Ga naar inhoud

The service cannot accept control messages at this time


james48

Aanbevolen berichten

Beste medewerkers, ik wilde zojuist in een USB stick een Ashampoo backup herstelgegevens opslaan, nu verschijnt plotseling een melding, The service cannot accept control messages at this time?

Ook services.msc openen lukt niet meer. 

Misschien heb ik in BootRacer met schoonmaken iets verwijderd?

Hopelijk is er een oplossing hiervoor?

 

Ook 1237088774_USBtheservicecannotaccepscontrolmessagesatthistime.png.4bc0bd4d0f76fb5ea1f4046c1174ff4b.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer even of dit helpt:

 

DISM
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in :   DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth en enter
(ps: intypen kan ook met copy/paste)
Dit checkt heel je Windows en eindigt hopelijk met bericht: "... completed succesfull"


Sfc scannow
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in : sfc /scannow
(let op dat je de spatie na de C ook typt, anders lukt het niet - maar je kan ook hier werken met copy/paste)
Dan nu ook weer enteren en je systeem gaat weer gescand worden op mogelijke slechte systeembestanden.

Achteraf krijg je het resultaat: ofwel: geen fouten gevonden, ofwel: er werden fouten gevonden en deze werden hersteld ofwel fouten gevonden en deze zijn niet hersteld.

Vertel even welke van de drie er gemeld wordt?

 

o ja: best daarna even volledig je systeem uitzetten (geen slaapstand dus) en reboten.

 

'k hoop dat het je helpt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer, bedankt voor de reactie.

Als ik als Admin wil starten verschijnt de waarschuwing, ik kan het programma wel opstarten door er op te klikken, maar nu vraagt hij inderdaad om Admin permissie! Kun je misschien in Run ook een commando geven om als Admin te veranderen?ADMIN.png.eea88561d51054d7b8f8b59116d0d27f.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zitten hier op een voor mij onbekend gebied.

Blijkbaar is de service die het uitvoeren als admin ofwel uitgeschakeld ofwel brak. Mogelijk is die met het DISM-commando te herstellen, maar je moet het dan natuurlijk

wel kunnen uitvoeren.

 

Spreken we hier over je eigen computer of over een computer in een netwerk?

 

Enne.. wat die powershellISE betreft: "Windows PowerShell is een objectgeoriënteerde automatiseringsengine en scripttaal met een interactieve command-line shell die Microsoft heeft ontwikkeld om IT-professionals te helpen bij het configureren van systemen en het automatiseren van administratieve taken."

Wat zit jij in godsnaam op dit terrein te zoeken? (of 'experimenteer' je nogal wel eens wat?)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.