Ga naar inhoud

Na een ietwat rare update is mijn pc half bruikbaar.


Custard

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds ik een update heb gehad en deze heb laten doen en terug opgestart doet mijn pc maar raar.

Mijn bureaublad lijkt normaal maar er zijn bepaalde problemen opgedoken. Zo is er dat als ik op mijn Win knop tik er niets gebeurd. Ik kan mijn startknop wel gebruiken (maar in dit geval met de linkermuis toets) en de hele lijst die verschijnt kan ik niets van aanklikken of beter gezegd geen reactie. Zo is er ook als je linkermuisknop tikt, naar persoonlijke instellingen gaat en tikt komt er "niet te gebruiken, gebruik een andere app om dit programma te openen".

Alle instellingen van browser, schermafbeeldingen etc zijn dus naar af gegaan. Ik kan dus ook geen systeemherstel uitvoeren. Windows Defender staat op non actief en ook deze heeft bij hier op te klikken het verzoek "gebruik andere app etc"/

 

Heeft dit met die nieuwe win 11 te maken of heb ik een virus binnengehaald?

aangepast door Custard
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Custard zei:

Hallo,

Sinds ik een update heb gehad en deze heb laten doen en terug opgestart doet mijn pc maar raar.

Mijn bureaublad lijkt normaal maar er zijn bepaalde problemen opgedoken. Zo is er dat als ik op mijn Win knop tik er niets gebeurd. Ik kan mijn startknop wel gebruiken (maar in dit geval met de linkermuis toets) en de hele lijst die verschijnt kan ik niets van aanklikken of beter gezegd geen reactie. Zo is er ook als je linkermuisknop tikt, naar persoonlijke instellingen gaat en tikt komt er "niet te gebruiken, gebruik een andere app om dit programma te openen".

Alle instellingen van browser, schermafbeeldingen etc zijn dus naar af gegaan. Ik kan dus ook geen systeemherstel uitvoeren. Windows Defender staat op non actief en ook deze heeft bij hier op te klikken het verzoek "gebruik andere app etc"/

 

Heeft dit met die nieuwe win 11 te maken of heb ik een virus binnengehaald?

 

snapshot.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien er tot hiertoe niemand happig was om hier mee over te gaan nadenken, doe ik een poging:

 

1. je spreekt van een 'update' : ik veronderstel de laatste windowsupdate van de 10?

   kijk eens bij je updates of daar mislukte updates bij staan?

 

2. maak eens een plaatje van Start - typ in : winver en enter  (als dit nog zou lukken) en plaats dat hier dan eens?

 

3. Probeerde je al een herstelpunt terug te zetten van vòòr die update?  (beter nog: een systeembackup als je die zou hebben

 

4. en van waar (in je titel): een ietwat rare update ?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Scan toch eerst uw pc maar eens op infecties. Doe dat buiten Windows om door op te starten van een bootable USB-stick waarop je een antivirustool hebt gezet.

Lees maar eens wat men hier zegt. https://www.mijntipsenadvies.be/2012-11/verwijder-virussen-zonder-windows-VLTAITAR_EU181507

 

Het terugplaatsen van een systeembackup is ook een mogelijkheid.

aangepast door Tamari
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik nu pas reageer.

Mijn excuses hiervoor.

Ik heb een update geprobeerd van Win 10 en blijkbaar heeft dat alles terug in orde gemaakt.

Er was idd namelijk een afgebroken update zoals Passer al zei en dit had er dus mee te maken dat alles wat raar ging doen.

 

Ik wil jullie alle 2 alvast heel erg bedanken voor de hulp. En nogmaals sorry dat ik nu pas reageer, de laatste tijd is het vooral druk geweest tijd tekort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.