Ga naar inhoud

windows update van gisteren geeft me zwart beeldscherm


filmmachine

Aanbevolen berichten

Goedemorgen PC helpers.

Ik zit met een probleem met de Windows Update van gisteren 15 maart 2023.

.

De Cumulatieve update voor op Windows 11 version 22H2 for x64 gebaseerde systemen (K85023706)

Na het opstarten van mijn Laptop werd deze geinstalleerd , maar helaas liep alles vast .

Wat het resultaat was van een zwart scherm , en een muis aanwijzer met een draaiend cirkeltje erom heen. En flitsend beeld.

Maar na een tijdje van alles geprobeerd, kwam ik eindelijk in systeem herstel uit door herhaaldelijk aan uit zetten van mijn laptop.

Daarna kon ik de code invullen van Bitlocker en kon hem gelukkig herstellen.

Maar in de avond was weer dezelfde Update aanwezig, dus ik probeerde het weer eens .

En ja alweer een Zwart scherm met draaiend cirkel om de muis aanwijzer .

Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen ?

En zou het wel verstandig zijn om de Windows Updates uit te schakelen.

ik draai op de Windows 11 Home versie: 22H2 (build van besturingssysteem 22621.1265

Groet Nico

wwindows update.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om updates - tijdelijk - uit te schakelen In het zoekvak, typ : uitvoeren, dan services.msc

 

In het Services-menu dat verschijnt, scrol je in de lijst met diensten helemaal naar onder totdat je Windows Update ziet staan.

Klik hierop met de rechtermuisknop en kies voor "Eigenschappen".

Als je bij Status van service de tekst "Wordt uitgevoerd" ziet, dan klik je op "Stoppen". Staat er bij de status al "Gestopt", dan doe je niets, maar dat zal in jouw geval vermoedelijk niet zijn - alhoewel ik het verband met Bitlocker niet zie?.

Vervolgens kun je in hetzelfde venster bij "Opstarttype" kiezen voor Handmatig of Uitgeschakeld, waardoor systeemupdates niet langer automatisch worden gedownload en geïnstalleerd.

Als je "automatische updates" terug wil inschakelen - wacht hier nog wat mee tot deze foute update door Windows gecorrigeerd wordt !- dan kun je in hetzelfde menu altijd weer voor de optie Automatisch kiezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.