Ga naar inhoud

poorten open zetten na vervanging modem


Aanbevolen berichten

Sinds enkele weken in het bezit van een nieuwe telenet modem wegens defect van de oude. Ik heb enkele camera's hangen die ik zowel lokaal als via mobiel internet kon bekijken.

Het lokale ip adres van de router was vanzelf veranderd van 192.168.0.1 naar 192.168.1.1. Dit heb ik terug kunnen instellen in de app zowel op laptop als gsm en kon ik terug via wifi bekijken en opnemen.

Maar via mobiel 4G wil het niet lukken. In de camera instellingen is niets veranderd, de poorten staan nog onveranderd.

Ondertussen gevonden dat het extern ip adres ook gewijzigd is, maar vul ik dit in de apps in wil het nog niet lukken.

Via een testtool mijn extern adres en de poort getest en die zegt me dat deze niet open staat.

Op de site van telenet die blijkbaar aan het vernieuwen is geraak ik niet aan de geavanceerde instellingen om te zien welke poorten open staan.

Dus zit een beetje vast nu. Geen onoverkomelijk probleem, maar wil voor mezelf wel weten waar dit nu aan ligt.

Iemand tips wat ik nog verder kan uittesten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Normaliter kan je je externe IP-adres (WAN) niet pingen vanuit je eigen netwerk omdat je Telenet modem/router dit niet toestaat.

- Dat je interne IP-adressen (LAN) 192.168.1.XX geworden zijn is vreemd; standaard zijn  die 192.168.0.XX. 

- Dit kan je wijzigen in "mijn Telenet" (als mijn Telenet werkt.... hier zijn al meerdere maanden ernstige problemen mee waarvoor Telenet zich al verontschuldigd heeft. Kan nog een tijdje duren.

- Idem voor wat het openen van poorten betreft, helaas....

Knipsel66.PNG

Knipsel67.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/5/2023 om 10:36, p38cyq zei:

- Dit kan je wijzigen in "mijn Telenet" (als mijn Telenet werkt.... hier zijn al meerdere maanden ernstige problemen mee waarvoor Telenet zich al verontschuldigd heeft. Kan nog een tijdje duren.

- Idem voor wat het openen van poorten betreft, helaas....

Bij geavanceerde instellingen krijg ik blanco scherm. Dus geraak niet aan de poortinstellingen. Zal nog wat geduld moeten hebben tot Telenet alles terug op een rijtje heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds gisteren is de geavanceerde instellingpagina terug zichtbaar en bewerkbaar.

Eerste vaststelling, daar staat min lan ip op 192.168.0.1, nochtans is dit via diverse scans en apparaten 192.168.1.1 geworden.

2de vaststelling, bij het invullen van de externe poort die vroeger idem was aan de interne staat nu verplicht een scheidingsteken, zonder dit kan je geen geldig nummer invoeren.

Dus nog niet direct verder geraakt.

poort1.PNG

poort2.PNG

camera1.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Type modem staat er niet op, foto model reeds in vorig bericht gestuurd.

Heeft niet iedereen een router om draadloos te surfen? Dat is een TP-Link Archer7. Doet al enkele jaren zijn werk met enkele extenders erachter van hetzelfde merk.

Die  Advanced scanner had ik reeds, maar ik kan hiermee pingen naar toestellen die er niet  meer zijn. Daarmee mijn voorkeur naar de Softperfect.

Maar dat er iets raar is ben ik zeker van.

Ga ik naar het webadres van mijn router krijg ik een onderstaande melding.

Wat me opvalt is dat als het in mijn router 0.1 is staat het in mijn telenet op1.1.

Precies ergens een conflict tussen mijn router, die al jaren meedraait, en de nieuwe telenet modem.

2023-05-24 19.59.35.jpg

mijntelenet.PNG

archer.PNG

aangepast door rudi d.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.