Ga naar inhoud

Afbeeldingen met rondje en groen v teken


bernard

Aanbevolen berichten

IK ben bezig mijn foto,s in mijn afbeeldingente reorganiseren .

Nu zie ik als ik een map met foto,s open , dat voor de nummering ( 001 , 002  enz.) een rondje staat met eet groen  ,,v ,, tekentje 

En zijn er ook een aantal foto,s , waar een kopie van is .

Wat kan ik doen om het weer in oude staat te krijgen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/3/2023 om 14:05, bernard zei:

Nu zie ik als ik een map met foto,s open , dat voor de nummering ( 001 , 002  enz.) een rondje staat met eet groen  ,,v ,, tekentje 

Het zou nog duidelijker worden wanneer je daarvan een screenshot zou maken en die afbeelding hier zou plaatsen.

Hier wordt uitgelegd hoe je een screenshot kunt maken met Windows 11 met het knipprogramma: https://techpulse.be/tips/332784/screenshot-maken-in-windows-11-knipprogramma/

Ook clarkie legt het uit:

Dat artikel van clarkie is geschreven voor Windows 10, maar je kunt de instructies ook gebruiken voor Windows 11.

 

 

Een screenshot  is altijd duidelijker dan een foto die je van het beeldscherm hebt gemaakt met een smartphone, maar dat is jou al vaker verteld.

Als het maken van een screenshot echt niet lukt, dan mag je met je smartphone een foto van het probleem maken en hier plaatsen.

 

Een rondje met een groen vinkje lijkt mij afkomstig van een cloudopslag. Ik vermoed dat jouw afbeeldingen momenteel (ook) in de cloud worden opgeslagen. Die cloudopslag zal OneDrive van Microsoft zijn. Hoe komt het dat je bestanden nu (ook) in de cloud van Microsoft worden opgeslagen, terwijl dat voorheen niet het geval was? Je hebt in januari je laptop (min of meer per ongeluk) opnieuw ingesteld, met behoud van je persoonlijke bestanden. Misschien worden je bestanden sindsdien (ook) in de cloud (= OneDrive) van Microsoft opgeslagen. Die vraag is jou in januari mogelijk gesteld, maar misschien heb je er toen overheen gekeken.

 

Lees dit artikel eens door: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/bestanden-synchroniseren-met-onedrive-in-windows-615391c4-2bd3-4aae-a42a-858262e42a49

In dat artikel zie je o.a. de volgende afbeelding:

64108da5702b0-bestanden_in_OneDrive.png

 

Een wit rondje met daarin een groen vinkje betekent dat dit bestand in de cloud (OneDrive) staat. Als je op dat bestand klikt, dan wordt het gedownload naar jouw laptop.

 

Microsoft wil graag dat iedereen gebruik maakt van OneDrive. Helaas krijgt iedereen maar 5 GB gratis opslagruimte in OneDrive. Wil je meer ruimte, dan moet je daarvoor een abonnement afsluiten.

 

Het is ook mogelijk om OneDrive te ontkoppelen van jouw account: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/onedrive-uitschakelen-of-verwijderen-f32a17ce-3336-40fe-9c38-6efb09f944b0

 

Zelf maak ik zeer weinig gebruik van OneDrive. Ik heb als test een paar van mijn bestanden in OneDrive gezet, maar daarna heb ik ervoor gekozen dat OneDrive niet automatisch opstart met Windows.

 

2 uren geleden, bernard zei:

En verder staat er bij  : apparaten en stations , bij  :Data (D:) en Recover ( E: )  een gevaren teken 

Maak daar ook een screenshot van of desnoods een foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de eerste afbeelding betreft: Het vinkje voor de map 098- TERSCHELLING MEI 2012 betekent dat die map in OneDrive staat, maar als je die map opent, dan wordt hij (met inhoud) gedownload naar de harde schijf (of SSD) van je pc.

 

Wil je liever niet dat jouw bestanden opgeslagen worden in OneDrive, geef dat dan door. Dan kan een ander forumlid jou daarmee helpen. Het is namelijk niet mijn sterkste kant.

======================================

Wat de tweede afbeelding betreft: De uitroeptekens staan onder het hangslot. Mogelijk zegt dat uitroepteken iets over het hangslot. Het hangslot zelf is het logo/pictogram van BitLocker. BitLocker zorgt ervoor dat de bestanden op die schijven/partities versleuteld worden.

Ja, ik heb het gevonden... Het uitroepteken onder het hangslot betekent dat de BitLocker encryptie (versleuteling) voor die schijf of partitie nog niet is geactiveerd.

Hier een Engelstalig artikel daarover: https://www.wintips.org/fix-yellow-triangle-warning-on-drive-c-in-windows-10/

En hier een automatische vertaling naar het Nederlands van dat artikel: https://www-wintips-org.translate.goog/fix-yellow-triangle-warning-on-drive-c-in-windows-10/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl

 

BitLocker is alleen aanwezig in de Pro versies van Windows 10 en Windows 11. Ik heb zelf de Home versie van Windows 10 en 11, dus wat betreft BitLocker heb ik geen persoonlijke ervaring.

