Ga naar inhoud

Outlook openen...soms moeilijk of zelfs niet....!!


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Beste Porrelaar,

 

Bij deze om u te laten weten, dat ik nog deze namiddag, contact opnam met mijn verkoper van mijn

Office 16, om mij een nieuwe "Key"-sleutel op te sturen, vergezeld van mijn aankoopfactuur.

 

Eénmaal ik deze ontvangen heb, hou ik u op de hoogte.

 

Groetjes.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo porrelaar,

 

Nog geen nieuws van ICT center.

Doch telkens ik mijn Outlook open (Outlook in het Mirosoftpakket) bekom ik deze ambetante

melding te zien:

 

 

 

image.png.097c076d87ec2ef30abf3e962e42e500.png

Hoe geraak ik daar vanaf ??

Graag een seintje a.u.b.

 

Roland.

aangepast door Passer
Je naam geblurd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die ambetante melding raak je pas af wanneer jouw Microsoft Office 2016 weer geactiveerd is met een nieuwe/geldige licentie.

Momenteel is jouw Office 2016 niet geactiveerd. Daarom krijg je die melding van Microsoft. Microsoft raadt jou nu aan om Microsoft 365 te gaan kopen en gebruiken.

Microsoft 365 is een kantoorpakket (net zoals Microsoft Office 2016 Professional Plus), maar het grootste verschil is dat je voor Office 2016 eenmalig een bedrag betaalt, terwijl je voor Microsoft 365 een abonnement afsluit, zodat je iedere maand (of ieder jaar) een bedrag moet betalen om dat kantoorpakket te kunnen blijven gebruiken.

Klik op de volgende link voor meer informatie over de Office-pakketten die je rechtstreeks bij Microsoft kunt kopen als particulier: https://www.microsoft.com/nl-nl/microsoft-365/buy/compare-all-microsoft-365-products?market=nl

Als je daar wat verder naar beneden scrolt, dan zul je zien dat Microsoft voor particulieren zoals jij en ik maar 1 pakket in de aanbieding heeft dat voor een eenmalig bedrag is aan te schaffen. Dat is Office voor thuisgebruik en studenten 2021. Dat pakket kost € 149,-. En het bevat alleen Word, Excel en PowerPoint. Outlook zit er niet eens in.

 

En nu wat extra informatie over goedkope versies van Office die door websites worden aangeboden:

Microsoft Office 2016 Professional Plus is door Microsoft nooit verkocht aan particulieren, maar alleen aan bedrijven. Later zijn er tal van websites ontstaan waarop 'overtollige' Office licenties van bedrijven werden verkocht. En dan niet voor een paar honderd euro per stuk, maar voor een paar tientjes. Volgens die websites is het helemaal legaal wat zij doen. Maar als jij Office kunt aanschaffen voor een paar tientjes, terwijl de normale prijs een paar honderd euro is, dan moet je jezelf toch af gaan vragen of het wel helemaal in orde is.

Zelf heb ik in november 2017 ook zo'n goedkope licentie aangeschaft voor Office 2016 Professional Plus. Ik heb toen zelfs nog telefonisch contact gezocht met die firma. En ja, het zou volledig legaal zijn. Stel dat een bedrijf 500 licenties afneemt van Microsoft en daarvan 50 licenties toch niet nodig heeft, dan worden die overtollige licenties doorverkocht. Dat werd mij verteld.

Probleem is dat de licenties die dat bedrijf heeft gekocht alleen geldig zijn zolang hun contract/abonnement met Microsoft blijft lopen. Wanneer dat bedrijf stopt met Office 2016 en overgaat naar Office 365, dan vervallen al hun licenties voor Office 2016; dus ook de 'overtollige' licenties die waren doorverkocht. En een bedrijf kan natuurlijk ook failliet gaan; dan vervallen hun licenties ook.

 

Ik heb later zelf nagegaan waar mijn licentie voor Office 2016 vandaan kwam. Die kwam niet van een bedrijf, maar hij was van een software-ontwikkelaar. Die konden destijds voor een vast bedrag zoveel licenties als ze wilden gebruiken van alle producten van Microsoft. Doorverkopen van zulke licenties was echter verboden. En je raadt het al: ik heb zo'n licentie die van een ontwikkelaar afkomstig is.

Nu ben ik zelf niet roomser dan de paus, dus ik blijf Office 2016 gewoon gebruiken, maar ik houd er rekening mee dat ook van mijn Office de licentie opeens niet meer geldig is.

