Ga naar inhoud

SD kaart Klonen


Theo2602

Aanbevolen berichten

18 uren geleden, Theo2602 zei:

Niet echt. Het installeren lukt niet. Ik heb bericht gekregen dat ik naar de garage moet!!!!

Even samenvatten.

Je hebt de originele SD kaart van Renault.

Deze is nu gekopieerd.

De kopie werkt in je auto.

Je hebt een online update gekocht, maar deze kan je niet installeren.

Is dit voor de originele kaart het geval, of voor de gekopieerde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vermoed dat mijn doelschijf te klein is voor de update. nu is de 'kloon' die ik gemaakt heb, eigenlijk 32 GB ipv de 7,38 van de bronschijf. Maar vermits ik een kopie heb gemaakt, staat op die doelschijf dus een partitie van 7,38 en 21,72 niet toegewezen. En ik weet niet meer hoe ik die kleine partitie kan vergroten.

Kan mij iemand helpen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Theo2602 zei:

ik vermoed dat mijn doelschijf te klein is voor de update. nu is de 'kloon' die ik gemaakt heb, eigenlijk 32 GB ipv de 7,38 van de bronschijf. Maar vermits ik een kopie heb gemaakt, staat op die doelschijf dus een partitie van 7,38 en 21,72 niet toegewezen. En ik weet niet meer hoe ik die kleine partitie kan vergroten.

Kan mij iemand helpen?

 

Ik kan dus op geen van beide de update zetten. En dat die oorspronkelijke schijf te klein is, heb ik, meen ik, ooit ergens gelezen, en Renault gaf dan een nieuwe schijf. Maar dat is wat geleden, en ook de helpers schijnen dat niet meer te weten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Theo2602 zei:

ik vermoed dat mijn doelschijf te klein is voor de update. nu is de 'kloon' die ik gemaakt heb, eigenlijk 32 GB ipv de 7,38 van de bronschijf. Maar vermits ik een kopie heb gemaakt, staat op die doelschijf dus een partitie van 7,38 en 21,72 niet toegewezen. En ik weet niet meer hoe ik die kleine partitie kan vergroten.

Kan mij iemand helpen?

 

Dat verklaart dus alles.

De originele SD kaart is slechts 8GB.

De update met nieuwe kaartgegevens overtreft de 8GB.

Afhankelijk van het automerk, heb je recht op een nieuwe "grotere" kaart.

 

Wat je kan doen, is de partitie van 7,38 GB verwijderen, en daarna één partitie aanmaken van 32GB.

Hierna kopieer je de gegevens van de originele naar 32GB kaart, dus niet klonen.

Vervolgens activeer je de kaart in je wagen , gewoon even gebruiken.

Je kan de kopie nu updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.