Ga naar inhoud

Hoe bepaalde dagen eruit halen (daggetal)?


dreivilo47

Aanbevolen berichten

Ik heb een Excelbestand (xlsx) met meer dan 3000 rijen.  Elke rij bevat een aantal gegevens (8 kolommen) waaronder een datum in de eerste kolom (notatie: 11/12/2022).  11 is hier het daggetal.

 

Hoe haal ik uit die duizenden rijen, de rijen met een bepaald daggetal (Bijvoorbeeld 11)?  Dan zou 11/12/2021 erbij zijn.

 

Alvast op voorhand bedankt voor jullie tijd en moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/12/2022 om 23:20, emielDS zei:

Wat bedoel  je verdwijnen? verbergen of verwijderen?

 

hier een paar keuze mogelijkheden.

voorbeeldbestand (10).xlsm 36.04 kB · 4 downloads

 

Bedankt voor je snelle reactie en je nieuw bestand @emielDS.  Ziet er goed uit.

 

Verbergen of verwijderen maakt niet uit.  Ik sla het Excel document toch niet op na het filteren van de data.  Eigenlijk is verbergen voldoende.

 

"Blad1 (3)" & "Blad1 (4)" zijn beiden goed.  Ik denk dat ik de manier van "Blad1 (3)" het meest ga gebruiken.

 

Je achterliggende VBA code ga ik ook lezen.  Dan kan ik die gebruiken in mijn Excelbestand.  Ik hou je op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@emielDS en @bakerman, ik heb hulp nodig want het lukt me niet.  In bijlage mijn bestand "d.xlsm".  Dit is ingekort, het origineel is bijna 4000 records lang (8 kolommen) en dat wordt nog langer.  Daggetal 17 staat er drie keer in.

 

Ik had de VB-code uit jullie bestand gehaald, in het mijne geplakt en aangepast volgens mijn "data structuur".  Als ik een daggetal invoerde, maakte hij een kopie van alle datums zonder de getallen die erbij hoorden.

d.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.