Ga naar inhoud

windows update van gisteren geeft me zwart beeldscherm


filmmachine

Aanbevolen berichten

hallo allemaal.

vandaag heb ik contact op genomen met Microsoft -ondersteuning over dit probleem.

ze hadden de besturing over genomen van mijn laptop, verschillende instellingen nagekeken en de updates uitgesteld voor 5 weken.

en ze geven dit probleem door aan de software engineers , ik krijg in elk geval antwoord terug van hun in mijn email.

dus er zit niets anders op dan afwachten.

 

ik hou jullie als ik meer weet op de hoogte.

 

en alvast bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
8 uren geleden, Tamari zei:

Heb je al nieuws van Microsoft?

helaas tot nu toe heb ik geen bericht terug mogen ontvangen.

Maar ik heb Gisteren mijn Laptop hersteld naar Fabrieksinstellingen , en de 1e keer met opstarten ging alles goed.

alle Updates geïnstalleerd , en nog steeds geen problemen .

Nadat ik een Programma erop gingen zetten, (Start allback ) om je oude Vertrouwde Startmenu weer terug te krijgen.

ik kan helaas niet wennen aan de nieuwe Interface van windows 11.

 

Maar goed nadat ik dat programma installeerde en laptop opstarte kwam het boven genoemde probleem weer terug. (zwart beeld)

dus ik kon weer alles gaan herstellen naar fabrieks instellingen :( 

zo gezegd zo gedaan , maar nu Zonder die (start allback )

tot nu toe gaat alles goed , maar ik heb wel even de Updates uitgesteld . 

durf het niet meer te laten Updaten , maar zal het na de Pasen toch proberen met alle updates die ik heb mogen ontvangen.

daarna meld ik me weer, hoe het allemaal afloopt.

 

en Vrolijk Pasen allemaal.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nu in ieder geval de oorzaak van je probleem gevonden: de oorzaak is StartAllBack.

Sinds update KB5022913 (van 28 februari 2023) voor Windows 11 kan dit probleem zich voordoen, wanneer je een programma van derden gebruikt dat het uiterlijk van de Verkenner verandert. Meer specifiek zijn dat de programma's StartAllBack en Explorer Patcher.

 

Dit is bekend bij Microsoft:

"Third-party UI customization apps might cause Windows to not start up
Apps to change behaviors or UI in Windows 11 might cause issues with updates released February 28, 2023 or later.

Bron: https://learn.microsoft.com/en-us/windows/release-health/status-windows-11-22h2

Uitgebreider over dit probleem: https://learn.microsoft.com/en-us/windows/release-health/status-windows-11-22h2#3029msgdesc

 

Heb jij wel de nieuwste versie van StartAllBack? De makers van StartAllBack stellen: "The company says that affected customers running StartAllBack can update to the latest released version (v3.5.6 or newer), which might prevent these system boot problems."

Let op: which might prevent. Je hebt dus geen garantie dat het probleem verholpen is met de nieuwste versie van StartAllBack.

 

De nieuwste versie van StartAllBack is momenteel versie 3.6.3.

 

Zolang je geen gebruik maakt van StartAllBack kun je volgens mij zonder problemen de updates voor Windows 11 uitvoeren.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, filmmachine zei:

ik kan helaas niet wennen aan de nieuwe Interface van windows 11.

Waar een wil is is een weg.

Ik neem ook niet altijd alle wijzigingen in Windows van harte aan maar het is te nemen of te laten. Het gebruik van tweaktools raad ik af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.