Ga naar inhoud

100 % processorgebruik - Windows 11


Foxtrot70

Aanbevolen berichten

Als je bovenaan op Processor klikt  (  image.png.dad872de90f54e27d623fb2f2a984548.png) dan komen al je processen  in volgorde van gebruik staan (oplopend of aflopend) - klik je er een tweede maal op, dan wordt de volgorde omgedraaid (was het dus oplopend en je klikt weer, dan worden ze aflopend getoond)

Hetzelfde geldt voor de andere tabbladen (geheugengebruik,...) - dit even terzijde

 

De grote slokop (65%) blijkt dus die Windows modules installer te zijn

 

Wat doet die?  die controleert automatisch of er updates voor Windows en andere Microsoft-producten zijn voor je systeem (en haalt ze ook al binnen)

Het zou dus gewoon kunnen dat je laptop op dat ogenblik een grote (de laatste van vorige week bv) aan het binnenhalen is en dat dààr veel resources voor gebruikt worden.

 

Daarom mijn vraag: 1. hoe staat het met je windows updates: heb je die allemaal al binnen?

en 2. Indien het daaraan ligt (het binnenhalen van updates), zou het na een tijdje (afhankelijk van je vrije opslagruimte op je schijf èn van de  grootte van je geheugencapaciteit)

moeten stilvallen...

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal het hem daar zitten denk ik: je Windows wil updates binnenhalen, heeft al moeite om plaats te vinden om zijn installatiebestanden voor die update ergens te kunnen plaatsen,

dan moeten die uitgepakt worden, moeten ze geïnstalleerd worden, moet er plaats gevonden worden voor tijdelijke bestanden enz...

En ik vermoed dat hij dààr veel tijd in steekt.

 

'k Weet je praktische situatie op die schijf niet, maar zolang je er geen (minimum) 40/50 Gig vrije plaatsruimte hebt ,

ga je volgens mij je probleem niet opgelost krijgen.

 

edit: getallen wat aangepast, 'k zat in mijn hoofd met backups...  mogelijk kom je dan zelfs met 20 Gig toe...

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij Passer. Ga ruimte vrijmaken. Hoeveel ruimte? Houd minimaal 10% van de SSD leeg, (Maar 20% is beter.)

Als je nu een SSD met een opslagcapaciteit van 240 GB hebt, dan moet je dus minimaal 24 GB, maar liever nog 48 GB leeg houden.

Die lege ruimte is nodig voor een goede werking van Windows. Bovendien gaat een SSD die vrijwel vol staat, veel minder lang mee.

 

Verplaats persoonlijke bestanden, zoals video's, foto's e.d. naar een externe harde schijf of naar een USB stick met voldoende opslagcapaciteit.

 

Je kunt ook overwegen om een nieuwe SSD (van het juiste type!) met een aanzienlijke hogere opslagcapaciteit te kopen en daarop installeer je Windows dan opnieuw.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.