Ga naar inhoud

Overlay iconen op pictogrammen


mercury2001

Aanbevolen berichten

In aanvulling op wat abbs schreef: klik met de rechter muisknop op C; kies dan Eigenschappen en maak een printscreen van het venstertje dat dan verschijnt.

Niet alleen kunnen we dan zien of er een vinkje staat voor “Dit station comprimeren om schijfruimte te besparen”, maar we kunnen ook zien hoeveel vrije ruimte er nog is op de C schijf.

Windows kan er namelijk toe overgaan om automatisch een schijf te comprimeren wanneer er te weinig vrije ruimte over is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je C schijf is toch wel erg klein in deze tijd, hoe oud is deze pc?

Kan je nog ruimte vrij maken door bestanden (zoals foto,s Word enz.) op een exsterne schijf te plaatsen?

 

Om deze pc verder te gaan gebruiken (als die het waard is) zou je een nieuwe grotere schijf erin moeten gaan zetten.

Maar is hij te oud weet ik niet of hij het waard is want Windows 10 die jij gebruikt word ook nog maar tot 2025 ondersteunt.

Dus ja ik kan niet in jou situatie kijken en at de mogelijk heden zijn.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik bedoel het vinkje dat staat voor "Dit station comprimeren om schijfruimte te besparen". Daarna eerst klikken op de knop Toepassen en tenslotte op de knop OK. Dat is nodig om de wijzigingen door te voeren.

 

  

1 minuut geleden, abbs zei:

Om deze pc verder te gaan gebruiken (als die het waard is) zou je een nieuwe grotere schijf erin moeten gaan zetten

Volgens mij is de kleine harde schijf in deze laptop eerder besproken in dit topic:

Het gaat hier over een goedkope laptop, die destijds € 349 kostte: https://computerkiezen.nl/computer-aanbiedingen/medion-akoya-e3222-md-62450-aldi-30-augustus-2018/

De standaard ingebouwde 'harde schijf' is van het type eMMC. Die heeft een opslagcapaciteit van slechts 64 GB.

Vervangen van die kleine SSD is helaas niet mogelijk. Opslag in de vorm van het type eMMC zit vast gesoldeerd op het moederbord en kan niet vervangen worden. Los eMMC geheugen is ook nergens te koop. Dat wordt er in de fabriek in gezet.

 

mercury2001 heeft wel een tweede SSD in die laptop zitten met een capaciteit van 256 GB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.