Ook bedrijven die goedkope Office licenties verkopen weten dat zo'n licentie voor Office soms opeens niet meer geldig is. Vaak geven ze je dan een andere sleutel waarmee je Office weer kunt activeren. Dat is jou al een keer overkomen. Hopelijk helpt ICT Center jou opnieuw.

 

Hoe heb jij contact opgenomen met ICT Center? Via e-mail misschien?

Hebben zij ook een telefoonnummer waarop ze te bereiken zijn?

Bestaat ICT Center nog steeds? Ik vraag dat omdat de firma waar ik mijn Office 2016 heb gekocht na een paar jaar spoorloos verdween.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste porrelaar,

 

Bedankt voor uw "complete" uitleg betreffende het gegeven "Microsoft 365" !!

 

Ik ontving inmiddels nieuws (of geen nieuws) van ICT-Center, op mijn schrijven via e-mail:

U ziet hieronder hun antwoord:

 

1362502968_BezorgingOfficenietvoltooid..thumb.jpg.c451e6a3db5be34e80658a2d656dc7af.jpg

Dit gevalletje ruikt niet goed, en het is een beetje zoals u reeds aanhaalde in uw laatste bericht.

Mischien de blauwe onderlijnde link eens openen (nog niet gedaan).

 

Met deze ambetante melding zal ik moeten blijven leven, gezien ik mij geen verdere kosten op mijn leeftijd zal besteden.

Ik installeerde reeds "Libre Office" - die de vroegere excel-bestanden  overneemt, en de aanpassingen ontvangt.

 

Moest u eventueel "zeer goedkope" Office oplossingen vinden geeft dan gerust een seintje, alvast bedankt bij voorbaat.

 

Mijn Outlook (meegeleverd met Microsoft-pakket) werkt nog steeds, en hopelijk doet hij dit nog lang.

 

Een voorbeeld van een goedkope Office - zie hieronder, doch hoogstwaarschijnlijk zonder "OUTLOOK" !!

 

2090753472_VoorbeeldvaneengoedkopeOffice.jpg.2c762ccd77ae3b644876b0b840b8d5e9.jpg

 

Alvast bedankt voor uw interventie, en wacht nog af hoe alles verloopt met mijn huidige situatie.

 

Met vriendelijke groeten.

Roland.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bericht dat jij laat zien is geen antwoord van ICT Centre, maar een bericht van Google, waarin staat dat je mail die jij verstuurde niet bezorgd kan worden bij ICT Centre.

Ik leid hieruit af dat jij de mail verstuurde via Gmail.

Hoe komt het dat de mail niet bezorgd kan worden? Soms is er een obstakel, en daarom zal Google het nog 45 uur blijven proberen om jouw mail te bezorgen bij de geadresseerde.

In andere gevallen bestaat het e-mailadres niet meer, omdat de firma (in jouw geval ICT Centre) is opgeheven.

Ik heb gegoogeld op ICT Centre en kwam een ICT Office Centre in Delft (Nederland) tegen. Dat was een softwarewinkel, maar die is al langere tijd gesloten en zal niet meer heropend worden.

Op de factuur die jij kreeg toen jij Office 2016 aanschafte, zal toch wel een adres van ICT Office Centre hebben gestaan. Heb jij die factuur nog?

 

Jij beschikt ook over LibreOffice waarmee je Word en Excel bestanden kunt openen en bewerken. Je kunt ook zelf die bestanden aanmaken met LibreOffice. Wat dat betreft zit je goed.

 

Ashampoo Office 8, waarvan jij een afbeelding laat zien, kost normaal € 69,99, en dan is een aanbieding van € 13 echt een koopje. Maar in Ashampoo Office 8 zitten de volgende 3 programma's:

  • Write, te vergelijken met Microsoft Word
  • Calculate, te vergelijken met Microsoft Excel
  • Present, te vergelijken met PowerPoint van Microsoft.

Een e-mailprogramma (zoals Outlook) zit niet in Ashampoo Office 8.

