Ga naar inhoud

Goedkope Officekey: legaal - illegaal ? ?


Passer

Aanbevolen berichten

@djutoch

 

(Wat voorafging: in een ander topic bood Djtoch een link aan waar voor nog geen 10€ een officekey aangeboden werd. Daarom mijn reactie:)

'k heb even je vorige reactie verborgen: een officekey voor nog geen 10€ lijkt me teveel naar het illegale te gaan en is dus tegen de principes

van ons forum.

 

Indien na overleg in de crew er geen bezwaren zijn, wordt je post terug opengesteld.

 

Achteraf nam Djutoch contact op met die site (zie post van hem zat 2 dec 2023 en postte het antwoord van die site.

Omdat dit in dat andere topic op die manier weer offtopic ging, splitste ik deze posts even af)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, djutoch zei:

Het is zeker niet illegaal, dat kan ik je verzekeren.

Maar ik ga niet meer tot treurens uitleggen waarom het legaal is.

 

Nochtans zijn wij erg benieuwd naar de uitleg waarom deze key legaal zou zijn ? Probeer eens kort uit te leggen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo:

Beste , ik (en nog enkele anderen hier) gebruik Gamers Outlet al vele jaren en - tot hiertoe - nog nooit problemen mee gehad.
Meestal gaat het hier om refurbished keys en in de meeste gevallen spreken we dan over groepsaankopen van grote bedrijven. Voorbeeld: een bedrijf koopt 100 licenties voor zijn/haar medewerkers maar gebruikt er maar 50 van. De resterende vijftig komen dan aan spotprijzen terug op de markt omdat je die dan ook maar één keer kan gebruiken en je ook - in principe - geen ondersteuning krijgt van Microsoft zelf. Dit geld uiteraard ook voor Office keys die je daar kan aankopen. Deze sleutels blijven levenslang (het leven van de pc/mac waar je die op installeert) geldig en alle updates binnen de versie blijven perfect draaien. Upgrades naar een hogere versie wordt in dan meestal niet ondersteund (behalve voor Windows tot hiertoe). Je kan die licentie dus (meestal) niet meenemen naar een ander/nieuw toestel maar dan koop je gewoon weer en nieuwe voor een prikje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft natuurlijk een illegaal handeltje ... tenzij "Gamers Outlet" een licentie van Microsoft zou hebben om refurbished software te verspreiden. En dat zie ik niet meteen op hun website staan. Mocht dat het geval zijn, zouden ze daar wel in het groot mee uitpakken.

 

Maar sowieso is je voorstel niet écht valabel, vermits de dochter geen volledige Office wil, maar enkel Word en Excel. En daar zijn de alternatieve onderdelen van Free Office en Libre Office geschikte vervangers voor.

 

We houden dan ook de URL van je download verborgen (regels van het huis) 😄

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik niet graag ten onrechte wordt beschuldigd van iets illegaals heb ik eens een mail gestuurd naar Gamers Outlet.

Dit was hun antwoord:

Quote

Subject: In een computerforum geloven ze dat deze goedkope ...

 

Mendrad (Gamers Outlet)

Dec 2, 2023, 19:18 GMT+5:30

Dear friend,
 
We have been in this field for years and have built a strong reputation. :) You can easily verify our credibility by checking our ratings on sites like Trustpilot or Reseller Ratings.
 
Our Codes are global and are accepted legitimately through Microsoft activation servers.

 

https://www.resellerratings.com/store/Gamers_Outlet

https://nl-be.trustpilot.com/review/www.gamers-outlet.net?page=6

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat je even die stap gezet hebt want jij bent ook maar verder gegaan op die andere site natuurlijk.

Heel de zaak van goedkope Windows/office/.. keys blijft wat men noemt een grijze zone.

 

Het is natuurlijk logisch dat de aanbieders een andere mening hebben dan bv een forum (zoals het onze).

 

Wil iemand er een en ander over lezen, gluur dan even deze discussie, dan word je (misschien) iets wijzer - of ook weer niet?  :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder mij te willen moeien in deze discussie, men kan altijd nagaan of de Windows licentie "echt" is.

In cmd (als admin) voer uit : slmgr /xpr.

 

Verrassend is wel het resultaat als de cmd slmgr /dlv uitgevoerd wordt, zie screenshot hierna.

Werd uitgevoerd op mijn pc en voor alle zekerheid op 2 andere (pc's van mijn club, recentelijk aangekocht). Resultaten zijn identiek.....Knipsel.thumb.PNG.8d425f939251794942f578c5b451ea63.PNG 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een verouderd onderwerp. Heb je een gelijkaardige vraag? Start dan een nieuw topic in dit forumonderdeel aub.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.