Ga naar inhoud

2e router tijdelijk aansluiten op telenet modem: kan dat?


Ronny St.

Aanbevolen berichten

Oeps, ik wou de nieuwe router installeren, maar dan moet ik volgens de app de modem uitzetten en terug inschakelen... En daar ben ik nu net bang voor dat daarna de oude modem (indien nodig) niet meer zou opstarten zoals voorheen... Op mijn Nighthawk staat namelijk niet de QR code die de app vraagt in te scannen, dus moet ik het 'manueel' doen, en dat betekent telenet modem 'resetten'. Ik vraag me af waarom je die telenet modem moet resetten en of ik dat echt moet doen?

 

aangepast door Ronny St.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even aanvullen (ik kan hierboven niet meer wijzigen na 3 minuten):

 

 Het default IP address voor de router is 192.168.1.1, en ook al mijn momenteel aangesloten apparaten hun IP begint met 192.168.1.*** , dus niet 192.168.0.1 zoals jioj aangeeft.

Kijk dat is nu net de reden waarom ik die router altijd heb laten liggen... ik zou niet graag hebben dat hier alles in de soep draait en ik alle via wifi aangesloten dingen opnieuw moet gaan installeren 🥺

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je deze reset gevraagd wordt maakt eigenlijk niets uit voor je interne netwerk, dit is alleen een standaard procedure. Je kan dit dus al dan niet uitvoeren.

9 minuten geleden, Ronny St. zei:

Het default IP address voor de router is 192.168.1.1, en ook al mijn momenteel aangesloten apparaten hun IP begint met 192.168.1.*** , dus niet 192.168.0.1 zoals jioj aangeeft.

Dat is normaal : je TN router geeft een IP adres 192.168.0.1 aan jouw router maar wordt door jouw router omgezet in 192.168.1.

 

15 minuten geleden, Ronny St. zei:

Kijk dat is nu net de reden waarom ik die router altijd heb laten liggen... ik zou niet graag hebben dat hier alles in de soep draait en ik alle via wifi aangesloten dingen opnieuw moet gaan installeren 🥺

Als je de huidige configuratie, zoals al vermeld, toepast naar de nieuwe (alles, inbegrepen de wifi) moet je helemaal niets opnieuw installeren op alle aangesloten apparaten....😉 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt goed hoor, networking op die schaal is niet echt chinees en eigenlijk vrij logisch.

Pas gewoon de volledige configuratie van je oude router toe op je nieuwe, en je bent vertrokken.

Zoals je zelf schreef, je kan altijd je oude terugzetten!

 

Enne... het PCH forum hier kan je altijd verder helpen indien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.