Ga naar inhoud

Hoe bepaalde dagen eruit halen (daggetal)?


dreivilo47

Aanbevolen berichten

M'n beste wensen voor 2023 @bakerman en @emielDS!  En natuurlijk ook aan de anderen op dit forum.

 

Je laatste Excel document (AdvancedFilter.xlsm) werkt perfect, ik heb het grondig getest.  Waarvoor m'n dank.

 

Ik heb echter nog één vraag.

 

Stel dat ik 4400 rijen data in het Excel document heb.  Na ingave van daggetal 17 hou ik rechts 125 rijen data over.  Kan je dan op de eerste rij de zes meest voorkomende getallen (uit die 125 rijen data) laten zien?  Rij 1 (Datum, Getal1, ...) schuift dan (bijvoorbeeld 1 rij) naar omlaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/1/2023 om 11:30, bakerman zei:

Met een extraatje.

 

Het bovenste tabelletje geeft je het meest voorkomende getal per kolom met daaronder het aantal keer.

 

Het onderste tabelletje geeft je de meest voorkomende cijfers uit het ganse bereik met hun aantal keer daaronder.

AdvancedFilterIII.xlsm 249.74 kB · 3 downloads

 

Bedankt voor het nieuwe bestand en het extraatje.  Ik test opnieuw en laat iets weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, bakerman zei:

 

Deze formule is nodig om het UitgebreidFilter te laten werken.

 

Je mag dit gerust uit het zicht verplaatsen of de Fontkleur op Wit zetten zodat het niet opvalt.

 

Verplaats je het echter moet je dit wel nog even aanpassen bij Formules - Namen Beheren - Criteria.

 

Neen hoor, van cel J2 blijf ik af om de goede werking van het Excelbestand te behouden.

 

Dus het maakt niet uit welke waarde (WAAR/ONWAAR) er in cel J2 staat, de gefilterde data die rechts komt is altijd correct?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 12/1/2023 om 09:46, dreivilo47 zei:

 

Neen hoor, van cel J2 blijf ik af om de goede werking van het Excelbestand te behouden.

 

Dus het maakt niet uit welke waarde (WAAR/ONWAAR) er in cel J2 staat, de gefilterde data die rechts komt is altijd correct?

 

Er komt blijkbaar geen antwoord op m'n vraag.  Ik ga er dus vanuit dat de gefilterde data die rechts komt altijd correct is.

 

M'n "probleem" is opgelost, deze topic mag afgesloten worden.  Bedankt voor de hulp @bakerman en @emielDS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De formule op het werkblad evalueert enkel 1 cel. Achter de schermen evalueert UitgebreidFilter de formule voor elke cel

 

in kolom A (of een andere kolom naargelang de opstelling van de formule). Dus naargelang hoe de formule is opgesteld wordt er gefilterd op Waar of Onwaar.

 

Op deze manier worden alle overeenkomende regels opgehaald en rechts in de resultaattabel geplaatst.

 

Alles hangt dus af op welke manier je de formule neerpent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.