Ga naar inhoud

poorten open zetten na vervanging modem


Aanbevolen berichten

Dit staat zo idd ingevuld, door Telenet nog bevestigd. Het rare is dat als ik iets wijzig en opsla in "mijn telenet" dit dan ook zou zichtbaar staat, refresh ik de pagina staat hij terug op de oude instellingen. Dus de bridgefunctie af en aan zetten wil op deze manier ook niet echt lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag @rudi d.,

Ben je hier echt zeker van? Uit je voorgaande screenshots blijkt dit niet hoor.

Had hier niet te veel aandacht aan besteed (gezien de nog steeds lopende software problemen bij TN, helaas......nog steeds niet opgelost.)

 

Dus het nu zelf eens uitgetest op 2 verschillende CV8560E.

 

Bij beide : een verkeerd MAC adres in de bridging opgegeven (met de gewone errors: kan niet opgeslagen worden enz.) Na enkele minuten krijgt de gekoppelde router inderdaad enkel een LAN adres, wat niet de bedoeling is. Dit is bij jou het geval (zie je screenshots).

 

Onder modem instellingen (mijn TN) het correcte MAC adres van de WAN van de router ingegeven, opgeslagen (al dan niet met errors). Toch wat wachten gezien TN zijn server (ja, dat is een ook DHCP) een nieuw WAN IP moet toewijzen.  

 

Herstart, na enkele minuten, ook je router (die denkt immers dat hij nog verbonden is met je oude WAN IP adres, onjuist, stijl 192.168. enz. Internet blijft dan wel werken, maar inderdaad, geen portforwarding mogelijk.

 

Op 13/10/2023 om 09:52, p38cyq zei:

Wil nog eens bevestigen welk MAC adres je invult bij bridging? (TN modem)

Zou moeten zijn : B0-4E-26-10-E1-40, en niet B0-4E-26-10-E1-3F. 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Screenshot bevestigd het juiste mac adres, naar mijn gevoel. Het rare is dat als ik iets wijzig in "mijn telenet/expertinstellingen inschakelen" dit wel wordt opgeslagen, maar als ik de pagina refresh zijn terug de oude instellingen van kracht. Daarom mijn vermoeden dat dit eerder een Telenet probleem is ipv een netwerkinstelling. Maar mijn netwerkkennis is basic en ik kan wel iets over het hoofd zien.

telenet bridging.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3 augustus was het ingevoerde MAC adres eindigend op -3F. Dit is het MAC adres van de LAN kant van je router.

Eveneens op 3 augustus vermeldt Mijn Telenet een verbonden toestel met adres eindigend op -40, wat eigenlijk correct is. (dit is het MAC adres van de WAN-kant van je TP Link). Enigszins verwarrend.

Knipsel123.PNG.7d8a1beb8586b17c81dfbe25002b5d04.PNG

 

Als je nu kijkt in Mijn Telenet, welk MAC adres zie je bij "verbonden toestellen"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.