Ga naar inhoud

slechts 300 GB van de 5 TB beschikbaar


Geertjan Zinken

Aanbevolen berichten

Dank je wel voor de snelle reactie. Ik heb e.e.a. uitgevoerd en dan zou dit hem moeten  zijn. 

Andere vraag. Kan ik dezelfde procedure opstarten voor de SSD 500 GB disk 6 ofwel L:? 

Deze ga ik namelijk gebruiken ter vervanging van de huidige  C : schijf . 

 

Ik hoor het graag.  Groet, Geertjan 

bestanden schijf 3.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ziet er goed uit Geertjan, op één punt na: die extension coolblue-partitie is nu 4.500 groot - alleen heeft die nog geen schijfnummer (en dus zal je ze in de verkenner nog niet zien)

maar dat is eenvoudig op te lossen door er nog eens rechts op te klikken en nu te kiezen voor Change Letter - dan krijg je een lijst vrije letters waaruit jij voor die partitie kan kiezen.

(wellicht is de E nog vrij)

ook nu weer op Apply drukken

 

en ja: je kan dat voor elke schijf gebruiken - alleen opletten als je het voor de schijf met je windows (je C dus) zou gaan doen: hier moet je voorzichtiger mee zijn.

 

Maareuh.. waarom zou jij je Windows op die L gaan zetten? Je systeemschijf is 300 Gig groot en heeft nog een heleboel vrije plaats over ... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

E : is inderdaad nog beschikbaar en toegewezen aan de Expension schijf. 

 

Maareuh.. waarom zou jij je Windows op die L gaan zetten? Je systeemschijf is 300 Gig groot en heeft nog een heleboel vrije plaats over ... ?

 

Ik denk dat je je vergist. Het gaat hier om disk 2 van 238 GB waarvan 86 % gebruikt is.  Aangezien ik nog een SSD van 500 GB had liggen leek mij het overzetten zeker aan te bevelen .   Vandaar dat ik de C : schijf al heb gekloond naar de 500 GB schijf maar zoals je ziet is ook daar slechts de helft beschikbaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, klopt, fout gekeken.

 

Je kan dus die andere gaan gebruiken als C - maar let erbij op: als je die schijf dan nadien wisselt met de huidige C vrees ik dat je er niet van gaat kunnen opstarten

omdat die andere schijf niet de C-letter heeft.. (maar hier ben ik niet zeker van omdat ik niet weet of in die cloon ook de schijfletter bevat zit.

Nu ja, je komt het snel genoeg te  weten :)

maar ik zou dan wel éérst die partitie gaan uitbreiden en het niet achteraf gaan doen.

 

maareuh.. een andere oplossing zou zijn: je Mijn Documenten gewoon naar een andere schijf verplaatsen zodat je alleen nog je Windows

en geïnstalleerde bestanden op de huidige C over houdt, dan heb je er ook plaats genoeg.

(en ik scheef 'gewoon', maar dit kan niet 'gewoon' met copy /paste - dit vraagt een aparte werkwijze)

Zelf heb ik ook mijn Windows + bestanden op een kleinere ssd en mijn documenten staan op een andere schijf. En zoals alles heeft dit zowel zijn voordelen als zijn nadelen.

Nu, bekijk het allemaal maar eens, het gaat tenslotte over jouw computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer, 

Heel hartelijk dank dat je mij zo goed geholpen hebt. Je denkt ik koop even een externe schijf en sluit die eenvoudig aan op een USB poort. Volgens het plaatje heb je dan een grote opslag meteen ter beschikking. Nou mooi niet! Gelukkig zijn de personen in dit forum bereid om je te helpen zodat je ten volle gebruik kunt maken van de aanwezige TB' s.  En jij bent er één van die de mensen stap voor stap op weg helpen. 

Nogmaals hartelijk dank en een fijne dag. 

Groet,  Geertjan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.