Ga naar inhoud

Passwoord vergeten


Theo2602

Aanbevolen berichten

Vergeten van een wachtwoord voor e-mail komt vaker voor. In het verleden heb ik verschillende mensen geholpen met het programma Mail PassView. Dat is hier te downloaden: https://www.nirsoft.net/utils/mailpv.html

 

Lees eerst alles door op die website. Onderaan staat de link naar het zip bestand.

Belangrijk: de meeste virusscanners zien dit programma (ten onrechte) aan voor een Trojan/virus en zullen het daarom onmiddellijk verwijderen. Daarom eerst op de laptop van je vrouw de virusscanner uitschakelen voordat je het programma downloadt. Daarna pas downloaden, uitpakken en uitvoeren.   Noteer dan het gevonden wachtwoord en schakel daarna de virusscanner weer in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passer heeft het zip bestand al geplaatst in de reactie hierboven, maar ik vermoed dat Theo ook dat bestand niet zal kunnen downloaden.

 

1 uur geleden, Theo2602 zei:

Nochtans heb ik alle vier de knoppen uitgezet.

Met alle vier de knoppen bedoel je waarschijnlijk de volgende knoppen in Instellingen voor virus- en bedreigingsbeveiliging:

  • Realtime-beveiliging
  • Cloudbeveiliging
  • Automatisch sample indienen
  • Manipulatiebescherming

 

Klopt dat? Eigenlijk hoort het uitzetten van de realtime- beveiliging al voldoende te zijn.

Maar als je Edge als browser gebruikt, dan moet je ook nog SmartScreen uitschakelen in Edge.

Dat doe je zo:

 

  • Selecteer in Edge Instellingen en meer (dat is de knop met de 3 puntjes die rechtsboven staat) > Instellingen  > Privacy, zoeken en services .

  • Schakel dan onder Beveiliging: Microsoft Defender SmartScreen uit.

Met een illustratie erbij:

 

6470ce739bac6-2023-05-26_17_00_24-Instel

 

Daarna moet het gaan lukken om het zip bestand te downloaden.

Nadat je het zip bestand gedownload hebt, moet je het nog uitpakken. Dat kan gewoon met de Verkenner: dubbelklikken op het zip bestand en daarna bovenaan klikken op de knop Alles uitpakken. Na uitpakken dubbelklik je op mailpv.exe. Je zult de volgende waarschuwing krijgen:

 

6470cf32884e4-2023-05-26_17_14_05-C__Use

 

Klik in dat venster op Meer informatie. Daarna zie je het volgende:

 

6470cf737de34-2023-05-26_17_14_40-.png

 

Klik op Toch uitvoeren.

 

Het programma wordt uitgevoerd. Dat duurt minder dan 1 seconden. Als je het venster niet direct te zien krijgt (het kan gebeuren dat het onder een ander venster opent), dan moet je klikken op het pictogram van Mail PassView dat in de taakbalk staat:

 

6470d062f1942-2023-05-26_17_27_33-.png

 

En daarna horen de wachtwoorden voor je e-mail accounts zichtbaar te zijn. Bij mij in ieder geval wel. Het wachtwoord werd getoond voor mijn Gmail account en ook voor mijn Microsoft account.

 

Noteer het gevonden wachtwoord. Vergeet daarna niet om Defender weer aan te zetten. En eventueel ook SmartScreen voor Defender weer aanzetten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Theo2602 zei:

ik gebruik en ken dat dus niet.

Wat bedoel je met 'dat'?

 

By the way, aan het bestandje dat Passer plaatste heb je niets. Dat is enkel het Nederlandse taalbestand. Dat heb je helemaal niet nodig. Het programma is standaard in het Engels, maar het wijst zichzelf. Download het zip bestand dus van de website van NirSoft.

 

Het zip bestand van het programma is wat groter, namelijk 289 KB:

 

6470d2e569465-2023-05-26_17_36_19-.png

 

De uitgepakte map mailpv staat eronder in de afbeelding. De uitgepakte map is 525 KB groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.