Ga naar inhoud

Sommige afbeeldingen kregen blauwe tint


Yoyo

Aanbevolen berichten

Plots hebben een groot aantal opgeslagen afbeeldingen een algemene blauwe tint gekregen.

Reeds op het overzicht van alle afbeeldingen in verkenner zie je het verschil met de afbeeldingen waar deze blauwe tint in voorkomt.

Het vreemde is dat ik niet kan uitmaken waarom bepaalde afbeeldingen dit hebben en andere niet, want: 

Het is niet beperkt tot bepaalde mappen,

het ligt blijkbaar ook niet aan het type afbeelding,

noch de oorsprong van de afbeelding (screenshots, downloads, bijlagen van mails enz).

Ook niet de datum wanneer de afbeelding werd gemaakt.

Ik heb Ccleaner gedraaid, alsook Malware, maar niets helpt.

Ik kan hier nu geen voorbeelden posten want het probleem stelt zich met een computer die ik niet bij de hand heb.

Ik weet niet of het nuttig kan zijn, maar ik kan er voor zorgen dat zo'n blauw getinte afbeelding van die andere computer naar mijn computer gestuurd wordt om uit te maken of op mijn computer deze afbeelding dan ook nog die blauwtint heeft. Misschien helpt dit voor jullie reacties?

Dank bij voorbaat voor jullie reacties.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's inderdaad iets eigenaardigs Yoyo.

En ja: doe maar eens een test:

 

  1. kopieer zo'n blauwe afbeelding eens naar een andere map op dezelfde partitie/schijf : heeft die het dan ook?
  2. Kopieer (zoals je zelf al dacht) die eens naar een andere computer of een smartphone of zo: heeft die het dan ook?
  3. gebruik eens een andere viewer (of plaats zo'n afbeelding eens in vb Word) : heeft ze het dan ook?
  4. Het ligt niet aan het type afbeelding schreef je - welke extensies hebben zo'n afbeeldingen dan al zoal?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Passer zei:

Da's inderdaad iets eigenaardigs Yoyo.

En ja: doe maar eens een test:

 

  1. kopieer zo'n blauwe afbeelding eens naar een andere map op dezelfde partitie/schijf : heeft die het dan ook?

Ja.

26 minuten geleden, Passer zei:

Kopieer (zoals je zelf al dacht) die eens naar een andere computer of een smartphone of zo: heeft die het dan ook?

Naar andere computer is nu voltooid.

Antwoord: Neen.

Dit zou erop wijzen dat de afbeelding op zich dus gelukkig geen blauwe schijn bevat...

 

26 minuten geleden, Passer zei:

gebruik eens een andere viewer (of plaats zo'n afbeelding eens in vb Word) : heeft ze het dan ook?

Daar kan ik momenteel nog niet op antwoorden.  Maar toch dit: als je met 'viewer bedoelt de app om de afbeelding weer te geven, dan kan ik toch melden dat het verschil van blauw gekleurde en niet blauw gekleurde documenten reeds te zien is in het overzicht van verkenner, dus zonder dat er een afbeelding reeds werd 'geopend'. Het ligt dus niet aan een viewer denk ik dan...  

Zo'n afbeelding in Word kan ik van hieruit nu niet proberen. 

26 minuten geleden, Passer zei:

Het ligt niet aan het type afbeelding schreef je - welke extensies hebben zo'n afbeeldingen dan al zoal?

Welnu, ik bedoelde daarmee: niet alle jpg afbeeldingen hebben deze blauwe schijn gekregen. Dus de oorzaak, veronderstel ik dus, is niet bij het jpg formaat.

Ik moet nog verder onderzoeken bij welke extenties het nog is opgetreden.

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een andere computer is het niet het geval.

En dus was mijn eerste idee: een fout in je scherm of je grafische kaart.

Alleen: als het ook in het overzicht in verkenner is, dan lijkt me dit uit te sluiten.

 

Doe nog eens een test: zo'n 'niet meer blauwe' afbeelding van die tweede computer: zet die eens terug in de map van waaruit ze

bij jou (op de eerste computer dus) kwam: heeft ze het nu terug - of niet?