 

Hoe nu verder te gaan?  Er zijn verschillende mogelijkheden:

  • Je kunt doorgaan zoals nu. Dan zul je als je Outlook opent wel steeds die ambetante mededeling over Microsoft 365 moeten wegklikken. En voor Word en Excel bestanden gebruik je dan LibreOffice.
  • Je kunt op zoek gaan naar een goedkope key voor Microsoft Office Professional Plus 2016 bij een ander bedrijf. Ik houd me daar niet mee bezig, maar andere forumleden weten vast wel de weg naar een goedkope licentie voor deze software...
  • Je stapt af van Outlook en gaat een andere e-mailprogramma gebruiken, bijvoorbeeld het gratis Thunderbird: https://www.thunderbird.net/nl/

Ik ben zelf 9 jaar geleden overgestapt van Windows Live Mail naar Thunderbird. Dat kostte me toen wel wat tijd en inspanning, maar ik ben blij met mijn keuze. Thunderbird is nog steeds mijn favoriete e-mailprogramma dat ik dagelijks gebruik. Ik heb dan wel Microsoft Office 2016, en daarin zit natuurlijk ook Outlook, maar ik gebruik Outlook alleen wanneer iemand daar een vraag over heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo porrelaar,

Ja, ik las het nadien ook nog eens goed, en het is Gmail die mijn bericht niet verstuurd krijgt, en nog 45

uur probeert, mijn bericht op bestemming te brengen.

Ik heb inderdaad nog een factuur van deze aankoop, zie bijlage.

 

invoice_100039150_ICT.thumb.jpg.06418d7e2ee377319f7bbe25f69b8552.jpg

 

Doch zoals ik las, vindt u op dit adres, een gesloten winkel, dus......noppes.

Ashampo Office 8 brengt mij ook niet dichter bij een reële oplossing, gezien de beperkte mogelijkheden

die ik in Libre Office terug vind.

 Dus blijft nog enkel Thunderbird die ik ook reeds heb geinstalleerd,  doch minder overzichtelijk, daarom

koos voor Outlook, die nog steeds werkt via mijn Microsoft-pakket.

 

Dus, porrelaar, ik hou mijn situatie zoals hij momenteel is, en wacht nog een spoosje het resultaat van

Gmail af, als ze iets zouden vinden.

Ik durf mijn Office 16 niet verwijderen vanuit mijn geïnstalleerde programma's (via Ccleaner), omdat ik

misschien mijn bestaande Outlook via Microsoft ook zou verliezen.

 

Dus ik hou het zo, en moet u echt van harte bedanken voor al uw tijd dat u in deze topic stak.

Er is geen man over boord, en ik kan verder op deze manier.

 

Nog een bedankt en tot later.

Roland.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Rolle Gmail zei:

Ik wacht nog een poosje het resultaat van Gmail af, als ze iets zouden vinden.

Ik denk niet dat je nog een reactie via e-mail zult krijgen van dat bedrijf.

Op de factuur staat ook een telefoonnummer (rechtsboven), maar als je dat nummer gaat bellen geef ik je weinig hoop. Ik heb gelezen in reviews dat het bedrijf telefonisch altijd al slecht bereikbaar was. En ik vermoed dat het telefoonnummer inmiddels is opgeheven.

 

2 uren geleden, Rolle Gmail zei:

Ik durf mijn Office 16 niet verwijderen vanuit mijn geïnstalleerde programma's (via Ccleaner), omdat ik

misschien mijn bestaande Outlook via Microsoft ook zou verliezen.

Outlook is een van de onderdelen van Microsoft Office 2016. Als je Office 2016 verwijdert, dan zullen alle onderdelen van Office verwijderd worden, dus ook Outlook!

 

Ik heb begrepen dat jij de situatie laat zoals die nu is. Jij vindt Thunderbird minder overzichtelijk dan Outlook. Dat zal een kwestie van smaak of gewenning zijn, want ik vind Thunderbird juist prettiger in het gebruik. Maar smaken verschillen en daarom zijn er ook verschillende e-mailprogramma's. Je hebt altijd ook nog de beschikking over de gratis app Mail die standaard aanwezig is in Windows 10. Dat is een eenvoudig programma met beperkte (instel-)mogelijkheden, maar je kunt er wel verschillende e-mailaccounts in opnemen.

 

Je voelt je misschien bekocht omdat Office 2016 opeens niet meer geactiveerd is. Dat kan gebeuren met zulke goedkope licenties, zoals ik je eerder al uitlegde. Toch heb je ruim 3½ jaar kunnen werken met Office 2016. Je betaalde er op 22 december 2018 € 23,90 voor. Dat komt op ongeveer € 6,65 per jaar. Valt wel mee toch? Bedenk wel:  voor Office 365 betaal je € 7,- per maand!

 

Omdat je hebt aangegeven dat je de situatie laat zoals die nu is, zal een lid van het PCH team dit topic sluiten.

Tot een volgende keer, Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.