinkt ?

Ik ben al geruime tijd overgestapt van w10 naar w11. Maar in het begin van w11 had ik dit scherm niet. (denk ik)

Wat te doen ??

dank bij voorbaat

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lomar43,

ik merk dat er niet veel reactie komt op je vraag - en ik zie er voorlopig ook niet direct licht in,

maar wànneer krijg je dit bericht?

'bij het opnieuw opstarten'... is dit nàdat je biosscherm verdwijnt en windows gaat opstarten?

 

Tevens: heb jij je computer/laptop(?) al eens hélemaal uitgezet? 

dus - moest het een laptop zijn - niet gewoon 'dichtgedaan', maar hélemaal afgesloten: start > afsluiten > afsluiten  (en dus nièt in slaapstand) ?

 

En, kan je een duidelijker plaatje plaatsen - of anders vermelden welke tekst er op die witte balken staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer het duidelijker te maken.

Na updates moet men soms "opnieuw opstarten" ook gebruik ik "opnieuw opstarten" om eens te zuiveren .

Na het kiezen van "opnieuw opstarten"

236525212_ScreenShot06-06-22at10_14AM.PNG.a8f7f5704ad092a8f8a5bce2dc291942.PNG

Krijg ik de tekst "Opnieuw starten"

Ogenblikkelijk daarna die melding.

20220606_101646.thumb.jpg.0874a2dcc6ddb1c3f0132d7fa8ec7f45.jpg

Ik heb maar 1 besturingssysteem.

Hopelijk is de afbeelding nu duidelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lomar 43,

dank voor het duidelijker plaatje.

 

Probeer dit eens:  Ga naar Start, typ dan systeemconfiguratie .

 

Je krijgt rechts dan dit te zien: image.png.1c46f52b9706ab57b4a72fe0e784e201.png - klik daarop en dan krijg je dit: image.png.6954c7c90ae3f2301e57f86638046824.png

 

Klik daar (zie het handje) op Computer opstarten.

Vraag: in het schermpje dat je daarmee krijgt: staat er één optie of staan er 2 of 3?  (plaats eventueel een plaatje?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik zoek verder.

 

Probeer dit eens: ga naar configuratiescherm > systeem- en beveiliging

scroll daar tot je bij Systeem uitkomt en klik het onderste aan: image.png.4b4efa87cd6fec048465be14c73181c8.png

 

Dan krijg je dit scherm  image.png.e58b77662704316b44243909a9dea6b6.png

Klik daar op instellingen (zie pijl) en je krijgt dit scherm: image.png.24ae84f840c8abc150ec7cb835d2e9fe.png

 

vink daarin 'lijst met besturingssystemen' àf en herstart

 

Lost het je probleem op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Lomar43, daarop moet ik het antwoord schuldig blijven.  ('de wonderen van de techniek/informatica' : da's niet een voldoende antwoord vrees ik. :))

Ik zal je als voorbeeld maar één van de mogelijke verklaringen geven: een bepaald bestandje is brak of een deel van je schijf bevat een slecht (on)leesbare sector

maar zo kan je nog (bij wijze van spreken) honderden mogelijke oorzaken vinden...

 

Wat je nog eens zou kunnen proberen - onder het motto: werkt het niet, dan verlies je er ook niets mee :


DISM
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in :   DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth en enter
(ps: intypen kan ook met copy/paste)
Dit checkt heel je Windows en eindigt hopelijk met bericht: "... completed succesfull"


Sfc scannow
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in : sfc /scannow
(let op dat je de spatie na de C ook typt, anders lukt het niet - maar je kan ook hier werken met copy/paste)
Dan nu ook weer enteren en je systeem gaat weer gescand worden op mogelijke slechte systeembestanden.

Achteraf krijg je het resultaat: ofwel: geen fouten gevonden, ofwel: er werden fouten gevonden en deze werden hersteld ofwel fouten gevonden en deze zijn niet hersteld.

Vertel even welke van de drie er gemeld wordt?

 

(beide commando's gaan (systeem)bestanden controleren ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.