 

en blijkbaar ligt het dus niet aan het jpf-formaat - al zeg ik veiligheidshalve toch maar 'blijkbaar'..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Passer zei:

Op een andere computer is het niet het geval.

En dus was mijn eerste idee: een fout in je scherm of je grafische kaart.

Die andere computer is nieuw aangekocht. Nog geen twee weken oud, en de eerste week werkte alles O.K.

 

2 uren geleden, Passer zei:

Doe nog eens een test: zo'n 'niet meer blauwe' afbeelding van die tweede computer: zet die eens terug in de map van waaruit ze

bij jou (op de eerste computer dus) kwam: heeft ze het nu terug - of niet?

Neen. Trouwens, ze kan het niet 'terug' hebben vermits de afbeelding oorspronkelijk niet blauw was.

Even samenvatten:

Op mijn computer was afbeelding niet blauw. Op de andere computer wel blauw. Terug op mijn computer alweer niet blauw (dus zoals oorspronkelijk was) .

De afbeelding op zich is dus blijkbaar op de andere computer niet blauw geworden. Enkel de weergave van de afbeelding in Verkenner en viewer op die andere computer. 

 

 

 

 

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Yoyo zei:

ze kan het niet 'terug' hebben vermits de afbeelding oorspronkelijk niet blauw was

Logisch, maar dat zou dus ook voor de 'begin'afbeelding moeten kloppen: diè was in het begin ook niet blauw - maar is het blijkbaar toch geworden..

 

  1. Dus je had goede afbeeldingen
  2. daarvan zijn er enkele (ook in de miniatuurweergaven in verkenner) blauw geworden
  3. je zet die 'blauwe' op een tweede computer en ze zijn terug zoals het hoort
  4. je kopieert zo'n 'terug goed geworden' afbeelding terug naar computer één en ze blijft goed.

Indien zo: ik heb er geen verklaring voor (tenzij iemand met die afbeeldingen aan het werk geweest zou zijn, maar dat is wel héél ver gezocht)

maar dan zou ik zeggen: kopieer al de blauwe gewoon naar die tweede en zet ze terug. Wis dan de blauwe en je zit terug goed?

 

'k weet het : het is een workaround en geen verklaring, geen oplossing, maar je bent ermee verder.

Raar verschijnsel -...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Passer zei:

Logisch, maar dat zou dus ook voor de 'begin'afbeelding moeten kloppen: diè was in het begin ook niet blauw - maar is het blijkbaar toch geworden..

 

  1. Dus je had goede afbeeldingen
  2. daarvan zijn er enkele (ook in de miniatuurweergaven in verkenner) blauw geworden
  3. je zet die 'blauwe' op een tweede computer en ze zijn terug zoals het hoort
  4. je kopieert zo'n 'terug goed geworden' afbeelding terug naar computer één en ze blijft goed.

 

Sorry, maar dit is niet correct.

Daarom opnieuw even een overzicht van het probleem:

Het probleem met het blauw worden is opgetreden enkel op een andere computer dan de mijne. 

Op die andere computer stonden en staan een hele reeks afbeeldingen. Op die computer werden honderden afbeeldingen plots blauw. 

Tot zover het probleem.

Ik stel dan vast dat op die andere computer bijvoorbeeld ook een blauwe afbeelding staat die ik twee weken geleden van mijn computer naar die andere computer via bijlage in mail heb doorgestuurd. Let wel, op mijn computer was en is die afbeelding NIET blauw. Maar op de andere computer beland werd die blijkbaar op een bepaald moment blauw, te zamen met honderden andere afbeeldingen die reeds op die andere computer stonden, maar niet noodzakelijk van mijn computer afkomstig zijn.

Welnu als ik vanop die andere computer die ene afbeelding -die dus op die andere computer is blauw geworden- terug naar mijn computer zendt, dan stel ik op mijn computer vast dat die afbeelding NIET blauw is. Deze afbeelding was dus op mijn computer NIET blauw, op de andere computer wél plots blauw geworden, en terug op mijn computer NIET blauw.

