Ga naar inhoud

Windows opstart beheer


lomar43

Aanbevolen berichten

Om van die "flits" vanaf te raken, kan je Windows 11 opnieuw installeren aan de hand van het Windows installatie media: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11

Wel opletten dat je kiest voor installatie met behoud van gegevens.

 

Uitleg : mogelijk is er bij de update van W10 naar W11 iets fout gelopen, een nieuwe installatie zou dit moeten oplossen.

 

Deze werkwijze heb ik reeds bij verschillende Win 10 én Win 11 met succes toegepast.

aangepast door Eddy X
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Eddy X zei:

Uitleg : mogelijk is er bij de update van W10 naar W11 iets fout gelopen

Na het overschakelen van W10 naar W11 heeft alles maanden lang goed gewerkt.

 

47 minuten geleden, Eddy X zei:

Wel opletten dat je kiest voor installatie met behoud van gegevens.

Dit is geen probleem, alles staat op mijn NAS.

 

48 minuten geleden, Eddy X zei:

Windows 11 opnieuw installeren

Dit gaat mij een beetje te ver. Bij deze optie moet ik al mijn programma's terug installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, lomar43 zei:

Bij deze optie moet ik al mijn programma's terug installeren.

 

Nee toch niet:

 

51 minuten geleden, Eddy X zei:

Wel opletten dat je kiest voor installatie met behoud van gegevens.

Je komt die mogelijkheid dus 'onderweg' wel tegen. Maar dus wel opletten dat je die optie niet 'voorbijloopt'.

(eventueel vooraf een systeembackup maken, dan ben je helemaal veilig en kan je terug in-geval-van)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je hierover gerust zijn, lees dan even https://www.schoonepc.nl/windows11/windows_11_setup_procedure.html

vanaf Alternatief: de herinstallatie van Windows met een installatiemedium

 

Je kan er oa lezen:  "

     Het installatiemedium vanuit Windows opstarten

     Je kan er o.a. lezen : Wordt het installatiemedium vanuit Windows opgestart dan kan de herinstallatie worden uitgevoerd met behoud van bestanden en toepassingen (oftewel

     programma’s). Plaats enz ..."

 

Print eventueel (bepaalde delen van) die tekst uit - of zorg voor een tweede systeem (smartphone,...) waarop je de instructies kan openen en blijven volgen

 

ps: moest je het gaan doen: verwijder best eerst alle externe schijven en andere usb-sticks (behalve natuurlijk die waar je pre-windows op staat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een minder ingrijpende mogelijkheid (maar niet zonder gevaar), is het register op te kuisen met CCleaner https://www.ccleaner.com/nl-nl/ccleaner/download.

Kies hier de gratis versie, deze voldoet goed genoeg.

 

Als je het register opkuist, maak dan wel eerst een back-up hiervan, deze mogelijkheid wordt je aangeboden voor je de operatie start.

 

Succes is niet verzekert , mogelijk krijg je die flits toch nog.

aangepast door Eddy X
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.