In het artikel over BitLocker wordt ook uitgelegd hoe je BitLocker kunt uitschakelen, wanneer jij geen behoefte hebt aan encryptie van die harde schijven/partities. Wanneer je BitLocker uitschakelt (ik zeg niet dat je dat moet doen; het is jouw eigen keuze!), dan zullen ook die uitroeptekens verdwijnen die je nu nog ziet.

 

Overigens betekenen die uitroeptekens niet dat je pc op dit moment gevaar loopt of zoiets.

 

Tenslotte: ik ben blij dat ik de Home versie van Windows 11 gebruik, met een lokaal account (geen Microsoft account). Dan worden je bestanden niet automatisch in OneDrive opgeslagen en bovendien heb ik dat gedoe met Bitlocker niet.

Ik kan me voorstellen dat dit voor jou lastige materie is, Bernard.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Porrelaar, wat ken je mij toch goed .

Ik zit zo te hannesen met de laptop , dat ik voor de 2e keer de laptop hersteld heb naar fabrieksinstellingen 

En daarna heb ik zelf : Microsoft office 2007  weer geinstalleerd 

Mijn foto,s .muziek en documenten heb ik allemaal op een usb stick staan , dus dat is geen probleem 

 

Maar ik heb helemaal niets met dat One Drive en weet ik veel .

Dus nu ik dit van jou lees , weet ik het wel zeker dat ik ook altijd die oude versie van Home gehad heb .

Dat was ook de reden om voor de 2e keer naar fabrieksinstellingen te gaan , in de hoop dat ik dat terug zou krijgen .

 

Maar als ik het goed begrijp , dan kan het geen kwaad zoals mijn laptop nu is ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bernard zei:

kan het geen kwaad zoals mijn laptop nu is ?

Dat kan op zich geen kwaad. Maar als jij niet wilt dat je persoonlijke bestanden in OneDrive worden opgeslagen, dan moet je wel actie ondernemen. Voor hulp daarbij ben ik niet de aangewezen persoon. Er zijn vast andere leden die daar meer ervaring mee hebben.

 

Als je wilt weten of jij de Home of de Pro versie hebt, dan klik je op de knop Zoeken die naast de knop Start staat. Je typt dan winver en daarna druk je op de Entertoets. Je krijgt dan een klein venster te zien waarin staat welke versie jij hebt. Ik zie het onderstaande wanneer ik dat doe op mijn Windows 11 pc:

 

6410cab2a24b9-2023-03-14_20_26_16-Over_W

 

Zoals je hierboven kunt zien heb ik de Home versie van Windows 11.

 

50 minuten geleden, bernard zei:

Kan ik in configuratiescherm , :  Microsoft Edge  en Microsoft One Drive  niet verwijderen ?

Microsoft Edge kun je niet verwijderen. Dat hoeft ook niet. Je kunt een andere browser, bijvoorbeeld Firefox of Chrome, instellen als standaard browser, al gaat dat iets anders dan je gewend was in Windows 10.

 

Microsoft OneDrive zou je wel kunnen verwijderen. Dat doe je zo:

Klik op Start en daarna op Instellingen.

Klik dan in de linker kolom op Apps.

Klik dan in het rechter paneel op Geïnstalleerde apps (dat is de bovenste regel)

Wacht even totdat de lijst met apps geladen is. Deze lijst is alfabetisch gerangschikt. Scrol dan omlaag naar Microsoft OneDrive. Klik op de 3 puntjes (...) die daarachter staan en kies dan Verwijderen.

 

6410ce809c919-2023-03-14_20_32_59-Instel

 

50 minuten geleden, bernard zei:

Of heb ik dan nog steeds niet mijn oude laptop terug ? 

Dat durf ik niet te zeggen.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hum, volgens Microsoft is BitLocker standaard niet aanwezig in de Home versie van Windows 10 en 11.

Maar bij jou lijkt BitLocker toch aanwezig. Vreemd. Of duiden de hangsloten niet op BitLocker, maar op een andere vorm van apparaatversleuteling?

 

Ik heb op mijn Windows 11 Home pc gekeken, en daar heb ik niet de mogelijkheid om BitLocker in te schakelen. Het onderdeel Apparaatversleuteling ontbreekt bij mij. Dat zou kunnen komen doordat ik een ruim 10 jaar oude pc heb, terwijl jij een vrij nieuwe laptop hebt met modernere hardware.

 

Op dit moment is bij jou de C schijf (waarop Windows en je programma's staan) versleuteld. Als je de versleuteling van de C schijf gaat uitschakelen, zal dat flink wat tijd in beslag nemen, want alle versleutelde bestanden moeten decrypted (ontsleuteld) worden.

Op de D en de E partitie is de versleuteling nog niet geactiveerd. Daar wijzen de uitroeptekens op.

 

Juist omdat ik op mijn pc niet de beschikking heb over Apparaatversleuteling (in de vorm van Bitlocker) kan ik jou niet uit ervaring gaan helpen.

En juist omdat hierbij wat mis zou kunnen gaan, is het belangrijk dat je hulp krijgt van iemand die hier ervaring mee heeft. Daarom hoop ik dat zich een lid in dit topic zal melden met ervaring op dat gebied. Als dat morgen of overmorgen nog niet gebeurd is, dan wil ik wel gaan zoeken op internet naar de juiste methode om BitLocker uit te schakelen, maar ik laat dat liever over aan iemand met ervaring op dit gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.