 

Het blauw worden is dus gelinkt enkel en alleen aan die andere computer. Wat logisch is vermits er honderden afbeeldingen op die andere computer plots blauw zijn geworden. Maar door die test die ik uitgevoerd heb denk ik te mogen besluiten dat de afbeeldingen op zich blijkbaar niet blauw werden, enkel de weergave, want dan had die blauwe afbeelding die ik terug op mijn computer heb ontvangen NOG STEEDS BLAUW moeten zijn, wat NIET het geval is. 

 

Ik moet hier een oplossing voor vinden, zoniet is die computer onbruikbaar geworden ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, 'k ben mee: op jouw computer is alles OK, op die andere dus niet

 

Nog een vraagje (over die andere computer, die 'blauwe' dus): zijn het altijd dezelfde afbeeldingen die blauw zijn

of wisselt het wel eens - voorbeeldje: je hebt 100 afbeeldingen : zijn het steeds afbeeldingen 12, 28 en 75 die het hebben

of (eerst rebooten!) zijn het de volgende keer àndere , bv   7, 34,  55, 98 ?

 

In dat geval begin ik aan je videokaart (hardware of software) te denken.

Zijn het altijd dezelfde, dan denk ik dat er in het bestand van die plaatjes iets fout gelopen is.

 

en ik verander even mijn vraag van hierboven:

 

Doe nog eens een test:  zet eens zo'n blauwe afbeelding naar je eigen computer (die is niet meer blauw bij jou) - en ziet die dan eens terug op die 'blauwe' computer: is die daar nu terug blauw of niet?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Passer zei:

OK, 'k ben mee: op jouw computer is alles OK, op die andere dus niet

 

Nog een vraagje (over die andere computer, die 'blauwe' dus): zijn het altijd dezelfde afbeeldingen die blauw zijn

of wisselt het wel eens - voorbeeldje: je hebt 100 afbeeldingen : zijn het steeds afbeeldingen 12, 28 en 75 die het hebben

of (eerst rebooten!) zijn het de volgende keer àndere , bv   7, 34,  55, 98 ?

 

 

Goede vraag. Ik denk dat het steeds dezelfde zijn. Maar dit moet ik eerst op die andere computer nakijken...

 

27 minuten geleden, Passer zei:

In dat geval begin ik aan je videokaart (hardware of software) te denken.

Het is een nieuwe computer die enkele weken oud is, dus ik zou eerder denken dat de software plots iets fout heeft gedaan...?

 

29 minuten geleden, Passer zei:

Zijn het altijd dezelfde, dan denk ik dat er in het bestand van die plaatjes iets fout gelopen is.

Ja maar, waarom dan tegelijkertijd die honderden afbeeldingen en andere niet? Er werd niets speciaals gedaan met die afbeeldingen die wél blauw zijn geworden...

 

30 minuten geleden, Passer zei:

Doe nog eens een test:  zet eens zo'n blauwe afbeelding naar je eigen computer (die is niet meer blauw bij jou) - en ziet die dan eens terug op die 'blauwe' computer: is die daar nu terug blauw of niet?

 

Heel goede vraag.  Maar ik moet hiervoor eerst weer bij die andere computer geraken. Ik zal proberen om die andere computer enige tijd bij mij in huis te halen. Even geduld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien de blauwe afbeeldingen 'wisselen' (de ene keer niet, de andere wel) denk ik ook aan de software (gezien je van een nieuwe

computer mag veronderstellen dat de nieuwe videokaart helemaal in orde is - al heb ik ooit toch ook wel ànders geweten.

 

Indien het steeds dezelfde zijn ga ik denken aan een beschadiging in die bestanden. (en dan zou 'ze oproepen in een grafisch programma', ze daar eerst terug opslaan

en dan terugzetten een oplossing zijn.

 

maareuh.. bij die afbeeldingen zit er wel eentje bij dat niet privé is veronderstel ik - zet er zo'n blauw eens hieronder in je volgende post?

Dan kan ik in verschillende progs eens gaan kijken of die mogelijk een foutmelding geven ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.