Ga naar inhoud

Afbeeldingen met rondje en groen v teken


bernard

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, porrelaar zei:

Ik heb op mijn Windows 11 Home pc gekeken, en daar heb ik niet de mogelijkheid om BitLocker in te schakelen.

volgens https://pureinfotech.com/enable-bitlocker-device-encryption-windows-11-home/ zou je het op een Home kunnen inschakelen,

en omdat ik altijd gedacht/gelezen had, dat Bitlocker alleen op de Pro te vinden was, dacht ik: even gaan proberen.

Maar ik had eerst verder moeten lezen want er staat duidelijk: You can only use BitLocker in the Home edition on supported devices. If you can’t find the option, your computer doesn’t support the feature.

 

Hoe dan ook: bij mij is het ook niet aanwezig. - ik raak niet aan die 'device encryption'-optie, ze is er bij mij niet.

 

Mogelijk is die bij Bernard wel aanwezig - hij kan iig proberen van Disable BitLocker on Windows 11 Home  (tamelijk onderaan de pagina)

Heeft hij die 'device encryption" (In het Nederlands iets van encryptie beveiliging ) dan kan hij die eens proberen uit te schakelen.

Als hij onder Beveiliging maar driè mogelijkheden heeft (*) en geen vier, dan is die optie er bij hem dus ook niet;

 

(*) de drie die ik hier bedoel zijn:  windows beveiliging / mijn apparaat zoeken / voor ontwikkelaars

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat artikel van Pureinfotech had ik ook gezien. Mogelijk heeft Bernard geen BitLocker, maar Windows Apparaatversleuteling ingeschakeld staan.

 

Bernard, doe het volgende en houd je smartphone in de aanslag! 😉

 

Klik op Start en dan op Instellingen (= het tandwiel).

Klik daarna in de linker kolom op Privacy en beveiliging.

Kijk daarna wat er bij jou in het rechter paneel staat onder het kopje Beveiliging.

Ik zie daar dan (net als Passer) de volgende 3 onderdelen:

 

6411d82d231b1-2023-03-15_15_22_49-Instel

 

Maar misschien zie jij op jouw laptop tussen Mijn apparaat zoeken en Voor ontwikkelaars een vierde onderdeel met de naam Apparaatversleuteling staan?

Als dat zo is, dan moet je klikken op Apparaatversleuteling. Maak daarna een foto van wat je te zien krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had bij jouw computer niet anders verwacht, Passer. Jij hebt net als ik een pc die eigenlijk veel te oud is voor Windows 11. Dat betekent dat wij niet alle functies van Windows 11 kunnen inschakelen.

Bernard heeft echter een moderne laptop, die voldoet aan alle eisen die Microsoft stelt voor Windows 11.

 

Menno Schoone schrijft er het volgende over: "Apparaatversleuteling is alleen beschikbaar wanneer het gebruikersaccount aan een Microsoft-account is gekoppeld, de pc is voorzien van een TPM-chip en in het BIOS zowel UEFI secure boot als DMA-beveiliging zijn ingeschakeld (het gaat dus hoofdzakelijk om pc's die aan de hardware-eisen van Windows 11 voldoen)."

 

Menno Schoone is overigens geen voorstander van het inschakelen van Apparaatversleuteling. Zie zijn artikel: https://www.schoonepc.nl/windows11/windows_apparaatversleuteling_uitschakelen.html

 

We wachten rustig af of bij Bernard wel het onderdeel Apparaatversleuteling aanwezig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, porrelaar zei:

wanneer het gebruikersaccount aan een Microsoft-account is gekoppeld

is bij mij dus ook niet - noch die TPM-vereisten. 

Maar TS kan zo dus wel zien of hij die optie heeft. Zo ja kan hij ze proberen uit te schakelen (en zien wat het geeft), zo niet, dan ligt het dus niet aan die Bitlocker - daar wilde ik naartoe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Bernard het onderdeel Apparaatversleuteling ziet staan, dan kan hij daarop klikken. Maar daarna niet meteen gaan handelen, maar liever eerst een foto maken en die hier plaatsen. Laten we stap voor stap doen. 
Belangrijk: als Bernard de mogelijkheid heeft om Apparaatversleuteling uit te schakelen, dan moet hij er rekening mee houden dat dat een langdurig proces kan zijn. Alle bestanden op de C schijf moeten dan ontsleuteld worden en dat kan makkelijk een vol uur of langer gaan duren. Je mag dan de pc niet uitzetten. Je moet wachten totdat je de melding krijgt dat het proces voltooid is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had iets gezien , en een foto gemaakt .

Maarrr nu gaat het fout bij het verzenden naar jullie 

 

Ik krijg te zien  : Er deed zich een onbekende fout voor bij het uploaden van dit bestand 

                          foutcode :   -200

Eerder gemaakte foto ,s gaat wel goed 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed gedaan, Bernard.

Apparaatversleuteling staat nu Aan op jouw tablet. Klik op het schuifje dat bij Aan staat. Daardoor zet je Apparaatversleuteling uit.

Misschien wordt jou dan gevraagd om je wachtwoord of pincode. Dat is het wachtwoord (of de pincode) die je altijd intypt, nadat je de laptop hebt aangezet.

Daarna wordt Apparaatversleuteling uitgeschakeld. Dat proces van uitschakelen kan lang duren en mag niet onderbroken worden. Wacht totdat je de melding krijgt dat het proces voltooid is. Doe in de tussentijd niets anders op je laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.